Gå til innhold

flere spill med bare 30 bilder pr sek på neste konsollgenerasjon


Madridista1212

Anbefalte innlegg

 

Koble på, greit nok, men ikke nødvendigvis bruke. Hvis vi ser bort fra at Windows ikke lar seg navigere med en spillkontroller, er det fortsatt mange spill med dårlig støtte for selv de mest utbredte kontrollerne (Microsoft og Logitech), og å tulle rundt med mapping i tredjepartsprogramvare er jo nettopp denne uønskede knotingen som Kvasbo snakker om. I tillegg er ikke dette noe man gjør én gang, og så er ferdig med; det må gjøres for hvert enkelt spill. I tillegg ser vi fortsatt tastaturprompts på skjermen, og det ramler en ikke alltid umiddelbart inn at [Esc] er mappet til B på kontrolleren.

 

For all del, det har blitt mye bedre enn det var, men man er fortsatt er stykke fra mål.

 

Vi lever i 2013. Ikke alle tastatur er IBM sine monstertastatur. Man får kjøpt flere typer små trådløse tastatur med touchpad. Eller så kan man navigere med mobilen eller tablet. Med Steam Big Picture kan man fint navigere rundt med controller(man kan også få Big Picture til å starte med boot) og med SteamOS blir alt bygd rundt å kunne navigere med controller så problemet er ikke veldig stort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, du har sagt det allerede, og vi visste det fra før. Et tastatur er fremdeles et tastatur, dog, og man kommer ikke rundt det, selv om man selvsagt kan finne noe mindre og mer stuevennlig (har et par slike selv, men er forsåvidt ikke helt fornøyd med noen av dem). SteamOS kan potensielt løse en del problemer her, men det er ikke ute , og vi vet ennå ikke hvor godt det vil fungere.

Lenke til kommentar

Når jeg spiller på PS3en i noen timer hver dag så blir det ganske "ensomt".

På PC kjører jeg endel spill i maksimert vindu mens Skype er åpent hvor jeg chatter med kamerater. Ellers så går chatten på Steam in-game overlay som dukker opp inni spillet. På Steam har jeg 20+ av RL venner. På konsoll har jeg 3-4, hvor 1 ser på Netflix mens en spiller Fifa. Tror det er fåtall som har tastatur til konsoll som bruker det til chat.

 

Har gjerne ikke noe med denne tråden å gjøre, men siden den gikk over til konsoll vs PC :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, kødder du med meg? Alle disse spillene har en Metacritc på rundt 85, kaller du det drittspill? Helt greit at folk har lyst til å spille på konsoll da de føler det enklere og bedre, men man kan ikke skyve under en stol at PC-spill er mye billigere, og konsoller derfor er dyrere i drift med mindre man kjøper veldig få spill.

 

Metacritic score sier veldig lite om ett spill er bra eller ikke. Sier hva folk synes om spillet.

Lenke til kommentar

Nå må du ikke glemme at PC-spill er mye billigere, samt at online er gratis. Jeg kjøpte for ikke lenge siden en Humble Bundle-pakke med Battlefield 3, Mirror's Edge, Medal of Honor, The Sims 3, Dead Space, Dead Space 3, Burnout: Paradise, Crysis 2, Populous og Command & Conquer: Red Alert 3. Prisen? 6$ eller rundt 30kr på humblebundle.com, skulle jeg kjøpt alle disse spillene til konsoll hadde det kostet 1400kr i billigste nettbutikk. Det er prisdifferansen mellom maskinen min til 5K og PS4.

Å denne pakken ble tilgjengelig når egentlig, 1-2-3-4-5 år etter at spillet har kommet ut? Wow, fantastisk tilbud må jeg si...

