Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - k.n.b - 8mm fisheye


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JorunT: Som tittelen antyder, så er hele greia et kuleformet nettverk, med en indre speilkule i midten, støttet opp med stag til alle kanter. Det er en skulptur, ikke noe gjerde.

 

Mr. Sanders: Takker så mye. Men er redd det blir vanskeligere å følge opp etter hvert, må nok påregene noen gjentakelser i visuelt inntrykk i alle fall.

Lenke til kommentar

Jeg synes du har flotte solstråler i bilde 2. Fine linjer og god farge. Enkelt og effektivt. Her er det fin ro og balanse i bilde. Den hvite kanten rundt motivet blir litt forstyrrende i den lyse delen av bildet.

Bilde 3 har en god del mer detaljer. Jeg sliter litt med at øynene ikke helt vet hvor de skal lande. Uten den bygningen bak ville det vært lettere, for det er så mye linjer og detaljer i hovedmotivet at det hadde vært nok i seg selv.

 

Et herlig objektiv du har valgt. Blir spennende å se deg ta nærbilder av folk/dyr med den der. (jeg utfordrer deg)

Lenke til kommentar

For de som lurte på hvordan skulpturen 3. oktober egentlig så ut, så har jeg lagt ut et bilde av den i spoileren under.

post-166172-0-69229200-1380901767_thumb.jpg

Objektivet var som man sikkert observerer delvis på innsiden i hovedbildet.

 

 

Jod-R: Takk for det. Det kommer nok fler, håper bare jeg holder ut en stund med dette objektivet.

 

Blomvik: Man trenger ikke alltid være så dødskonstruktiv i kommentarene på disse festene. Jeg slenger fra meg intetsigende meldinger selv når jeg ikke finner på noe å si i farta. Jeg takker uansett for kommentar.

 

Substitute: Du tenker på refleksen fra sola som følger en del av ytterkanten på venstre side i bilde 2? Jeg kan for så vidt være enig, men var redd for å gjøre vondt verre hvis jeg skulle forsøke å fjerne den. Når det gjelder bilde 3, så er det umulig å ikke få med en god del av omgivelsene med dette objektivet. Da må man bare velge ut hvor man vil sikte. Litt rotete er det. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med utfordringen din, tar generelt lite bilder av mennesker, og det nytter i hvert fall ikke med sky skapninger her. Skal se hva jeg kan gjøre. Takk for konstruktive tilbakemeldinger.

 

HelloKjersti: Takk, må innrømme at jeg grudde meg litt. Har lagt en (mer eller mindre) uforvrengt versjon i spoiler over.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Olympen: Mange takk for det. Og ja, du ser det jo i søkeren. Men som alltid (også med mer konvensjonelle objektiver) så kan det gi et annet inntrykk på en stor skjerm. Om du tenker på anskaffelse, så ville jeg tenkt meg godt om. Dette kan fort bli en hyllevarmer.

 

RandiA: Takker for det Randi.

 

MotoG: Takk, det har lett for å bli kuleform her i alle fall.

 

Mr. Sanders: Takk for rosende ord. Er med på det med avsløringer, men så ikke på dette som _så_ magisk. En del har vel sett denne "live" også.

 

JorunT: Takker, du kan jo låne det på et treff en gang. Jeg synes ikke det er spesielt enkelt å ta bra bilder med noe objektiv egentlig, sånn sett fungerer dette på samme måte. Jeg trodde det nesten skulle bli verre, kanskje det også blir det etter hvert...

 

Linepusle: Mange takk. Jeg synes det egentlig er svært vanskelig å ta bilder av kunstverk. Man må nesten tilføre et eller annet for at det skal være noe vits.

 

FunFact: Ja, ganske daglidags dette egentlig. Jeg tror at en av de store utfordringene her blir å få noenlunde variasjon. Takk for hyggelig kommentar.

 

Smort1: Jo, fargerikt er fint, men noen ganger synes jeg fravær av farger kan understreke en stemning. Som det våte og noenlunde stusselige høstværet denne dagen startet med (nå skinner sola forresten). Takk for kommentar.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...