Gå til innhold

feit av brus, bare tull?


holaholaoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange faktorer som spiller inn, men ja, det er sant det de sier om brus. Det er ikke bra, i det hele tatt! Husker å ha sett en enkel video om noe lignende, skal se om jeg klarer å spore den opp.

 

 

drikki mye brus i alle år, ikke tatt noe skade til nå da. Har planer om å trene resten av livet, så bekymrer meg ikke mye.

Du har ikke en sunn kropp bare fordi du er tynn... Dette tærer på hele kroppen helt til du faktisk endrer på kostholdet.

 

 

folk røyker i 60+ og lever, mener du brus er verre virkelig? Greit nok det er hard for tenna men man utvikler ikke kreft og lungeproblemer. For guds skyld, brus er ikke så ille.

:p Ikke tenk så firkantet da, det er ikke røyking som alene bestemmer om du skal dø eller ikke. Synes du virkelig at det er et argument for at noe ikke er usunt? Du vet nok at røyk ikke er bra (sier seg ganske godt selv), det er heller ikke brus. Og for guds skyld, jo, det er så ille selv om du ikke merker det.

 

Brus, akkurat som juice, er væske med lav PH-verdi. Dette vil tukle med PH-nivået i kroppen og spise opp beinbygningen. Tror meg ikke, søk på det. Når PH-balansen er feil må kroppen ha noe for å regulere dette, det tar den bl.a. fra beina.

 

Brus inneholder sukker... mye sukker. Dette gjør at du lagrer fett f.eks. på magen. Du får også lyst på mer "junk food".

 

Tro det eller ei, men brus svekker resultatene fra treningen. Og, som et lite eksperiment, prøv å tren fram six-pack! Det er ikke vanskelig hvis du gjør det rett, men det krever lav fettprosent.

 

 

Dette er bare bittelitt av hva brus faktisk gjør.

 

 

 

EDIT: Fant den: Film - Youtube

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Brus inneholder sukker... mye sukker. Dette gjør at du lagrer fett f.eks. på magen. Du får også lyst på mer "junk food".

 

Tro det eller ei, men brus svekker resultatene fra treningen. Og, som et lite eksperiment, prøv å tren fram six-pack! Det er ikke vanskelig hvis du gjør det rett, men det krever lav fettprosent.

Hva i alle dager er det du snakker om? Sukker gjør at man lagerer fett på magen? Hvor har du det i fra? Ikke uttal deg om ting du ikke har peilling på. Kroppen lagrer fett når den får i seg mer kalorier enn den forbrenner. Hvor på kroppen dette er varierer fra person til person, men det mest vanlige for menn er at den første plassen det legger seg er på magen, og på ben/rumpe for kvinner. Dette er også de siste plassene kroppen tar av fett på en diett.

 

Tren fram sixpack? Det går ikke ann å trene frem en sixpack. Hvorvidt vi har sixpack eller ei bestemmes av gener. Noen har 8 ruter, andre har 4 og noen har faktisk ikke mer enn 2. Fjerner du fettet kommer magerutene frem. De kommer ikke av å trene magen.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager er det du snakker om? Sukker gjør at man lagerer fett på magen? Hvor har du det i fra? Ikke uttal deg om ting du ikke har peilling på. Kroppen lagrer fett når den får i seg mer kalorier enn den forbrenner. Hvor på kroppen dette er varierer fra person til person, men det mest vanlige for menn er at den første plassen det legger seg er på magen, og på ben/rumpe for kvinner. Dette er også de siste plassene kroppen tar av fett på en diett.

 

Tren fram sixpack? Det går ikke ann å trene frem en sixpack. Hvorvidt vi har sixpack eller ei bestemmes av gener. Noen har 8 ruter, andre har 4 og noen har faktisk ikke mer enn 2. Fjerner du fettet kommer magerutene frem. De kommer ikke av å trene magen.

Åpenbart gikk jeg ikke dypt innpå dette, og nei, jeg er langt ifra ekspert på dette området. Men sukker aksellererer kroppens fettlagring, det var det jeg mente. Kroppen lagrer ikke fett bare når den trenger det, den gjør det basert på hva du spiser, hvor ofte, hvor mye og avhengig av aktivitet (og andre faktorer). Og ulik mat og kosthold/rutiner kan gjøre at du lagrer fett når du ikke trenger det og når du ikke burde!

 

Ting som stress kan også gjøre at ting legger seg mer på magen enn ellers. Selvsagt kan usunn mat også føre til dette.

 

 

Du kan så absolutt trene fram en six-pack! Trening er ikke bare styrke, trening kan være utholdenhet, forbrenning etc. Du kan trene magen på den måte at det vises, det er det folk kaller six-pack. Så vidt jeg vet så har ikke magemusklaturen fått navnet six-pack. Hadde blitt overrasket om f.eks. legestudier eller doktorer refererte til dem som six-pack.

