Gå til innhold

Test: Apple iPhone 5C


Anbefalte innlegg

Enda en fanboy?

 

Ingen sitter her å klager over kvaliteten til Apple, for den er det ingen som benekter. Om du ikke klarer å forstå, at dette produktet er overpriset kontra konkurrentene er du rimelig blinded by love. Om du ikke skjønner hva jeg prøver å si, når det er så åpenbart som det er, så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Enda en fanboy?

 

Og du klarer enda ikke å forstå at denne telefonen og systemet ligger langt foran konkurrentenes toppmodeller, og derigjennom forsvarer den prisen den har fått. Når det er så åpenbart som det er i dette tilfellet, så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Blinded by love? Seriøst?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enda en fanboy?

 

Og du klarer enda ikke å forstå at denne telefonen og systemet ligger langt foran konkurrentenes toppmodeller, og derigjennom forsvarer den prisen den har fått. Når det er så åpenbart som det er i dette tilfellet, så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Blinded by love? Seriøst?

 

Aldri helt skjønt hva grunnen til at noen Apple brukere ikke klarer å se noe kritisk ved Apple produkter. Det ser ut som om du føler at du må gå i en ekstrem forsvarsposisjon å forsvare dette produktet med ditt eget liv.

 

Alle som omtaler telefonen her, vet jo at den inneholder relativt gammel maskinvare. Jeg kan ikke skjønne hvorfor du har så vanskelig med å forstå det.

Lenke til kommentar

Den taper mot en eller annen billigere Android telefon i nært alle tester?

 

Du må også huske å gå videre litt, en god CPU er ingenting uten god GPU.

 

http://www.anandtech.com/show/7335/the-iphone-5s-review/7

 

Så før du prøver å være eplekjekk, bør kanskje DU få litt mer peiling.

Eplekjekk, liker humoren ;)

 

Syns den klarer seg veldig godt i stort sett alle testene jeg, men det kommer vel an på brillene man ser med da. Men uavhengige anmeldere har jo ikke annet enn rost ytelsen til både 5c og 5s. Må jo huske at iOS også kjører i lavere oppløsning og derfor har lavere krav til GPU-en.

Lenke til kommentar

Syns den klarer seg veldig godt i stort sett alle testene jeg, men det kommer vel an på brillene man ser med da. Men uavhengige anmeldere har jo ikke annet enn rost ytelsen til både 5c og 5s. Må jo huske at iOS også kjører i lavere oppløsning og derfor har lavere krav til GPU-en.

 

Klarer seg, ja. Men det var ikke poenget mitt. Poenget mitt var at det er gammel hardware, med ikke veldig god ytelse (Men ja, iOs krever ikke så mye så den klarer seg). Poenget, som nå folk har nevnt i så og si hver eneste post i tråden her er at telefon er VELDIG overpriset. Jeg hadde bedre klart å forsvare et kjøp av 5S enn 5C.

 

Jeg er ikke en iPhone hater, og jeg gidder ikke å dra en Android vs iPhone diskusjon, for det er vel ikke intensjonene til de fleste som mener dette er et dårlig produkt.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Gjorde han? Eller kommer han bare med sakelige påstander. Android er dritt og er ikke der det skal være, og bruker Android selv til daglig og er overhodet ikke noe å anbefale kontra iOS og W8.

 

Hvis noen med hånden på hjertet mener at Apple's iPhone ligger langt foran konkurrentenes toppmodeller, ja da er man selvfølgelig en fanboy. iPhone var riktignok langt foran konkurrentene for noen år siden, men hvis man f.eks. mener at iPhone 5S ligger langt foran Sony Xperia Z1 i dag, da lever man i en drømmeverden og ikke i virkeligheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvis noen med hånden på hjertet mener at Apple's iPhone ligger langt foran konkurrentenes toppmodeller, ja da er man selvfølgelig en fanboy. iPhone var riktignok langt foran konkurrentene for noen år siden, men hvis man f.eks. mener at iPhone 5S ligger langt foran Sony Xperia Z1 i dag, da lever man i en drømmeverden og ikke i virkeligheten.

