Gå til innhold

Test: Apple iPhone 5C


Anbefalte innlegg

I følge pocketnow selges det 1 iphone 5c for hver 10 iPhone 5s. Vel tror det blir det samme her i Norge, men iPhone 5s selger nok klart bedre pga at 5 er byttet ut med 5c. Man får ingen kanibalisering av s varianten slik det har vært i tidligere år!! Synest det er dårlig av Apple å ikke tilby noe nytt i 5c varianten annet enn billiger produksjon!!synest 5c burde vært en vanntett iPhone 5 til samme pris!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke hvorfor androidguttene mener den bør få karakteren 3. Den er helt lik iPhone 5 (+ noen små-forbedringer) som fikk femmer i fjor. Og visst dere sikter til plast dekselet så forstår jeg ikke dere mener at det skal trekke ned to karakterer, bare se på GS4. Gammel maskinvare er dessuten ett større problem ved Android-mobiler pga. de trenger bedre maskinvare pga. "tyngre" operativsystem.

 

Dette er ikke i fjor, det stilles høyere krav nå.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Maskinvare er ikke alt. Diverse android telefoner med samme speccs. Har en elendig bruker opplevelse med lag osv. Er totalinnpakningen som betyr noe. Tilgang på applikasjoner etc etc. Handler dessverre ikke bare om GHz og ram som dessverre mange her inne tror.

 

Elendig brukeropplevelse faktisk, det var da voldsomt? Synes du virkelig det er treffende per i dag? Mye går gnaske mye raskere på android enn på ios nå.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor får den ikke trekk for dårlig kvalitet pga "plastikkfølelse" Slik som all Android mobiler får. Denne får pluss for god kavlitetsfølelse.... Jeg har en S3 selv og den har på INGEN måte dårlig byggekvalitet, men får trekk bare pga at den er laget i plast. iPhone blir lagd i plast får den pluss for byggekvaliteten..?

 

Jeg syns ikke at noen av telefonene bør få trekk for å dårlig byggekvalitet, bare fordi det er brukt plast, men når de aller fleste android mobiler får ekstra trekk, og iPhone ikke gjør det (Samme med Windows phone egentlig, putedesignet til htc og nokia), så syns jeg det blir litt urettferdig. Håper dette blir bedre i fremtiden, og at dere ikke trekker for dårlig byggekvalitet bare pga at det er brukt plast...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor androidguttene mener den bør få karakteren 3. Den er helt lik iPhone 5 (+ noen små-forbedringer) som fikk femmer i fjor. Og visst dere sikter til plast dekselet så forstår jeg ikke dere mener at det skal trekke ned to karakterer, bare se på GS4. Gammel maskinvare er dessuten ett større problem ved Android-mobiler pga. de trenger bedre maskinvare pga. "tyngre" operativsystem.

Vel, med en slik kommentar, gir du i alle fall "androidguttene" ytterligere argumenter om at Apple fanboys nærmest er religiøse fanatikere til alt det Apple gjør. Nettopp plastfølelsen har vært ankepunkt nr 1 hos disse fanatikerne. "Apple leverer kvalitet - ikke plastikk" har vært en gjenganger helt siden Samsung begynte å utfordre Apple i å lage revolusjonerende smartphones. Men så fort Apple leverer plastikk selv, er det allikevel helt greit.

 

Jeg tror imidlertid at de som skal kjøpe iPhone, stort sett vil gå for det beste, og at 5C ikke kommer til å bli noen veldig stor hit. 5C måtte ha vært for barna i husstanden, men til det virker den å koste for mye.

Endret av Superparanoid
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Poenget her er jo faktisk prisen på produktet, og ikke produktet. De fleste bryr vel seg lite at Apple får god score, men hvordan anmelderen kan rettferdiggjøre prisen på dette produktet er uforståelig for min del.

 

Når du finner Android produkter med lignende specs til halvparten av prisen, som i tillegg har plass til minnekort (Noe som er must når det bare er 16 gb). For ikke å nevne at high-end modellene som har markedets beste hardware, og en ytelse som setter denne i skam koster noe det samme. Så vil de fleste rasjonelle folk ha problemer med å forsvare prisen. 3000 hadde vært dyrt for denne.

En ytelse som setter denne i skam? Du har tydeligvis veldig liten peiling på hva du snakker om: http://www.anandtech.com/show/7335/the-iphone-5s-review/5

(grafene viser iPhone 5c også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Maskinvare er ikke alt. Diverse android telefoner med samme speccs. Har en elendig bruker opplevelse med lag osv. Er totalinnpakningen som betyr noe. Tilgang på applikasjoner etc etc. Handler dessverre ikke bare om GHz og ram som dessverre mange her inne tror.

 

Elendig brukeropplevelse? Min iphone 4 med ios 7 er et utmerket eksempel på elendig brukeropplevelse. Selv de billigste android-mobilene har bedre brukeropplevelse. Men hvorfor kjøper man en mobil? For å se på flyt i menyen/hjemskjermen? Eller for praktisk bruk, altså diverse apps og ikke minst surf, meldinger og tale?