 

Og ja, selvsagt har vi alltid muskler der, vi har faktisk flere enn 6! Blir six-pack plutselig feil da? Nope. Og akkurat på denne måten brukte du uttrykket også, basert på hvor mange som vises.

 

Det hjelper ikke å trene musklene om du har for mye fett over, jeg påsto ikke noe annet. Som jeg sa, det har med fettprosent å gjøre og det fikk jeg godt nok frem i innlegget også, uten at du burde ha misforstått dette. Det er det som gjør at du får synlige muskler, at du faktisk får bort magefettet.

 

Og alle har jo som du også vet like mange muskler, jeg tviler på at det er slik at noen ikke har muligheten til å få dem synlige. Så lenge de er normale, friske mennesker da.

 

 

 

tror noe mer avansert og detaljert bare kommer til å resultere i hodepine for den kronidioten som lagde denne tråden

Men da er det kanskje 2 andre som forstår det, og da er det jo vinn sammenlagt.

 

Dessuten så trenger ikke TS å være en idiot selv om han virker litt trangsynt i dette tilfellet. For alt vi vet kommer han til å finne opp tidsmaskin og teleporteringssystem og redde menneskeheten fra romvesen og fedme.

 

 

(Ikke sarkastisk ment, selv om det kunne se sånt ut. :p)

 

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

 

 

Og alle har jo som du også vet like mange muskler, jeg tviler på at det er slik at noen ikke har muligheten til å få dem synlige. Så lenge de er normale, friske mennesker da.

Nei, alle har ikke like mange mageruter. Dette er opp til genene dine. Alle har mulighet til å få magerutene synlige ja, men hvorvidt de har 2, 4, 6 eller 8 mageruter varierer fra person til person og er helt og holdent opp til genene dine. Blir småforbanna når jeg ser noen viderføre myter som det du gjør her nå.

Lenke til kommentar

Nei, alle har ikke like mange mageruter. Dette er opp til genene dine. Alle har mulighet til å få magerutene synlige ja, men hvorvidt de har 2, 4, 6 eller 8 mageruter varierer fra person til person og er helt og holdent opp til genene dine. Blir småforbanna når jeg ser noen viderføre myter som det du gjør her nå.

Jeg sier bare at jeg ikke tror at det er slik at det er forskjell på antall mageruter/muskler blant folk. Jeg tror at så lenge kosthold, trening og andre helserelaterte ting er etter boken så kan alle få frem magemusklene.

 

Jeg har ikke sagt at det er slik, men alle har ihvertfall like mange muskler (det nekter jeg å gi meg på med mindre du har overbevisende bevis).

 

Legg merke til at jeg bruker ordet "tror". ;)

Lenke til kommentar

Carb is carb

 

http://www.simplyshredded.com/the-science-of-nutrition-is-a-carb-a-carb.html

 

At sukker og andre "raske" karbohydrater fører til økt fettlagring bla bla bla er en myte og bare tull.
I prinsippet kan alt av karb man spiser per dag være sukker så lenge den totale kalorimengden ikke er mer enn hva man forbruker som mange andre har nevnt.

 

tl;dr:

 

  • For your body composition, it doesn’t matter if a carb is classified as simple or complex or if it has a high or low glycemic or insulin load or index. Only the total amount of carbs in your diet matters and this only matters because carbs contain calories.

------

 

Mens det over gjelder fettlagring har forskning vist at høyt sukkerinntak kan føre til kreft, hjerte- og karsykdommer, høyt kolestrol med mer. Uten at jeg gidder å finne frem studier som viser dette nå kan de som er spes intr se denne:

 

 

 

 

 

Hvis den er for lang kan man se denne:

 

 

 

 

Endret av fenele
  • Liker 1
Lenke til kommentar

han skal nok ikke ned i vekt, men bare stiller et spørsmål om brus virkelig er så fetende som alle skal ha det til, noe det ikke er.

630 kalorier ekstra per dag på noe så simpelt som brus, kan godt bidra til den fetende faktoren. Sett at han trenger 2400 kalorier daglig for å bare opprettholde sin vekt, og han er på 2600, så er det ENKELT å kutte ut brusen for å unngå å gå opp i vekt.

 

Brus er virkelig så fetende når det er snakk om 630 kalorier per dag, jo.

Lenke til kommentar

tenker kanskje at det er mere bak teorien og at brus kun er en dekkting. Sier ikkenoe om at det er tull, men prøver å få opp en diskusjon. Barnslig atferd med en sånt innlegg må jeg si

Når du så klart viser at du ikke har fundamental forståelse for hva en kalori er vil det ikke være mulig å føre noen som helst slags diskusjon med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...