Gå til innhold

Nå offisielt: Høyre og FrP tar sikte på å danne regjering! Er du fornøyd?

Aerow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig bra, Norge trenger det. Det har vært en rivende gal utvikling de siste 8 årene av en lat regjering som ikke tenker inn i fremtiden. Vil bli en bedre utvikling for samfunnet på alle områder. Både innen miljø, økonomi og folks hverdag.

Skrevet

Jeg forventer ingenting, men må si jeg frykter det verste nå som det blir mørkeblå regjering. Det blir omtrent like gøyalt som å ha en regjering bestående av bare SV og Rødt. Ganske uspiselig for min del.

• Liker 6
Skrevet

jaja

Punkt 4, bokstav L

"RlE-faget endrer navn til KRLE (Kristendom, religion, livssyn og etikk), og kravet om

at faget, i tråd med kompetansemålene, skal inneholde minst 55 pst kristendom

gjeninnfgres."

Punkt 4 bokstav P

"Sexkjøpsloven evalueres, og det legges frem en stortingsmelding på bakgrunn av

evalueringen. De sosialpolitiske virkemidlene overfor prostituerte forsterkes."

Mer religiøs hjernevask og horer på Karl Johan igjen

Hipphurra

• Liker 2
Skrevet

Hadde selv håpet på en firepartisregjering, eventuelt en Høyre/FRP/Venstre-regjering. Men blir spennende å se hvordan regjeringen blir, håper bare ikke FRP får altfor mange statsråder.

• Liker 1
Skrevet

Hadde selv håpet på en firepartisregjering, eventuelt en Høyre/FRP/Venstre-regjering. Men blir spennende å se hvordan regjeringen blir, håper bare ikke FRP får altfor mange statsråder.

Frp får 7-8 stk. Vert kanon!

Skrevet (endret)

13 til Høyre og 7 til FRP er nok mest sannsynlig, ja. Håper at FRP får færre, men jeg tviler.

Endret av Aerow
Skrevet

Dette er særs gledelege nyhende!!

tja, det er muligens fordelaktig på den måten at vi lettere kan verifisere virkningen, enten det går ene eller andre veien.

Skrevet

Hva som kan forventes?

Høyere egenandel på helsetjenester

Høyere makspris på SFO

Høyere makspris på barnehage

Høyere rente

Høyere kronekurs

Høyere arbeidsledighet

Flere i deltidsstillinger

Flere utlendinger på ikke essensielle jobber i Nordsjøen

Skrevet (endret)

Nå er det altså offisielt - de blåblå innleder regjeringsforhandlinger, alene!

Her er samarbeidsavtalen mellom de fire ikke-sosialistiske partiene: http://www.hoyre.no/filestore/Filer/Politikkdokumenter/Samarbeidsavtale.pdf

Hva synes dere om at det ble en Høyre/FRP-regjering?

Bra. Akkurat det jeg håpet på, men nå har jo krf og venstre med denne avtalen fått gjennom noen festbremser også da. Som f,eks kristenundervisningen fra KRF og oljeborringsstopp i Nord og "fornybar energi satsing" aka velferdsbrems fra krf og venstre.

Og denne var jo rett og slett bare kjønnsdiskrimminerende:

e. Samarbeidspartiene bygger sin politikk på sosialt ansvar og internasjonalt solidaritet.
Samarbeidspartiene vil jobbe for å løfte mennesker ut av fattigdom, både i Norge og i
fattige land. Samarbeidspartiene vil prioritere jenters utdanning i fattige land.
Fuck gutters utdanning altså.... De kan bare gå tilbake til å være barnesoldater..... For det er bare jenter som skal få hjelp til utdanning....
Endret av flesvik
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...