Gå til innhold

Kansellere autopassavtale?


Sheldon C

Anbefalte innlegg

Har fått beskjed fra mitt bompengeselskap at nå reduserer autopassrabatten til 20%. I tillegg øker de minste forskuddsbeløp fra 367,50 til 2100,-

 

Når rabatten nå reduseres til skarve 20% så forsvinner motivasjonen til å forlenge min autopassavtale....vurderer oppsigelse. Så får jeg heller ta ekstrajobben med giroene som dukker opp i posten ved jevne mellomrom.

 

Har forstått det slik at ved passering uten brikke så tas det bilde og skiltene må leses manuelt og det ikke alltid er like lett for disse kontrollørene å lese skiltnummeret. Spesielt vinterstid med snø, slaps og saltsørpe.

 

Noen som har erfaringer/statistikk med dette, hvor stor andel av slike manuelle passeringer blir du faktisk belastet for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går på prinsipp.

 

Dette er også en medvirkende årsak til at jeg nå muligens kansellerer autopassavtalen. Hvis jeg nå betaler inn det nye forskuddsbeløpet med redusert rabatt så betyr det i praksis at jeg har resignert i kampen mot tyranniet.

Kansellering av Autopass betyr merarbeid og økte kostnader for bomselskapet, et viktig bidrag i motstandskampen.

Håper mange andre hiver seg på!

Endret av Bond007
Lenke til kommentar

Det går på prinsipp.

 

Dette er også en medvirkende årsak til at jeg nå muligens kansellerer autopassavtalen. Hvis jeg nå betaler inn det nye forskuddsbeløpet med redusert rabatt så betyr det i praksis at jeg har resignert i kampen mot tyranniet.

Kansellering av Autopass betyr merarbeid og økte kostnader for bomselskapet, et viktig bidrag i motstandskampen.

Håper mange andre hiver seg på!

 

Merarbeid de så klart tar seg betalt for.... og som de får betalt for i form av at du betaler mer.

 

Du er en skikkelig vinner assa :):p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Merarbeid de så klart tar seg betalt for.... og som de får betalt for i form av at du betaler mer.

 

Du er en skikkelig vinner assa :):p

 

Den som viker unna kamp vil aldri oppleve en seier!

 

Jeg er fullstendig klar over at uten Autopassavtale så koster det noen kroner ekstra per passering, men nå er det slik her i livet at man får ikke noe gratis. Jeg er villig til å ta den kampen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den som viker unna kamp vil aldri oppleve en seier!

 

Jeg er fullstendig klar over at uten Autopassavtale så koster det noen kroner ekstra per passering, men nå er det slik her i livet at man får ikke noe gratis. Jeg er villig til å ta den kampen.

 

Men folk som ikke velger ut sine slag vil ikke oppleve en seier som virkelig smaker...

 

Edit: Helt ærlig så ser jeg heller ikke prinsippet i prinsippsaken din, de vil så klart ha en bedre sikkerhet for betaling hvis du skal passere på forskudd så de får mindre jobb med purring, inkasso, etc.

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går på prinsipp.

 

Dette er også en medvirkende årsak til at jeg nå muligens kansellerer autopassavtalen. Hvis jeg nå betaler inn det nye forskuddsbeløpet med redusert rabatt så betyr det i praksis at jeg har resignert i kampen mot tyranniet.

Kansellering av Autopass betyr merarbeid og økte kostnader for bomselskapet, et viktig bidrag i motstandskampen.

Håper mange andre hiver seg på!

 

Hva er det du 'sloss' for egentlig?

 

De som faktisk bruker de av disse bombelagte veiene som har trafikkgrunnlag å snakke om burde håpe og be om at bommene blir stående til evig tid. Jo mindre det koster å bruke veien i kroner og øre jo mer vil det koste å bruke veien i tid i form av mer kø ettersom den får flere brukere. Dette er elementær økonomi, jo billigere en vare blir, jo større etterspørsel.

