Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - k.n.b - 8mm fisheye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagens bilde gjprde seg veldig bra i svart/hvitt. For all del, fargene var klare og fine, men det tilfører bilde en annen stemning av konverteringen. Bra jobbet nok en gang!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5. oktober, jeg trodde først det var en elv, og lurte på hvordan kumlokket hadde havnet der. Sorthvitt absolutt det beste her, i mine øyne.

PS. du skal ikke se bort i fra at jeg en gang tar i mot tilbudet om å prøve dette objektivet ditt.

Skrevet

Takker for nye kommentarer fra FunFact, RandiA og JorunT. Registrerer at dere er enige i bruken av sort/hvitt. Syntes det understreket det våte i alle fall.

Skrevet

Der kom endelig beina, ja! Skal jeg pirke litt, så virker det som om bildet kunne vært rotert ca 1 grad mot venstre. Men et artig bilde, absolutt! Du får til en passe dimensjonering mellom himmel og vann, og vann og brygge.

Skrevet

Spenstig utfordring. Du behersker fiskeøyet bra.

Favoritter hittil er skulpturen, 3. oktober og dagens fra Bogstadvannet. Liker komposisjonen her, hvor du akkurat har fått med horisonten.

Skrevet (endret)

Hva skal man si, jeg var imponert over valget av brennvidde sist oktoberfest, og kan nok leke med tanken på å velge 300mm selv til en oktoberfest, men dette tror jeg ikke jeg hadde gitt meg ut på.

Min favoritt så langt er 5.oktober bildet, antageligvis fordi de krumme sugende perspektiviske linjene og det runde kumlokket funker så bra inne den uungåelige svarte runde ramma som jeg må innrømme at jeg ikke liker. :)

Endret av twoeyes
Skrevet

....prøvde meg med 21mm i fjor og fikk da en ubendig trang til hele tiden å peke kameraet rett opp med påfølgende kink i nakken. Med 8mm hadde jeg garantert gjort det samme.

Skrevet

Godt å se at du nok en gang har valgt et enkelt objektiv i denne festen :)

Åpen sfære er direkte lekker og kler kunstverket. Synes vått gjør seg best i s/h og det er helt greit at beina ble med i bildet av den store brygga du hadde funnet deg ;)

Skrevet (endret)

06 følger opp de øvrige. Herlig "utsnitt" (for utsnitt er vel nesten feil ord...) og skygge av fotografen. Ser litt ut som en Monster(inc)logo.

Endret av Mr. Sanders
Skrevet

Så kule bilder! Særlig nr. 3. er jeg imponert av. Fikk selv et Samyang 8 mm DX i julegave i fjor, men har ikke fått noe særlig ut av det (riktignok dx på d300 som gir bildevinkel a la 12 mm, men likevel. Men det du ¨har lagt ut her inspirerer meg til å utforske ekstrem vidvinkel mer framover! Stå på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...