Gå til innhold

Forventer ikke mye av diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Det går ikke an å forvente så mye her på forumet lenger.

 

Før så kunne man forvente å få svar på det meste.

 

Nesten hver gang jeg søkte på google så kom det alltid en nyttig tråd fra diskusjon.no

 

Men det var før 2010

 

Etter 2010 så har diskusjon.no tapt seg slik at det ikke lenger er en av mine hovedkilder til informasjon.

 

Det kan godt være jeg som har forandret meg også at jeg søker andre typer informasjon men det var uansett en periode som jeg også kunne forvente å få svar her på diskusjon.no

 

Dette skal være et forum som dekker de fleste emnene som går an å diskutere. Her burde det ha vært enda mer trafikk. Forumet er fint men brukerne er ikke fullt så fine lenger. Heller dårlig justert.

 

 

Så, jeg lurer på hvorfor diskusjon.no har utviklet seg på den måten som det har gjort. Selvfølgelig er dette negativt som igjen kan skade integriteten og berømmelsen til forumet. Og det har jo skjedd.

 

Så hvor er de seriøse brukerne?

 

Går vel også rykter om at det er en del useriøse folk som har makt her på forumet.

 

Siden forumet har såpass stor dekning så har det jo heller ikke gått dukken og min teori på det er at hele tiden så lenge det kommer nye folk på nett så er det en del av disse som finner disken... Men de legger siden i fra seg etter å ha oppdaget hvor mye useriøst som skjer her inne. Eller så blir dem hjernevaska slik at dem er med selv. Siden det kommer flere tusen nye nettbrukere i året så blir det som et slags tannhjul som tviholder forumet oppe.

 

Et forum som har så stor trafikk som diskusjon.no bør kunne brukes til å få svar på det som er vanskelig å få på google ----> ++ Men det er også umulig fordi de fleste brukerne her på forumet sitter på lite informasjon. Derfor er det bedre å bare bruke google for å få svar enn å bruke diskusjon.no for dette forumet er så tynt og svakt at det blir mer som et tidsfordriv. Er ikke mange brukere her som er over gjennomsnittet og de som faktisk kunne bli smarte er folk som ble fordummet fordi idiotene er i flertall her inne.

 

Det som er fakta er at de som faktisk er dumme er også folk som ikke vet det eller forstår det selv.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns forumet er flott og jeg liker meg her.

 

Men det er en ting jeg syns har gått igjenn de siste årene.

 

Om jeg stiller et noe avansert teknisk spørsmål får jeg gjerne ikke et eneste svar, virker som det kun er disse superenkle "hvordan står jeg på pc-en" trådene som folk svarer på.

Bare meg som oppfatter det slik?

Lenke til kommentar

Jeg syns forumet er flott og jeg liker meg her.

 

Men det er en ting jeg syns har gått igjenn de siste årene.

 

Om jeg stiller et noe avansert teknisk spørsmål får jeg gjerne ikke et eneste svar, virker som det kun er disse superenkle "hvordan står jeg på pc-en" trådene som folk svarer på.

Bare meg som oppfatter det slik?

Nei, det er jo det samme prinsippet som jeg også opplever.

 

Men folk har vel ikke en gang snevet av at de faktisk vil virke inviterende til å få folk inn på forumet slik at de lettere kan få hjelp den dagen de selv har behov.

Lenke til kommentar

Du bidrar ikke akuratt til å øke kvaliteten her selv...

Nei. Ikke akkurat nå og bare jeg helt alene kan ikke øke kvaliteten på forumet.

 

Det jeg kan er å bidra med godt innhold men da er jeg også avhengig av mer interaktivitet og det er jo akkurat det jeg savner her på forumet. Og når alt tilsier at diskusjon.no kunne vært mye større og sterkere så er det for meg et mysterium at det ikke er slik.

 

Folk er late... simple og useriøse. Folk so bare er ute etter det jeg kaller for "tv-underholdning"... folk som ikke evner å ta til seg informasjon like godt.

Lenke til kommentar

Du bidrar ikke akuratt til å øke kvaliteten her selv...

Det fiser ut av rette ræva i denne kommentaren. Har iaktatt deg på itavisen så om noen skulle ha grunnlag for å si noe slikt, så er det ikke du..

 

Når det gjelder diskusjon.no så sank kvaliteten vesentlig da det ble tillatt med leketråder og telletråder osv i bøtter og spann. Dette tiltrakk og vedlikeholdte skaren av småfjortiser som den dag i dag har dratt brukerkjernen nærmere seg og sin aldersgruppe.. De voksne har trukket seg mer og mer unna..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det fiser ut av rette ræva i denne kommentaren. Har iaktatt deg på itavisen så om noen skulle ha grunnlag for å si noe slikt, så er det ikke du..