 

Litteraturstudium:

The high cost of free parking (Shoup) http://www.uctc.net/papers/351.pdf

The fundamental law of road congestion: Evidence from US cities (Duranton/Turner) http://www.nber.org/papers/w15376.pdf

The tragedy of the commons: http://en.wikipedia.org/wiki/Tragedy_of_the_commons

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

 

Jeg tar opp kampen mot maktmisbruk.

Rabatten ble med et pennestrøk senket til 20% og forskuddsbeløpet ble økt fra 367,50 til 2100,-

Totalt urimelig i mine øyne!

 

Da skjønner jeg at du ikke gidder å betale store forskudd, enig i den.

 

Forklarer like vel ikke hvorfor du skal dumme deg ut ved å gjøre livet vanskeligere for deg selv og samtidig betale enda mer penger.

 

Er ikke alltid mer prinsipper i en sak enn de man finner på selv!!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Du kan gjerne påstå at min protest mot maktmisbruket er å dumme seg ut...jeg er naturligvis ikke enig.

 

Spørsmålet om jeg faktisk må betale mere penger står ubesvart. Har hørt flere som antyder at i vintersesongen har kontrollørene problemer med å lese av skiltene og dermed ingen belastning.

 

Jeg kjører nå en prøveperiode i vinter, skal føre regnskap og se hva utfallet blir.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er god løsning. I så tilfelle må vel forskuddsbeløpet innbetales, og rabatten faller vel bort når de må registrere manuelt.

Det enkleste er å kansellere avtalen ved å returnere brikken og få tilbakebetalt depositum.

 

Registrer en avtale å få det trekt på etterskudd!!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Du kan gjerne påstå at min protest mot maktmisbruket er å dumme seg ut...jeg er naturligvis ikke enig.

 

Spørsmålet om jeg faktisk må betale mere penger står ubesvart. Har hørt flere som antyder at i vintersesongen har kontrollørene problemer med å lese av skiltene og dermed ingen belastning.

 

Jeg kjører nå en prøveperiode i vinter, skal føre regnskap og se hva utfallet blir.

 

Da er det ihvertfall bra at alle andre er enig, rabatter er ikke noe som er fast men de endrer seg og når de blir forandret så er det maktmisbruk?

 

Vel, da er terkselen din ekstremt lav for å si at noe er maktmisbruk... lykke til med alle "Robin Hood" kampene dine som bare du forstår sier jeg bare.

 

Det rareste er at protesten din faktisk gir mer penger i kassa!!

 

Bare så du vet... det er ulovlig å kjøre med ulesbare skilt!!

Lenke til kommentar

 

Jeg tar opp kampen mot maktmisbruk.

Rabatten ble med et pennestrøk senket til 20% og forskuddsbeløpet ble økt fra 367,50 til 2100,-

Totalt urimelig i mine øyne!

 

Det er jo mer rabatter enn hva vi har i Oslo..

Her er det 10%, muligheten til å betale inn på forskudd er borte.. Vi betaler hver passering uansett, men aldri mer enn en i timen og 60 i mnd.

Lenke til kommentar

 

Tvilsomt. Med alle de merkostnadene manuell fakturering medfører så gir dette sannsynligvis mindre penger i kassa til bompengeselskapene.

 

Manuell fakturering... hehe.

 

Tviler på det er noe manuelt som helst fra kamera leser av skiltnummeret ditt til det registreres i en database å faktureres. Selv om det ikke er automatisk trekk fra kontoen din skjer nok alt automatisk like vel. Forskjellen er vel at du betaler fult for passeringen din og blir belastet ett fakturagebyr i illegg.

 

Etter det jeg vet er de eneste gangene man gjør noe manuelt er da kundene ringer inn og klager... men det er rimelig automatisk det også, minimalt med arbeid.

 

La oss si det på en annen måte.... hadde alle gjort som deg hadde nok bomselskapene tjent enda mer!!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...