Gå til innhold

Nytt skjermkort : Gtx 780 eller radeon r9 290x?


hansi45101

  

39 stemmer

  1. 1. Hvilken av disse:

    • Gtx 780
      11
    • Radeon r9 290x
      28


Anbefalte innlegg

Jeg tenker å oppgradere skjermkortet mitt nå. Har foreløpig et Gainward gtx 580. Tenker på Gtx 780 eller radeon r9 290x. Har tenkt å spille en god del battlefield 4. Ser at gtx 580 sliter litt nå på betaen ( ja, jeg vet det ikke er optimalisert)

 

Er det noen andre som er i samme situasjon og skal oppgradere?

Skulle ikke Gtx 780 bli satt ned i pris og snart?

 

 

 

-Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig GTX 780 blir satt ned i pris, men foreløplig er det visst kun snakk om 760 etc som blir billigere. Dessuten er det vanskelig å antyde hvilket skjermkort du bør satse på når det ikke finnes noen "offisielle" tester av R290 og R290X enda, pluss at prisen er i det blå enda.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Inntil tester av R9 290X fra gode testsider som Anandtech og TechPowerUp kommer ut er det totalt umulig å komme med en fornuftig stemme i pollen din, ettersom pollen din allerede har blitt blitt forurenset av meningsløse stemmer fra fanboys kan du like godt ignorere pollen.

Det er snakk om 3 stemmer totalt så er vel ingen stor krise. Men jeg er enig i at du har et godt poeng. Man kan umulig gi stemme uten å vite fakta.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 2x 560ti kort i over 2 år, så jeg er ikke så pirkete på å ha ha toppkort, for all del kunne jeg kjørt på med 2x 780 i SLi vis jeg ville. Lurer på om noen har testet det enda. Vært interessant å se hvor stor forskjellen var på 2x gtx780 vs gtxTitan i SLi, når prisen er respektive 10.000 vs 14500+ :D

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 2x 560ti kort i over 2 år, så jeg er ikke så pirkete på å ha ha toppkort, for all del kunne jeg kjørt på med 2x 780 i SLi vis jeg ville. Lurer på om noen har testet det enda. Vært interessant å se hvor stor forskjellen var på 2x gtx780 vs gtxTitan i SLi, når prisen er respektive 10.000 vs 14500+ :D

Er vel bare å høre med Nizzen på forumet. Han har alt fra a til å. Du kan også finne benchmarks på google.

Lenke til kommentar

det er vel så enkelt som at hvis 290x slår 780 så vil jo amd prise det høyere. er det dårligere en 780 så vil selfølgelig 290x være billigere.

Ville tro det sånn at AMD er sulten på å ta tilbake markedet. Hvordan? Jo enten ved å legge ut et kort med nesten lik ytelse til en mye billigere penge (aka Titan vs 780) eller litt bedre til samme prisen.

 

Lenke til kommentar

Ville tro det sånn at AMD er sulten på å ta tilbake markedet. Hvordan? Jo enten ved å legge ut et kort med nesten lik ytelse til en mye billigere penge (aka Titan vs 780) eller litt bedre til samme prisen.

 

AMD har gjort så mange merkelige valg de siste åra at det hadde ikke overrasket meg et sekund om de lanserte det til høyere pris med høyere ytelse.

Lenke til kommentar

Hvis du skulle kjøpt demovare fra komplett, ville jeg ringt dem før kjøpet, og spurt hva feilen er/var.

Det var ikke så dumt, skal huske på det :)

Kjøpte et demokort for cirka 10 år siden der, når jeg monterte det var hele kjøleribba løsna fra kortet og lagde et helvetes leven.

Virker som det var noen som hadde sendt det tilbake når de hadde fått en defekt, og så ble denne solgt direkte videre. Uansett fikk jeg et nytt kort så det løste seg. Det står "kun kort" ofte på disse, min erfaring er at som regel følger det meste av tilbehør med, bare at dette er ikke noe de kan garantere.

Lenke til kommentar

Faktisk bryr jeg meg lite om hva som er best, siden jeg både har nå GTX Titan og R9 290x, så for meg vil jeg garantert få god spill ytelse.

 

2300 kr for et R9 290x som faktisk ikke støyer så ille er et røverkjøp uansett om det gir GTX 770 ytelse eller ikke, har 3 GB minne og DX 11.2 hva menere trenger man?

 

Uansett er jeg sikker på R9 290x ikke er noe dårlige en HD 7970 Ghz edition.

 

Men det vi kan diskutere eller lure på, om R9 290x er bedre overklokker en HD 7970 (Når vi snakker om ren klokkehastighet overklokking før skjermkortet begynner å gi artifacts.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Faktisk bryr jeg meg lite om hva som er best, siden jeg både har nå GTX Titan og R9 290x, så for meg vil jeg garantert få god spill ytelse.

 

2300 kr for et R9 290x som faktisk ikke støyer så ille er et røverkjøp uansett om det gir GTX 770 ytelse eller ikke, har 3 GB minne og DX 11.2 hva menere trenger man?

 

Uansett er jeg sikker på R9 290x ikke er noe dårlige en HD 7970 Ghz edition.

 

Men det vi kan diskutere eller lure på, om R9 290x er bedre overklokker en HD 7970 (Når vi snakker om ren klokkehastighet overklokking før skjermkortet begynner å gi artifacts.

 

2300kr for R9 290X????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...