 

Når det gjelder diskusjon.no så sank kvaliteten vesentlig da det ble tillatt med leketråder og telletråder osv i bøtter og spann. Dette tiltrakk og vedlikeholdte skaren av småfjortiser som den dag i dag har dratt brukerkjernen nærmere seg og sin aldersgruppe.. De voksne har trukket seg mer og mer unna..

Takk, dette kom jo helt uforventet så det er nok ikke mange voksne folk igjen her på diskusjon.no.

 

Du har jo helt rett. Kunne ikke ha vært mer enig. Jeg må være ærlig å si at jeg er påvirket av denne utviklingen men jeg er faktisk svært bekymra for dem som ble helt hjernevaska. Samt folk som ikke får oppleve hvor seriøst forumet var en gang i tiden.

 

Og hvor de voksne forsvant har jeg fortsatt ikke klart å spore opp.

 

Det neste store etter diskusjon.no er jo kvinneportalen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har sluttet å svare på avanserte spørsmål, da man mister opphavsretten til innlegget i det øyeblikket man trykker send. Man er senere avskåret fra å få slettet egne innlegg, hvis man bestemmer seg for å slette egen konto (noen man ikke får heller).

Diskusjon blir sittende på en stor kunnskapsbase som de betrakter som sin eiendom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har sluttet å svare på avanserte spørsmål, da man mister opphavsretten til innlegget i det øyeblikket man trykker send.

Opphavsretten beholder du selv, det står i retningslinjene. Det du gir oss er muligheten til spredning og eksemplarfremstilling. For eksempel dersom Hardware.no ønsker å sitere deler av ett innlegg i en artikkel, i de tilfellene vil de også presisere hvem som skrev innlegget og/eller lenke til originalen.

 

Du gir oss også denne retten for at det skal være mulig for Mediehuset Tek, rent juridisk, å gjengi innholdet fra forumet gjennom kommentarfeltet på artikkelsidene til sider i nettverket eller for at vi skal kunne la innlegg dukke opp i aktivitetsstrømmen på forsiden til sidene.

 

Har man en veldig streng tolkning på det kan også si at man trenger den samme retten til eksemplarfremstilling for at andre personer i forumet skal kunne sitere innleggene dine.

 

 

Man er senere avskåret fra å få slettet egne innlegg, hvis man bestemmer seg for å slette egen konto (noen man ikke får heller).

Diskusjon blir sittende på en stor kunnskapsbase som de betrakter som sin eiendom.

Vi tilbyr anonymisering av brukerkonto, slik at kontoen din stenges for videre bruk, epost-adressen fjernes og visningsnavnhistorikken fjernes. Vi sletter eller redigerer innlegg som vi føler er av spesielt sensitiv art eller inneholder personidentifiserende informasjon, dersom vi får en begrunnelse og en lenke til de aktuelle innleggene.

 

Det stemmer at vi blir sittende på en stor kunnskapsbase, men det er vel i utgangspunktet noe av poenget med ett diskusjonsforum og ikke en negativ ting i seg selv? Ett sted må jo det man skriver bli lagret og noen har ansvaret for å passe på det.

 

Vi ønsker at det skal slettes få innlegg fordi det ville ødelegge kontinuiteten i diskusjoner og i forumet som helhet.

 

For eksempel hvis du har stilt ett spørsmål og fått svar fra tre andre brukere. Senere bestemmer du deg for å slette innlegget ditt, er det da riktig at også de andre som har bidratt til diskusjonen skal bli berørt? Hvordan skal besøkende som finner frem til diskusjoner være i stand til å forstå dem dersom det oppstår mange hull i diskusjoner.

 

Personvernnemda, som er datatilsynet sitt klageorgan, har også vurdert retten til fjerning av debattinnlegg på internett:

Etter det Personvernnemnda forstår kommer det innlegg på debattsiden i forbindelse med et aktuelt samfunnsspørsmål. (…) Det nettbaserte debattforumet katalogiserer innleggene og legger kommentarene til innlegget som en streng etter hvert innlegg. Det fremstår for Personvernnemnda ganske klart at de ulike debattantenes ytringer ikke har annet formål enn å påvirke opinionen og diskusjonen i den alminnelige samfunnsdebatt. Ytringene er frivillig publisert på debattsiden og ytringene fra debattantene er av en slik art at man gjerne får engasjerte motinnlegg. Personvernnemnda anser det som klart at nettstedet representerer virksomhet med opinionsdannende formål.

Kilde: http://www.datatilsynet.no/Teknologi/Internett/Sletting-av-profilar/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...