Gå til innhold

feit av brus, bare tull?


holaholaoo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 17 år gammel gutt som er ekstremt glad i brus. Nærmere sagt coca-cola er favofitten. Jeg drikker rundt 1,5l hver dag, noen ganger er jeg nede i kanskje en halvliter eller mindre også, men en ting er sikkert, jeg inntar brus hver dag. Det som jeg ikke forstår er et jeg ikke blir feit eller overvektig. Jeg har en fett % på 15 og veier 91 kg og er en 192 høy. Er det bare tull at brus gjør deg feit? jeg trener også styrke 4 ganger i uken sammen med magetrening hvis det har noe å si. For dere som kommer til å si at 91kg er mye for en gutt på 192 har jeg snakket med en personlig trener som sa dette var en perfekt vekt for meg da jeg har mye muskler i bein og armer osv.

Endret av holaholaoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du drikker mye brus og ikke er feit må det så klart være tull det ekspertene sier!!!

tenker kanskje at det er mere bak teorien og at brus kun er en dekkting. Sier ikkenoe om at det er tull, men prøver å få opp en diskusjon. Barnslig atferd med en sånt innlegg må jeg si

Endret av holaholaoo
Lenke til kommentar

Du blir ikke feit av enkelte matvarer. Du blir feit av å ligge i overskudd av kalorier over lengre tid. Brus er ikke ekstremt kaloririk, men er full av sukker. For mye sukker vil selvsagt gå ut over helsen din, og du vil ha ett veldig ustabilt blodsukker gjennom dagen. Alle kan bli personlig trener, så hva han sier har ikke noen verdi med mindre han har andre erfaringer enn 3mnd ferie på bali å vise til. Du kan umulig ha mye "muskler" i armer og bein med en så lav vekt, og spør du meg burde du heller sikte mot å legge på deg istdenfor å bekymre deg for å være for tung.

Lenke til kommentar

Du blir ikke feit av enkelte matvarer. Du blir feit av å ligge i overskudd av kalorier over lengre tid. Brus er ikke ekstremt kaloririk, men er full av sukker. For mye sukker vil selvsagt gå ut over helsen din, og du vil ha ett veldig ustabilt blodsukker gjennom dagen. Alle kan bli personlig trener, så hva han sier har ikke noen verdi med mindre han har andre erfaringer enn 3mnd ferie på bali å vise til. Du kan umulig ha mye "muskler" i armer og bein med en så lav vekt, og spør du meg burde du heller sikte mot å legge på deg istdenfor å bekymre deg for å være for tung.

man kan ha musker og veie 90 kg+ ? hvor faen får du fra at du må veie 100+ for å ha muskler?

Lenke til kommentar

Du burde skaffe deg kunnskap. Brus blir du feit av. Kun pga treningen du holder vekten, så sant du spiser normalt ellers. Kroppen din har ikke godt av alt det sukkeret.

Jeg synes både du og TS burde skaffe dere kunnskap.

 

 

 

man kan ha musker og veie 90 kg+ ? hvor faen får du fra at du må veie 100+ for å ha muskler?

Du er 190 høy. 90kg er strengt talt bare en gjennomsnittslig vekt for en på den høyden.

Lenke til kommentar

Du burde skaffe deg kunnskap. Brus blir du feit av. Kun pga treningen du holder vekten, så sant du spiser normalt ellers. Kroppen din har ikke godt av alt det sukkeret.

det er jo sukker i alt da. merkelig at jeg ikke har blitt feit enda da? har mange venner som trener mindre en dette og drikker over 1l eneridrikk hver dag og er syltynne. Skal man bare se på overvektige som skylder på ditten og datten må alle matvarer tas bort da

Lenke til kommentar

Du er 17.. du vil ikke være 17 for alltid. En slik dårlig uvane VIL ta deg igjen hvis du ikke gir deg med den.

 

Tannlegene kommer også til å eeeeeeelske deg som stamkunde når tennene dine begynner å råtne. Det er ikke BARE overvekt man må tenke på når man heller i seg sinnsyke mengder sukker hver dag.

drikki mye brus i alle år, ikke tatt noe skade til nå da. Har planer om å trene resten av livet, så bekymrer meg ikke mye.

Endret av holaholaoo
Lenke til kommentar

det er jo sukker i alt da. merkelig at jeg ikke har blitt feit enda da? har mange venner som trener mindre en dette og drikker over 1l eneridrikk hver dag og er syltynne. Skal man bare se på overvektige som skylder på ditten og datten må alle matvarer tas bort da

Leste du innlegget mitt? Du er 17 år, og oppfører deg som en 12-13 åring både hva gjelder kunnskap og basic forståelse for hvordan man skal opptre i en diskusjon. Om du tror du har funnet svaret, at brus ikke er farlig og vil ikke gjøre deg feit så må jeg skuffe deg. Alt handler om det samlede overskuddet.

Lenke til kommentar

drikki mye brus i alle år, ikke tatt noe skade til nå da. Har planer om å trene resten av livet, så bekymrer meg ikke mye.

Hvis du tror at du kan holde på med en slik uvane i flere år uten at det vil påvirke deg noe særlig så vil du bli meget skuffet og flau når du blir eldre. Man tror gjerne at man er annerledes og udødelig når man er ung, men dessverre så stemmer det ikke. Holder du lenge nok på så vil uvanene ta igjen, og det vil ikke bli pent.

Lenke til kommentar

Hvis du tror at du kan holde på med en slik uvane i flere år uten at det vil påvirke deg noe særlig så vil du bli meget skuffet og flau når du blir eldre. Man tror gjerne at man er annerledes og udødelig når man er ung, men dessverre så stemmer det ikke. Holder du lenge nok på så vil uvanene ta igjen, og det vil ikke bli pent.

folk røyker i 60+ og lever, mener du brus er verre virkelig? Greit nok det er hard for tenna men man utvikler ikke kreft og lungeproblemer. For guds skyld, brus er ikke så ille.

Lenke til kommentar

folk røyker i 60+ og lever, mener du brus er verre virkelig? Greit nok det er hard for tenna men man utvikler ikke kreft og lungeproblemer. For guds skyld, brus er ikke så ille.

Virkelig??

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2332568/Man-drank-litres-coke-died-day-drink-lungs-swell-times-normal-weight.html

 

Du er ett troll, ikke sant? Det er ikke bare tennene coca cola er helt jævlig mot. Dette viser bare at du ikke har peiling på hva du prater om..

Lenke til kommentar

Påstår du virkelig at røyk/tobakk også er ufarlig nå? At noen lever etter mange års røyking stemmer ja, men det finnes også mange røykere (langt flere enn de som ikke har hatt noen problemer) som har ødelagt helsen sin av røykingen. Ser dog ikke helt hvorfor du bringer røyk opp. Hva har det med denne diskusjonen å gjøre? Det finnes narkovrak som har klart seg etter titals år misbruk, det betyr ikke at du skal være så heldig å slippe unna å ødelegge helsen din med sukkerbrus.

Endret av ShyGuy89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...