 

August i år ja - http://www.joystiq.com/2013/08/14/humble-origin-bundle-launches-with-dead-space-3-bf3-burnout-pa/

Spillene kom ut:

ME - 2008 (5år)

Burnout Paradise - 2008 (5år)

C&C RA3 - 2008 (5år)

The Sims 3 - 2009 (4år)

Medal of Honor - 2010 versjonen? (3år)

Crysis 2 - 2011 (2år)

BF3 - 2011 (2år)

DS1 - 2011 (2år)

DS3 - 2013 (Wow, det eneste ordentlig nye spillet som ble med og som har en user score på under 6.0 hos Metacritic)

http://www.metacritic.com/game/pc/dead-space-3

 

Selv hater jeg Metacritic, men måtte nesten bruke den siden du argumenterte med den selv.

Prismessig har jeg ingenting å klage på denne pakka, men spillene er altfor gamle. De fleste spillere som har interessere for den sjangeren hvert spill representerer har allerede kjøpt/spillt dette.

Lenke til kommentar

Spillene er kanskje noe gamle, men det betyr ikke at det er drittspill. Og det koster fortsatt 1400kr å kjøpe alle spillene til konsoll. Man er ganske gjerrig hvis man ikke synes 35kr for alle disse spillene er ekstremt billig. Man fikk også for en liten stund siden en pakke med Saints Row 3 + All DLC, Saint's Row 2, Sacred 2, Sacred Citadel, Risen, Risen 2, Dead Island GOTY og Metro 2033 til 30kr. Heller ikke splitter nye spill, men hallo, det koster 30kr! Like mye som en flaske Cola.

Lenke til kommentar

Jada, du har sagt det allerede, og vi visste det fra før. Et tastatur er fremdeles et tastatur, dog, og man kommer ikke rundt det, selv om man selvsagt kan finne noe mindre og mer stuevennlig (har et par slike selv, men er forsåvidt ikke helt fornøyd med noen av dem). SteamOS kan potensielt løse en del problemer her, men det er ikke ute , og vi vet ennå ikke hvor godt det vil fungere.

 

Man kan fint få det til å boote rett inn i steam o.l om man ønsker det.

 

AtW

 

Med PC ender du opp med å kjøpe masse drittspill du aldri kommer til å kjøpe pga det er noe billig. Til slutt har du kjøpt så mye drit at det ikke er billig lengre. med konsoll kjøper du spillene du planlegger å kjøpe, og har også mulighet til å selge spillene når du er ferdig med dem. Da blir det fort like billig, om ikke billigere.

 

Griper man ikke litt etter halmstrå når man fremstiller billige spill som en ulempe?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er et PC-oppsett til rundt 5K. Her får man et skjermkort som er mye kraftigere enn det som er i PS4 og Xbox One, fire ganger så stor harddisk, noe kraftigere prosessor samt en kvalitetsstrømforsyning som vil holde i mange år. Denne maskinen vil kjøre dagens spill og spill i 2020 bedre enn PS4 og Xbox One. Vil man ha enda bedre ytelse kan man oppgradere skjermkortet om noen par år, men det er strengt tatt ikke nødvendig.

 

2GB vram blir for nok lite til å henge med konsollene (Killzone SF bruker allerede 3GB til grafikk data). Dessuten er ting som en tynn grafikk driver, low-level koding og en fixed hardware plattform å optimalisere imot verdt en del. Sistnevnte skal ifølge Carmack gi 2x mer ytelse enn tilsvarende hardware på PC (det er nok innberegnet API overhead), men det var dog med D3D9 og mer eksotisk konsoll hardware.
Så blir det også spennende hvordan utviklerne vil utnytte hUMA og beregninger fordelt mellom CPU og GPU i konsollene, og hvordan dette vil overføre til (dagens) PC mtp PCIe latency og båndbredde, og ellers vanskeligheten med CPU og GPU samarbeid med PC ("barly possible" ifølge Dice.).
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Blir en ulempe når man kjøper en haug av dem, og muligens aldri kommer til å spille halvparten.

http://wastedonsteam.com/ finnes av en grunn.

