Gå til innhold

WiMP lanserer skikkelig gromlyd


Anbefalte innlegg

Holdt på å kjøpe sonos for å koble meg på hjemmeanlegget,da jeg kom over info på Hifiklubbens nettside, hvor det fremkom det samme som Anders her nevner: At Sonos ikke støtter høyoppløst lyd. Det gjør derimot Bluesound,og det igjen koster litt ekstra.

 

Men hva har en bruk for her?

Hvilke kilder til høyoppløst musikk finnes i dag?

Før hadde man hvertfall DVD Audio . Idag vet jeg ikke om noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som tidligere nevnt: De som lager musikken får nesten ingenting av streaming inntektene. De går rett i lomma på plateselskapet.

Det endrer ikke på det faktum at 199,- NOK er svinebillig for å ha tilgang til et enormt bibliotek av sanger 24/7 i CD-kvalitet.

 

I tillegg så finnes det independent artister på Wimp også. De får en større del av inntektene for, som jeg har skjønt det, så kjører ikke Wimp med samme modellen som Spotify. Det er forbrukerne som må velge vekk musikk fra de store distributørene for å få fjernet det gamle systemet med plateselskaper som putter mesteparten i egen lomme.

Lenke til kommentar

Det endrer ikke på det faktum at 199,- NOK er svinebillig for å ha tilgang til et enormt bibliotek av sanger 24/7 i CD-kvalitet.

Deg om det. For noe så vanlig og hverdagslig som tilgang til musikk så synes jeg overhodet ikke 200kr i måneden er svinebillig. 20kr hadde vært svinebillig. Et annet interessant aspekt er også å se hvor lenge Wimp overlever i konkurransen mot Spotify.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Synd man må ha Sonos eller Bluesound for å dra nytte av det.

Lossless støttes ikke på PC/Mac. Det er ikke så mye vits i lossless kvalitet på mobile enheter.

 

 

Ikke så mye vits hvis du bruker den mobile enhetens høretelefonutgang, nei.

 

Men du kan koble en iPad til DAC vha. USB. Da får du minst like god lyd som Sonos/Bluesound. Du må dog leve med kabel.

 

Du må bruke en USB-kameraadapter til dette (iPad -> USB-kameraadapter -> vanlig USB-kabel -> DAC -> forsterker), den medfølgende USB-kabelen for tilkobling til PC/Mac og lading fungerer ikke.

 

Med iOS7 fungerer dette faktisk også med iPhone. Før iOS7 fungerte dette "smutthullet" kun med iPAd.

Endret av buffest
Lenke til kommentar

Deg om det. For noe så vanlig og hverdagslig som tilgang til musikk så synes jeg overhodet ikke 200kr i måneden er svinebillig. 20kr hadde vært svinebillig. Et annet interessant aspekt er også å se hvor lenge Wimp overlever i konkurransen mot Spotify.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til en person som mener at det må ned i prisen på en pølse uten lompe for å være svinebillig. 200,- NOK i måneden for titusenvis av låter 24/7 er svinebillig. 20,- NOK er så vidt nok til å drive streaming tjenesten. Hvor skal bransjen generelt da få pengene fra? Perspektivet må, etter min mening, settes fra den vinkelen at alle skal ha mat på bordet og tak over hodet. Det får være grenser for hvor gjerrige nordmenn skal være.

Lenke til kommentar

 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til en person som mener at det må ned i prisen på en pølse uten lompe for å være svinebillig. 200,- NOK i måneden for titusenvis av låter 24/7 er svinebillig. 20,- NOK er så vidt nok til å drive streaming tjenesten. Hvor skal bransjen generelt da få pengene fra? Perspektivet må, etter min mening, settes fra den vinkelen at alle skal ha mat på bordet og tak over hodet. Det får være grenser for hvor gjerrige nordmenn skal være.

