Gå til innhold

Bør retten til å bære våpen innføres i Norge?


Retten til å bære våpen  

487 stemmer

  1. 1. Bør retten til å bære våpen innføres i Norge?

    • Ja
      83
    • Nei
      392
    • Ingen formening/vet ikke
      12


Anbefalte innlegg

 

 

Hvorfor?

Fordi at vi nordmenn har oppnådd å lage samfunnet vårt helt uten bruk av vold og overdreven maktbruk, og er å regne som verdensmestre i fredelig avvæpnet sameksistens

 

går det ann og bli såå naiv.. blir det krig i Norge er vi fortapt. til og med terror klarer ikke vi håntere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er helt enig med trådstarter. nordmenn burde få lov og bevæpne seg for og kunne forsvare seg selv. fks under et terror angrep eller invasjon.

man går i gaten og plutslig smeller det osv. terroristene skyter på alt og alle. hva skal man gjøre for og prøve og redde seg selv og andre? ringe politiet og vente? eller skyte tilbake? venter man er man dø. skyter man kan det være hjelpelig. ikke bare politi og forsvar burde få lov og bære våpen. stole på at de redder deg er for dumt., det er ikke engang lov og bære tåregass eller kniv. reglene her til lands er for dumt.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Hvorfor?

Fordi at vi nordmenn har oppnådd å lage samfunnet vårt helt uten bruk av vold og overdreven maktbruk, og er å regne som verdensmestre i fredelig avvæpnet sameksistens

 

går det ann og bli såå naiv.. blir det krig i Norge er vi fortapt. til og med terror klarer ikke vi håntere.

 

 

Hvis du virkelig har tenkt å reåpne en tråd med en problemstilling som er er debattert "i hjel" allerede, må du komme med noe bedre enn dette ..

 

ellers blir forsøket ditt litt vel naivt

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Fordi at vi nordmenn har oppnådd å lage samfunnet vårt helt uten bruk av vold og overdreven maktbruk, og er å regne som verdensmestre i fredelig avvæpnet sameksistens

 

Du var fraværende i historietimen om samlingen av Norge

 

 

Javel, og da tilbyr du kanskje erstatning?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Javel, og da tilbyr du kanskje erstatning?

 

Slaget i Hafrsfjord

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Slaget_i_Hafrsfjord

 

 

Jeg trodde du skulle sende meg noen ord på en postanvisning .. ;)

 

Jada, jeg vet at vi har en fortid som ikke ligner grisen, men trodde kanskje folk fikk med seg at påstanden var gitt i en relativ kontekst, og handlet mer om hvordan vi løser problemer etter at vi slutte å tylle i oss mjød og ete fleinsopp for å få opp stemningen

 

81kmKkpNKwL._SL1500_.jpg

Lenke til kommentar

jeg er helt enig med trådstarter. nordmenn burde få lov og bevæpne seg for og kunne forsvare seg selv. fks under et terror angrep eller invasjon.

man går i gaten og plutslig smeller det osv. terroristene skyter på alt og alle. hva skal man gjøre for og prøve og redde seg selv og andre? ringe politiet og vente? eller skyte tilbake? venter man er man dø. skyter man kan det være hjelpelig. ikke bare politi og forsvar burde få lov og bære våpen. stole på at de redder deg er for dumt., det er ikke engang lov og bære tåregass eller kniv. reglene her til lands er for dumt.

Jeg synes det er et ekstra skremmende scenario med et terroranngrep der det i tilleg vrimler av redde sivilister med skytevåpen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Kravet er der på grunn av sikkerhetskursene. Du vet at du kan PRØVE å finne ut av ting på egenhånd, ikke sant? Du er ikke fullstendig tvunget til å vente til vi forklarer ting til deg.

 

Så jegerprøven er kun et sikkerhetskurs?

 

 

En uke med kveldsundervisning og en multiple choice om jeg husker riktig. De som virkelig prøver og ikke klarer å bestå dette (du har flere forsøk) burde holde seg langt unna våpen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...