 

Jeg mener at iPhone 5S er en bedre telefon enn Z1. Den fungerer, kontra Z1. Problems? Jeg bruker selv Note, så.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er det ikke. Du kan bruke akkurat det samme tåplige argumentet mot all kritikk

 

- Dårlig skjerm - Hvorfor trekke for dette, skjermen er ikke noe satningsområde

- Telefonen henger seg jevnlig - Hvorfor trekke for dette, Software er ikke noe satningsområde

- Dårlig lyd - lyd er ikke noe satsningsområde.

 

Man kan sammenlikne med omtrent hva som helst, at argumentet er elendig kommer fram uansett.

 

AtW

Fortsatt helt irrelevant sammenligning!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg mener at iPhone 5S er en bedre telefon enn Z1. Den fungerer, kontra Z1. Problems? Jeg bruker selv Note, så.

 

Tullegutten! Z1 fungerer ikke faktisk..., hehe bra du har humor i alle fall! Du bruker Note? Note 1 eller 2? Eller 3? Eller kanskje du bruker iPhone 5, og prøver å kamuflere deg bak "jeg bruker Note selv, så jeg kan ikke beskyldes for å være Apple fanboy"? Spiller for så vidt ingen rolle. Selvsagt fungerer Z1, og selvsagt fungerer 5S. Og like selvsagt er at det kommer til å bli både fornøyde og misfornøyde brukere av begge produktene. Det betyr imidlertid ikke at produktene ikke fungerer.

Endret av Superparanoid
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gjorde han? Eller kommer han bare med sakelige påstander. Android er dritt og er ikke der det skal være, og bruker Android selv til daglig og er overhodet ikke noe å anbefale kontra iOS og W8.

 

Stool Sample kommer knapt nok aldri med en saklig påstand.

 

AtW

Fortsatt helt irrelevant sammenligning!

 

Nei, det er det ikke, det er en helt ekvivalent sammenlikning, du klarer jo ikke engang å argumentere for hvorfor du mener sammenlikningen er irrelevant.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjorde han? Eller kommer han bare med sakelige påstander. Android er dritt og er ikke der det skal være, og bruker Android selv til daglig og er overhodet ikke noe å anbefale kontra iOS og W8.

 

Android er dritt? Hvorfor?

Jeg kjører daglig Android på nettbrettet, og iOS på mobil og nettbrett. Før iOS 7 syntes jeg Android hadde et stort forsprang. Med iOS 7 har Apple omsider gjort noen tiltak for å nærme seg Android. Men ulempen er at min iphone 4 har blitt som sirup å regne. Responsen er elendig. Enormt med lagging. Det går treeeegt å åpne apper.

Har du prøvd å gjøre øvelsen med å ringe en person som har sendt deg melding? Tidligere var det bare å komme seg til toppen av meldingsbildet for å klikke "Ring". Nå må man trykke "Kontakt", deretter trykke på telefonikonet, deretter velge om det skal være Taleanrop eller Facetime-lydsamtale. Jeg er ikke noe interessert i Facetime. Jeg har aldri brukt det og kommer aldri til å bruke det. Hvorfor i huleste må jeg da mases opp og i mente om det?

Og når man skal lukke apps som lusker i bakgrunnen; hvorfor har man bare mulighet til å lukke en og en? Min iphone er på ingen måte glad i å ha "mange" åpne apper. Da protesterer den ved å krasje appene jeg forsøker å åpne.

 

Hvorfor skal jeg ikke få lov til å dele bilder og andre filer via Bluetooth? I sommer var jeg på rundreise i Asia. Møtte mange interessante mennesker. Mange bilder ble tatt, og gang på gang skulle jeg gjerne utvekslet bilder med de jeg møtte. Men med min iphone var eneste mulighet å sende via mail eller MMS, helst mail. Wifi-dekningen er ikke så god som i Norge, og sende bilder over mobilnettet koster flesk (90 kroner per MB er ikke uvanlig). Saken kunne vært løst med noe så enkelt som deling over Bluetooth. Men det evner jo ikke Apple å tillate. Det kunne sågar vært løst med NFC! Men det vil jo Apple definitivt ikke ha. Oh yes, der har du et fint bruksområde for NFC.