Prisen settes ut ifra verdien på produktet. En pølse med lompe prises ikke til indrefilet pris. Bransjen selv har gjort musikk til en fullstendig hverdagslig og vanlig ting og må skjønne at det ikke er noe luksusprodukt lenger. Litt mer enn gratis er verdien av musikk idag. Intet mer. Verdien for folk idag ligger i "merverdikonseptet" som feks. i konserter ol.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Prisen settes ut ifra verdien på produktet. En pølse med lompe prises ikke til indrefilet pris. Bransjen selv har gjort musikk til en fullstendig hverdagslig og vanlig ting og må skjønne at det ikke er noe luksusprodukt lenger. Litt mer enn gratis er verdien av musikk idag. Intet mer. Verdien for folk idag ligger i "merverdikonseptet" som feks. i konserter ol.

 

Musikk er en form for kunst. Verdien av kunst vil alltid være subjektiv. Kostnaden ved å produsere musikk er derimot alt annet enn subjektiv. Du kan lire av deg påstander om hva bransjen har gjort med verdien av musikk. I virkeligheten er det deg og din integritet det dreier seg om. For meg høres argumentene dine bare ut som dårlige unnskyldninger for ikke å betale for en vare som faktisk koster ganske mye å lage.

Lenke til kommentar

 

Musikk er en form for kunst. Verdien av kunst vil alltid være subjektiv. Kostnaden ved å produsere musikk er derimot alt annet enn subjektiv. Du kan lire av deg påstander om hva bransjen har gjort med verdien av musikk. I virkeligheten er det deg og din integritet det dreier seg om. For meg høres argumentene dine bare ut som dårlige unnskyldninger for ikke å betale for en vare som faktisk koster ganske mye å lage.

Hva den koster å lage er i prinsippet uinteressant for verdien. En låt som koster 1 million å produsere er ikke verdt mer enn en låt som er laget på sparket gratis.Og når plateselskapene i årevis har spydd ut masseprodusert industri-musikk så har også "kunst delen" av musikk forvitret i ekstrem stor grad. Du kan like det eller eller ei eller forsøke å flåse det bort med personangrep, men det er dessverre sannheten.

Lenke til kommentar

 

Musikk er en form for kunst. Verdien av kunst vil alltid være subjektiv. Kostnaden ved å produsere musikk er derimot alt annet enn subjektiv. Du kan lire av deg påstander om hva bransjen har gjort med verdien av musikk. I virkeligheten er det deg og din integritet det dreier seg om. For meg høres argumentene dine bare ut som dårlige unnskyldninger for ikke å betale for en vare som faktisk koster ganske mye å lage.

 

Jeg ser på mine egne innlegg som kunst, men ingen betaler meg for de....

 

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg ser på mine egne innlegg som kunst, men ingen betaler meg for de....

 

 

AtW

 

Fordi innleggende dine er som en David Guetta produksjon. De dukker opp på radio/forum i tide og utide. Det resulterte i at jeg piratkopierte innlegget ditt uten vederlag!

 

:tease:

 

I forhold til pris på nettjenester burde WiMP som resten av audio/video markedet absolutt holde seg godt under 200kr. Holder man seg under hundrelappen glir man lettere inn under radaren over abonnement man ikke gidder gjøre noe med. 200kr blir absolutt sagt opp om man ikke føler man får valuta for pengene.

 

Selv er min killer combo for musikk Spotify til 99kr og Digitally Imported nettradio til 5usd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det endrer ikke på det faktum at 199,- NOK er svinebillig for å ha tilgang til et enormt bibliotek av sanger 24/7 i CD-kvalitet.

 

Om ein kjøper/kjøpte meir enn 12 CD'ar per år så er nok dette eit godt tilbod.

 

For folk som har kanskje 10 artistar dei høyrer på er 199kr i meste laget.

Eg har vel aldri kjøpt meir enn 1-2 CD'ar per år, men likar fortsatt å høyre på musikk i god kvalitet.

Problemet er at 199kr er mykje meir enn eg nokon gong ville brukt på musikk per månad, på CD eller streaming.

Vil vere rimelegare for meg å kjøpe album og rippe til FLAC enn å betale 199kr månaden for HiFi Wimp.

 

Om artistane ikkje får nok betalt så er det deira eigne feil. Dei må slutte å vere nikkedokker for musikkindustrien.

Endret av Gazer75
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...