Gå til innhold

For høy hastighet på ram - hvordan klokke den ned?


El Pistolero

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte meg ny prosessor, hovedkort og ram. Får ikke bootet og fant ut i ettertid at jeg hadde kjøpt en prosessor som maks støttet opp til 1333 mhz hastighet på ramen. Hastigheten på rambrikkene 1600 mhz. Hva kan jeg gjøre? Går det ann å klokke dem ned på en annen dtamaskin som støtter denne typen ram for eksempel?

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går det å resette BIOS manuellt nå for tida? Er ikke helt oppdatert, og det hjelper vel ikke å ta ut batteriet lenger? Men om du får gjort det, så skulle jeg tro at alt blir satt på safe settings, og langsom hastighet på RAM, så du kan komme inn i BIOS innstillinger å knote?

 

Og nei du kan ikke klokke ned RAM brikker i en annen PC og så sette dem inn, RAM brikkene klokkes fra PC'n de settes i (BIOS).

Lenke til kommentar

Noen som vet om det går ann å klokke ned hastigheten på ram brikker på en annen pc for så å sette dem inn i den nye?

 

Den forstode jeg ikke. Ønsker du å sette RAM'en du har i en annen PC for å nedklokke? Det går ikke.

 

Men du kan jo ta RAM fra en annen PC og sette i den nye for å kjomme inn i BIOS for å klokke ned.

 

Er ikke akkurat så flink med dette selv, men trodde da kanskje at ramen ville klokke seg ned automatisk slik at jeg kan komme inn i bios. Merkelig at jeg ikke engang kommer dit. Alt blir bare svart.

 

Får du ikke oppstart bilde fra produsenten av hovedkortet en gang? Da høres det ut som noe annet er galt en RAM. Mulig du har koblet opp noe feil, eller har glemt en ledning.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...