 

Minnekort. Ja, Apple. Minnekort. Hvorfor er det så vrient å implementere? Men svaret er nok enkelt: penger. Kundene skal tvinges til å betale dyrt for å gå for økt lagringsplass på sine iphones. Det er vel 700 kroner mer for 32GB kontra 16GB. Flesker man til med 64GB i stedet, er det 1500 kroner ekstra Apple skal ha kontra 16GB. Et minnekort, microSD, med 64 GB kapasitet får man for mellom 500 og 600 kroner. 32 GB for knapt 200 kroner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så det du sier er at alle Android baserte telefoner i neste runde skal trekkes i karakter fordi de ikke har ledende løsning som Apples musikkspiller ombord, og/eller at de skal trekkes i karakter når Apple lanserer sin egen betalingsløsning ettersom den da vil ha størst utbredelse, eller at alle Android baserte toppmodeller skal trekkes i karakter fordi den enkelte produsent ikke er i stand til å lage en toppmodell med kun 4" skjerm og må opp i skjermstørrelse, +++

 

Hvor har du fra at iPhone har større utbredelse enn android-mobiler? Samsung, HTC, Huawei, Sony, Nokia\MIcrosoft etc jobber sammen om standarder. Apple vil sette standard på alt selv slik at de kan tjene penger og alle utviklere må betale for bruker. Verden tilpasser seg ikke til Apple lenger da ANdroid blir mer og mer utbredt og da blir standarder delt mellom disse. NFC er en slik standard.

 

Å lage toppmodeller med mer enn 4 tommer er ikke vanskelig, men jeg tenker vel at andre utviklere vil videre og eksperimenterer med størrelser og brukervennlighet. Ikke lenge siden Steve Jobs sa at den beste størrelsen på en skjerm er ca 4 tommer. Ikke snakk om mer, men vi visste da, og vet nå at det er tull. Men om Apple nå kommer med en 5 tommer eller mer er det plutselig greit. Samme med IPad Mini som Jobs sa var helt uaktuell.

 

Poenget er at man utvikler produktene hele tiden. Det finnes ingen absolutter.

 

NFS er en utbredt teknologi som brukes på flyplasser, i butikker, på musikkspillere etc. Det er noe man forventer skal være der. Personlig er jeg også glad for at Apple sine løsninger ikke er å finne på min mobil.

Lenke til kommentar

 

Tullegutten! Z1 fungerer ikke faktisk..., hehe bra du har humor i alle fall! Du bruker Note? Note 1 eller 2? Eller 3? Eller kanskje du bruker iPhone 5, og prøver å kamuflere deg bak "jeg bruker Note selv, så jeg kan ikke beskyldes for å være Apple fanboy"? Spiller for så vidt ingen rolle. Selvsagt fungerer Z1, og selvsagt fungerer 5S. Og like selvsagt er at det kommer til å bli både fornøyde og misfornøyde brukere av begge produktene. Det betyr imidlertid ikke at produktene ikke fungerer.

 

Jeg brukte en Note 1 som faktisk var helt ålreit og en Samsung Galaxy Nexus. Men dette er diskusjon så mesteparten vil finne seg i at Android er det rette valget. Jeg foretrekker iOS siden det fungerer, noe som ikke Android gjør. :):)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Gjorde han? Eller kommer han bare med sakelige påstander. Android er dritt og er ikke der det skal være, og bruker Android selv til daglig og er overhodet ikke noe å anbefale kontra iOS og W8.

Stool Sample kommer knapt nok aldri med en saklig påstand.

 

AtW

Fortsatt helt irrelevant sammenligning!

Nei, det er det ikke, det er en helt ekvivalent sammenlikning, du klarer jo ikke engang å argumentere for hvorfor du mener sammenlikningen er irrelevant.

 

AtW

Sammenligningen er fortsatt fullstendig irrelevant!

 

Og på toppen av alt, så forventer du at jeg skal hjelpe deg med å utvikle din manglende forståelse av den aktuelle problemstillingen? Nei takk! Det er et stykke arbeid du får gå i gang med selv...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sammenligningen er fortsatt fullstendig irrelevant!

 

Og på toppen av alt, så forventer du at jeg skal hjelpe deg med å utvikle din manglende forståelse av den aktuelle problemstillingen? Nei takk! Det er et stykke arbeid du får gå i gang med selv...

 

Nei, det er den ikke.

 

Og nei, at du ikke evner å argumentere for den tåplige framstillingen din slipper du ikke unna med at "jeg orker ikke forklare dette", du "orker" det ikke, fordi du ikke har noe argument. Om noe er ett satningsområde for produsenten er irrelevant for hvorvidt en manglende funksjon er viktig eller ikke for brukeren.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det er den ikke.

