Gå til innhold

Kjøpe mobil på Finn.no?


Plusle

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri selv kjøpt mobil på finn, bare solgt. Vurderer å få tak i en rimelig mobil til min sønn nå og har tittet litt rundt. Vil ikke legge all verden i en mobil som kun skal brukes til å ringe/sende sms med i hovedsak.

 

Men så er jeg redd for å støte på tyvegods. Hva kan skje hvis jeg skulle være så uheldig å komme ut for en stjålet mobil? Vil noen kunne spore meg opp da, eller er mobilen rett og slett bare blokkert?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting er at du kan få en stjålet telefon, noe annet er at det kan være feil og skjulte feil. Som ikke oppdages ved en forholdsvis kjapp undersøkelse før kjøp.

 

Jeg har kjøpt 3 brukte på finn.no og de 2 første var det problemer med som jeg riktignok fikk fikset på garanti siden telefonene var såpass nye. Den siste var grei, men batteriet ble forholdsvis fort redusert.

Det er kjedelig å vente på at en telefon du akkurat har kjøpt blir reparert.

Selv om ikke telefonen er stjålet er det en del luringer på dette bruktmarkedet.

 

Å kjøpe brukt er ikke som å kjøpe nytt. Siden det høre ut som du har betenkeligheter med det og det er flere fallgruver er det kanskje greit å kjøpe nytt.

Lenke til kommentar

Dersom du skal kjøpe slikt brukt så bør enten prisen være svært lav eller så må det være igjen garantitid på den.

No er det sjølvsagt ikkje lov til å selge ting med mangler utan å opplyse om det, men dersom nokon lyg om tilstanden og selger deg eit skada produkt så kan det være vanskelig å vinne fram slik at du får pengane tilbake.

 

Eit gammalt rykte skal også ha det til at 9 av 10 mobileigere som mister telefonen i do legger den ut til salgs på finn. Ikkje berre kan telefonen då ha fått ein vannskade, men den har også vært ein plass som gjer at den gamle eigaren ikkje lenger vil bruke den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har aldri selv kjøpt mobil på finn, bare solgt. Vurderer å få tak i en rimelig mobil til min sønn nå og har tittet litt rundt. Vil ikke legge all verden i en mobil som kun skal brukes til å ringe/sende sms med i hovedsak.

 

Men så er jeg redd for å støte på tyvegods. Hva kan skje hvis jeg skulle være så uheldig å komme ut for en stjålet mobil? Vil noen kunne spore meg opp da, eller er mobilen rett og slett bare blokkert?

 

 

Hei. Burde ikke si dette, ettersom jeg selv ofte selger på finn.no, men jeg skjønner ikke helt hvorfor noen velger å kjøpe der. Det er jo så mange rimelige og helt ok mobiler til salgs i butikkene - og da trenger en ikke bekymre seg for hverken tdiligere skader, tyveri eller lignende. På den annen side, som selger håper jeg de aller fleste er ærlige og ikke selger andre noe de selv ikke ville ha pga mangler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...