Gå til innhold

Hvorfor ser gutter som jobber i kassa så sure ut?


EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

det han sa :D

Eg trenger ein jobb, og når eigeren vil ha min hjelp. Så er ting greitt for meg. Og eg kjem aldri til å sitte i kassa og smile til alle kundane. Eg behandlar dei med vanlig folkeskikk, og det trur eg er kva folk eigentlig likar best.

Lenke til kommentar

Et falsk smil er noe av det ekkleste som fins.

De fleste klarer som regel å smile på en naturlig måte, men om man er lei seg eller i dyp sorg så er det vanskelig å smile naturlig. Det har jeg opplevd selv. Når jeg er veldig fortvila får jeg ikke til å smile naturlig og da må jeg innrømme at det er mest komfortabelt å ikke smile :)

 

Du svarte ikke på spørsmålet. Det er du som er barnslig.

 

 

Det går an å være blid og serviceinnstilt uten å glise som en tulling, i hvert fall hvis man ser slik ut:

tumblr_lx9ktfnvOz1r798bko1_500.jpg

det var et forferdelig ekkelt bilde

Lenke til kommentar

Tror det varierer fra sted til annet. Selv opplever jeg at både gutter og jenter kan være hyggelige eller ikke. Selv bryr jeg meg ikke mye, og jeg lar ihvertfall ikke et surt fjes ruinere dagen min.

 

Likevel er det nok en god grunn til at enkelte ikke er like glade hver dag, mtp. noe av den dritten de blir påslengt hver dag - ikke nødvendigvis av dere, men har opplevd mange ganger at folk foran eller bak i køen har skjelt ut stakkaren bak kassa.

 

De fleste får fram et smil om jeg sier "Ha en fin dag da!" eller bare "hadebra", hvilket de aller færreste kunder gjør. Smil til verden, og du får et smil tilbake - smil til kassadamen/gutten, så kanskje han eller hun får en litt bedre dag.

 

Når det kommer til butikker, merker jeg at folk som jobber hos Rimi med få kunder er generelt blidere enn de som jobber på Rema 1000 med massevis av folk hver dag.

 

Det kommer vel også an på butikksjefen. Om man har en butikksjef som gir f*** i de ansatte og i noen tilfeller butikken, ja da kan jeg skjønne de ansatte godt..

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Morsom kommentar, men om man vil opp og fram i livet må man behandle alle bra. Din framtidige sjef eller samarbeidspartner handler garantert på dagligvarebutikk de også.

Hahahahahaha...

 

Jeg tror foreldrene dine er snille og velmenende men at de har oppdratt deg til å tro på den utopien har de feila stort... :lol:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Jeg kan lett gi inntrykk av å være positiv og serviceinnstilt samtidig som jeg kun er ute etter å loppe deg fra gård og grunn.

 

Om du tror verden er en plass med bare snille mennesker så tror jeg du m0 klype deg litt i armen.

 

 

 

Ad tema: jeg hater smiledukker i kassa, man er etter sosial norm forpliktet til å smile tilbake. En effektiv person i kassa som er der for å få ting gjort imponerer meg mer enn et 17 år gammelt ludder som smiler for å dekke over at hun er så satans treg å finne frem de jævla PLUkodene hun burde kunne etter et par år i kassa.

jeg har aldri opplevd gutter spørre jenter om nevnte koder, kun den andre veien...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Nei, jeg har ikke sagt at verden er en plass med bare snille mennesker. Men når vi er inne på det, du kan ikke late som at du er ett godt menneske og tro at du aldri bli gjennomskuet. Og loppe en person fra gård og grunn er å tisse i buksa for å holde seg varm. Folk som ofte gjør forretninger med hverandre vet at de ikke tar skade av å gjøre noen dårlige avtaler innimellom, for de vet at for eksempel 8 av 10 avtaler er gunstige. Da lønner det seg ikke i lengden å brenne alle broer med samarbeidspartnere for en engangs gevinst. :p

Endret av rockPaperScissors()
Lenke til kommentar

Med unntak av sjefen på lokalbutikken min, som alltid virker litt rar/sur (uten at jeg tror han egentlig er det), så kan jeg ikke huske å ha møtt på noen sure mannlige butikkmedarbeidere. Kvinner i kassa som virker sure eller lite interesserte, derimot, skjer relativt ofte (også på den lokale butikken). Men så er vel de fleste jeg treffer i kassa damer eller jenter, så det er vel naturlig at jeg møter på flere sure kvinnfolk enn mannfolk i de situasjonene.

Lenke til kommentar

Vær glad dere ikke er i Filippinene. Her er det VM i å være treig bak kassa.
Står det to stk foran meg i køen i kassa, ja da tar det minst 15 minutter før jeg ute.

Her står kassadama å putter matvarer oppi plastikkposen mens kunden står å ser på.... Og resten av de som venter i kø så klart.

EDIT: Og, så klart. Hver gang er det et problem med en matvare og ellerannen ansatt må da løpe rundt inne i butikken for å finne eksakt pris mens alle andre venter.

Endret av Gyr0
Lenke til kommentar

Vær glad dere ikke er i Filippinene. Her er det VM i å være treig bak kassa.

Står det to stk foran meg i køen i kassa, ja da tar det minst 15 minutter før jeg ute.

 

Her står kassadama å putter matvarer oppi plastikkposen mens kunden står å ser på.... Og resten av de som venter i kø så klart.

 

EDIT: Og, så klart. Hver gang er det et problem med en matvare og ellerannen ansatt må da løpe rundt inne i butikken for å finne eksakt pris mens alle andre venter.

 

Det at kassadama/mannen putter matvarer i poser for kunder er også vanlig andre steder,

var ihvertfall sånn når jeg var i Hawaii.

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...