Gå til innhold

Sykelig opptatt av arbeidsledighet?


Politrikks

Anbefalte innlegg

 

Kapital = Penger

 

... og dette er jo direkte feil. Kapital brukes om verdier, ikke bare penger. Kapital brukes i uhyre mange sammenhenger, så konteksten er avgjørende. Dette er noe man skal ta innover seg før man leser om forskjellige temaer. Det er ikke sikkert leseren forstår hva som snakkes om. Det er ikke engang sikkert forfatteren forstår hva den selv snakker om. Begrepsbruk er et problemområde i debatter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

 

... og dette er jo direkte feil. Kapital brukes om verdier, ikke bare penger. Kapital brukes i uhyre mange sammenhenger, så konteksten er avgjørende. Dette er noe man skal ta innover seg før man leser om forskjellige temaer. Det er ikke sikkert leseren forstår hva som snakkes om. Det er ikke engang sikkert forfatteren forstår hva den selv snakker om. Begrepsbruk er et problemområde i debatter.

 

Helt enig. Men nå har jeg altså avklart hva jeg mener. Samtidig virker det ikke som du lenger har interesse av å forstå mitt opprinnelige budskap?

 

Edit: Penger = alt av kapital, er du ikke enig? Om rentene går ned blir det mer penger i omløp(relativt mer gjeld, mindre egenkapital, for de som kan litt regnskap), som gjør at det blir mer varer og tjenester i omløp, eller?

Endret av Politrikks
Lenke til kommentar

 

Helt enig. Men nå har jeg altså avklart hva jeg mener. Samtidig virker det ikke som du lenger har interesse av å forstå mitt opprinnelige budskap?

 

Edit: Penger = alt av kapital, er du ikke enig? Om rentene går ned blir det mer penger i omløp(relativt mer gjeld, mindre egenkapital, for de som kan litt regnskap), som gjør at det blir mer varer og tjenester i omløp, eller?

 

Interesse for? Jeg skjønner bare ikke hva du mener.

 

Skjønte ikke umiddelbart det andre avsnittet ditt heller. Når du skriver "penger i omløp", hva tenker du da? Det blir vel strengt tatt ikke flere penger i omløp før man trykker opp noen nye?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...