 

Og nei, at du ikke evner å argumentere for den tåplige framstillingen din slipper du ikke unna med at "jeg orker ikke forklare dette", du "orker" det ikke, fordi du ikke har noe argument. Om noe er ett satningsområde for produsenten er irrelevant for hvorvidt en manglende funksjon er viktig eller ikke for brukeren.

 

AtW

Ser ut til at det må gjentas enda en gang, so here we go: Sammenligningen er helt irrelevant! At du ikke evner å se dette er og blir ditt problem. At du må lese deg opp for å forstå er og blir ditt ansvar. Ikke forvent at jeg (eller vi for den saks skyld) skal komme deg til unnsetning hver gang du lirer av deg det sedvanlige tøvet.

 

Denne diskusjonen har dessverre allerede tatt for mye plass i denne tråden. Fortsetter du på dette viset, så er jeg redd andre deltakere i tråden kommer til å insistere på at vi får oss et hotellrom. Og det har jeg ikke noen interesse av, for å si det sånn...

 

Vennlig hilsen

 

Stool sample

 

 

P.s. En helt annen problemstilling er at jeg har hatt deg på ignorer listen sammen med resten av tullingene i Fandroid leiren i mer enn 2 år, men likefullt vises - av en eller annen grunn - alt tøvet du lirer av deg hos meg. Riktignok som eneste representant fra ignorant gjengen, men like fullt er det for ille at du slipper gjennom "sperringene".

 

Så mitt spørsmål til deg er som følger: Ettersom du allerede står på listen over ignorerte brukere, har du noen tips til hvordan jeg kan unngå alt som kommer fra deg utover det å sette deg på nevnte liste? Alle seriøse tips mottas med takk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut til at det må gjentas enda en gang, so here we go: Sammenligningen er helt irrelevant! At du ikke evner å se dette er og blir ditt problem. At du må lese deg opp for å forstå er og blir ditt ansvar. Ikke forvent at jeg (eller vi for den saks skyld) skal komme deg til unnsetning hver gang du lirer av deg det sedvanlige tøvet.

 

Denne diskusjonen har dessverre allerede tatt for mye plass i denne tråden. Fortsetter du på dette viset, så er jeg redd andre deltakere i tråden kommer til å insistere på at vi får oss et hotellrom. Og det har jeg ikke noen interesse av, for å si det sånn...

 

Vennlig hilsen

 

Stool sample

 

 

P.s. En helt annen problemstilling er at jeg har hatt deg på ignorer listen sammen med resten av tullingene i Fandroid leiren i mer enn 2 år, men likefullt vises - av en eller annen grunn - alt tøvet du lirer av deg hos meg. Riktignok som eneste representant fra ignorant gjengen, men like fullt er det for ille at du slipper gjennom "sperringene".

 

Så mitt spørsmål til deg er som følger: Ettersom du allerede står på listen over ignorerte brukere, har du noen tips til hvordan jeg kan unngå alt som kommer fra deg utover det å sette deg på nevnte liste? Alle seriøse tips mottas med takk!

 

Nok engang, ikke ett eneste argument. Om du faktisk argumenterer for hva du sier, så kanskje ting kan være litt mer interessant for andre også. Men kan gjenta meg selv enda en gang jeg, om en telefon mangler en funksjon jeg som bruker etterspør, så er det helt irrelevant for meg om mangelen er noe "satningsområde" for produsenten eller ikke, funksjonen mangler uansett.

 

Jeg har ikke noe stalltips om hvordan du kan unngå alt som kommer fra meg, men om du ihvertfall vil ha mindre, så kan jeg råde deg til å skrive mindre tøv og være mer saklig. Prøv det, kanskje det gir mersmak.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk her e heilt unreal:P Prisen på iPhone 5c e virkelig ikkje så gale! Ja, kanskje der e androidmobila som har bedre specs på alt til samme/mindre pris, men ka så? det e jo brukeropplevelsen som teller!! iPhone har fortsatt sjukt smooth OS, bra batteri, bra kamera. ka meir kan du klage på da?:) Rundt 4k e virkelig ikkje så gale for dinna! Har nexus 4 sjølv btw..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...