Lenke til kommentar

Ser at Amobil forventer en pris på denne på ca kr 4.000,-. Personlig tror jeg den vil komme til å koste mere. Det begrunner jeg med følgende: I England koster en 4S 349£, mens den i Norge koster 3.290. Hvis man bruker samme forholdstall på 5S og 5C får man følgende priser (på 16 gb versjoner) : 5C=469£=4.421 kr. 5S=549£=5.175 kr. Mitt tips blir da at Apple i Norge kommer til å selge 5C for 4.490,- og 5S for 5.190,-. Det kan jo godt hende at Amobil har kontakter i Apple som har antydet en pris, men historisk sett bruker vel Apple å holde slike opplysninger ganske så hemmelig. Hvis min forventede pris på 4.490,- blir den endelige prisen så er det ihvertfall mange andre telefoner jeg heller ville kjøpt enn denne :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ytelse som setter denne i skam? Du har tydeligvis veldig liten peiling på hva du snakker om: http://www.anandtech.com/show/7335/the-iphone-5s-review/5

(grafene viser iPhone 5c også.

Den taper mot en eller annen billigere Android telefon i nært alle tester?

 

Du må også huske å gå videre litt, en god CPU er ingenting uten god GPU.

 

http://www.anandtech.com/show/7335/the-iphone-5s-review/7

 

Så før du prøver å være eplekjekk, bør kanskje DU få litt mer peiling.

Lenke til kommentar

 

 

En ytelse som setter denne i skam? Du har tydeligvis veldig liten peiling på hva du snakker om: http://www.anandtech.com/show/7335/the-iphone-5s-review/5

(grafene viser iPhone 5c også.

Den taper mot en eller annen billigere Android telefon i nært alle tester?

 

Du må også huske å gå videre litt, en god CPU er ingenting uten god GPU.

 

http://www.anandtech.com/show/7335/the-iphone-5s-review/7

 

Så før du prøver å være eplekjekk, bør kanskje DU få litt mer peiling.

Har litt vansker med å forstå hva du prøver å fortelle oss. Kan du klargjøre?

 

Anand sin test viser igjen hvilket høyt nivå Apple holder teknologisk, selvfølgelig mot A-klanens bedre vitende, og forteller oss - nok en gang - at Apple sine telefoner, også på dette området, er mer enn konkurransedyktige vs. rivalenes toppmodeller.

 

NFC er ikke et satsningsområde hos Apple ettersom de kommer med en egen løsning, så hvorfor det trekkes for dette er helt uforståelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

.

 

NFC er ikke et satsningsområde hos Apple ettersom de kommer med en egen løsning, så hvorfor det trekkes for dette er helt uforståelig.

 

Hva slags logikk er det? om jeg ga ut en telefon som ramlet sammen for ingenting, burde jeg ikke fått trekk for det, fordi "kvalitet ikke er ett satsningsområde for meg som produsent"?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

.

 

NFC er ikke et satsningsområde hos Apple ettersom de kommer med en egen løsning, så hvorfor det trekkes for dette er helt uforståelig.

Hva slags logikk er det? om jeg ga ut en telefon som ramlet sammen for ingenting, burde jeg ikke fått trekk for det, fordi "kvalitet ikke er ett satsningsområde for meg som produsent"?

 

AtW

Og hva slags sammenligning er det???

 

Forøvrig et oxymorron å bruke begrepet kvalitet og å ha en Android basert mobil i utgangspunktet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi NFC nærmest er standardisert hos mange, og flertallet av mobilene som selges idag (utenom Apple sine) støtter dette. Og det fungerer flott.

 

Og tro at Apple skal komme med noe nytt som skal ta over alt, også skal alle betale Apple for å bruke det, er forbi. De setter ikke standard lenger. Verre er det ikke.

 

Så det du sier er at alle Android baserte telefoner i neste runde skal trekkes i karakter fordi de ikke har ledende løsning som Apples musikkspiller ombord, og/eller at de skal trekkes i karakter når Apple lanserer sin egen betalingsløsning ettersom den da vil ha størst utbredelse, eller at alle Android baserte toppmodeller skal trekkes i karakter fordi den enkelte produsent ikke er i stand til å lage en toppmodell med kun 4" skjerm og må opp i skjermstørrelse, +++

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har litt vansker med å forstå hva du prøver å fortelle oss. Kan du klargjøre?

 

Anand sin test viser igjen hvilket høyt nivå Apple holder teknologisk, selvfølgelig mot A-klanens bedre vitende, og forteller oss - nok en gang - at Apple sine telefoner, også på dette området, er mer enn konkurransedyktige vs. rivalenes toppmodeller..

 

Enda en fanboy?

 

Ingen sitter her å klager over kvaliteten til Apple, for den er det ingen som benekter. Om du ikke klarer å forstå, at dette produktet er overpriset kontra konkurrentene er du rimelig blinded by love. Om du ikke skjønner hva jeg prøver å si, når det er så åpenbart som det er, så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Fortsatt helt irrelevant sammenligning...

 

Nei, det er det ikke. Du kan bruke akkurat det samme tåplige argumentet mot all kritikk

 

- Dårlig skjerm - Hvorfor trekke for dette, skjermen er ikke noe satningsområde

- Telefonen henger seg jevnlig - Hvorfor trekke for dette, Software er ikke noe satningsområde

- Dårlig lyd - lyd er ikke noe satsningsområde.

 

Man kan sammenlikne med omtrent hva som helst, at argumentet er elendig kommer fram uansett.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...