 

Om man kjøper masse ting man ikke trenger, så er det en ulempe, men det kan skje uansett. Det er desperat argumentasjon å framstille lavere priser som en ulempe, skulle du ønske konsollspill kostet enda mer, så du slapp å kjøpe så mye du ikke trengte? Er ikke PCen høyere innkjøpspris en fordel da, da slipper du å kjøpe så mange maskiner du ikke trenger?

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Om man kjøper masse ting man ikke trenger, så er det en ulempe, men det kan skje uansett. Det er desperat argumentasjon å framstille lavere priser som en ulempe, skulle du ønske konsollspill kostet enda mer, så du slapp å kjøpe så mye du ikke trengte? Er ikke PCen høyere innkjøpspris en fordel da, da slipper du å kjøpe så mange maskiner du ikke trenger?

 

AtW

Du legger inn steam, da de fleste av spillene dine er knyttet til det. Frem kommer butikken, og du blir blendet med tilbud på alle mulige spill. Mye lettere å ende opp med en haug møkk, enn med konsoll, hvor flere kjøper fysiske kopier. Jada, du kan kjøpe fysiske spill du aldri spiller også, men da har du muligheten til å selge dem, så du blir kvitt dem.

 

PC har drm, så du er stuck med all møkka du kjøper.

Lenke til kommentar

Det er jo uansett en brukerfeil, og har intet å gjøre med plattformvalg. Problemet er også gjelde på konsoll, siden, i motsetning til hva PC-entusiaster synes å tro, man får konsollspill til langt under 599,- kort tid etter lansering. :p

 

Er det så mange som tror konsollspill koster 599 i evig tid? isåfall måtte man jo regnet en prisforskjell på 300-550 avhengig av hvor lenge etter release det var...

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det så mange som tror konsollspill koster 599 i evig tid? isåfall måtte man jo regnet en prisforskjell på 300-550 avhengig av hvor lenge etter release det var...

 

AtW

 

Man får lett inntrykk av det når man ser for argumentere for hvor mye billigere det er å holde seg til PC. Egentlig føler jeg begge sidene smører ganske tjukt på når de argumenterer for sin plattform, men særlig PC-spillere har det med å overdrive prisene på konsollspill, samt underdrive tidvis ganske kraftig angående hvor mye man må bruke for å få en grei PC (og jeg har ennå tilgode å se et eneste eksempel som faktisk inkluderer Windows-lisensen :p).

Lenke til kommentar

Du legger inn steam, da de fleste av spillene dine er knyttet til det. Frem kommer butikken, og du blir blendet med tilbud på alle mulige spill. Mye lettere å ende opp med en haug møkk, enn med konsoll, hvor flere kjøper fysiske kopier. Jada, du kan kjøpe fysiske spill du aldri spiller også, men da har du muligheten til å selge dem, så du blir kvitt dem.

 

PC har drm, så du er stuck med all møkkadu kjøper.

 

 

For en latterlig argumentasjon du bruker. Du får ringe EA da å be de sette opp prisen på nyeste Fifa med 500% så blir du ikke sittende med så mye møkk.

 

Bare slutt før du dummer deg mer ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

For en latterlig argumentasjon du bruker. Du får ringe EA da å be de sette opp prisen på nyeste Fifa med 500% så blir du ikke sittende med så mye møkk.

 

Bare slutt før du dummer deg mer ut.

 

Har sluttet å kjøpe EA spill for lenge siden. Spillene er ikke så gale, men de gjør så mye dumt ellers. Sier heller ikke at vanlig pris på spill er dumt, men at det er mange dumme tilbud på Steam som gjør at mange ender opp med masse spill de aldri kommer til å spille. Og ikke har muligheten til å selge. I bestefall kjøper de til inventory, og kan sende til noen, men de kan ikke flyttes etter at de er spikra fast til en konto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...