Gå til innhold

NAD C370 vil ikke starte opp?


Anbefalte innlegg

Hei, plutselig mens jeg så på serie/hørte musikk elns nå igår, så forsvant lyden, og lyset til forsterkeren på "kanalen" forsvant. (cd, aux, video e.l.).


Men power-lyset lyste fortsatt, og det var grønt. Men det var ingen lyd å få.. (Det lyser fortsatt grønt nå når jeg starter forsterkeren, men ingen knapper fungerer, heller ikke på fjernkontrollen.. Ikke volumknappen, power on/off eller noen ting..) Kunne heller ikke skifte kanal eller noen ting. Nå når jeg prøver å starte forsterkeren opp, skjer det ingenting.

Hva kan være galt? Har kun sjekket en sikring (type AGC sikring), hvor jeg målte om det var forbindelse, og det var det.. Så har jeg sjekket om det er forbindelse i strømkabelen fra støpsel til inntak/kontakt i forsterkeren.


Hva annet kan jeg gjøre? Kan det være noen kondensatorer e.l. som er ødelagt? Hvordan skal jeg feilsøke, hva er det som gjør at den oppfører seg som den gjør/ikke fungerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

?

Hifiklubben er ganske snille med garanti og reperasjon på varene deres, ofte også selvom det ikke er du som har kjøpt den.

 

Gav bort en rimelig Denon forsterker fra hifiklubben til en kamerat som var utsatt for innbrudd. Han fikk på garantien når den engang røyk etter å ha spilt for høyt..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Muligens et rele eller dårlig vakkel i pre-amp-biten.

 

HFK tar gjerne et gebyr på 350 kroner for å få den undersøkt. Dette beløpet blir trukket fra kostnaden av reparasjonen. Det er vanlig at du blir spurt om et tak for kostnaden for om de reparerer eller ikke.

 

(Jeg jobbet på HFK med hovedansvar for oppfølging av servicesaker for noen år tilbake. Mulig gebyret er litt høyere nå. Fin forsterker uansett.)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Muligens et rele eller dårlig vakkel i pre-amp-biten.

 

HFK tar gjerne et gebyr på 350 kroner for å få den undersøkt. Dette beløpet blir trukket fra kostnaden av reparasjonen. Det er vanlig at du blir spurt om et tak for kostnaden for om de reparerer eller ikke.

 

(Jeg jobbet på HFK med hovedansvar for oppfølging av servicesaker for noen år tilbake. Mulig gebyret er litt høyere nå. Fin forsterker uansett.)

Ja, synes det er en fin forsterker. Merker godt forskjell nå med reserve-forsterkeren jeg bruker..

 

Er dette dyrt å fikse det som du nevner kan være feil?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Forsterkeren er fortsatt helt død... Målte sikringen, og det var ihvertfall gjennomgang der...

 

Er det mulig å feilsøke dette selv? Hvilke releèr kan være dårlige som medfører at forsterkeren dør ut, evnt. hvor er pre-amp biten jeg skal se på, som muligens har dårlig kontakt?

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...