Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Homofili" og ærlighet


Anbefalte innlegg

Hvorfor kan man ikke bare være ærlig med seg selv og si at bare ikke klarer å finne ei dame som er tiltrekkende nok, oppegående nok, har gode nok verdier osv. til at man klarer å interessere seg nok? Eller at man rett og slett ikke er bra nok selv for noen? Hvorfor må man erklære seg selv som "homo"?

 

Grunnen til at jeg spør om dette, er fordi jeg at selv sliter med å finne ei dame som jeg faktisk føler er verdt tiden min, og det er helt naturlig å fantasere litt om det motsatte kjønn, men jeg erklærer jo meg ikke som "homo" likevel - kommer aldri til å gjøre det heller, for det er ikke riktig. Er det så galt i å bare innrømme ovenfor folk at man ikke finner noen som er bra nok, dermed blir jeg heller sammen med en mann, for vi er ihvertfall på bølgelengde (siden menn generelt, er litt mer oppegående enn kvinner), for jeg takler ikke å være ensom lengre?

 

En annen ting er at det gir litt dårlig rykte ovenfor oss andre som faktisk klarer å takler ensomheten, for det er mange som går rundt og tror at folk faktisk er "homo", ikke sant, og når sånne som meg da, som i utgangspunktet sliter med å finne noen som er bra nok, så begynner folk å spekulere i om jeg er det selv ... Jeg vil ikke ha NOE av det. Jeg har faktisk karakter nok til å enten finne meg dame, eller å gå ensom resten av livet - ikke at det egentlig har så mye med saken å gjøre, men du ser, jeg er ihvertfall ærlig ovenfor meg selv.

 

 

Så til dere "homoer": skjerp dere, skaff dere litt ryggrad og vær ærlig, for dere skaper bare et dårligere bilde av oss andre. Jeg har ingenting i mot at menn har seg med menn osv., men når dere går rundt og innbiller folk at homofili er noe ekte, så angriper dere sånne som meg personlig, og da får dere igjen med slike innlegg. Takk for meg.

Endret av Intueri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er galt med homofili ?

 

Mange homofile er ekstremt kjekke menn så ditt innlegg er helt på bærtur.

 

Ja, men nevnte jo det med å være på bølgelengde osv. også - mange som ikke finner seg dame, nettopp fordi de ikke føler at kommer på bølgelengde med noen.. har det samme problemet selv. Jeg vil bare at folk skal være ærlige.

Lenke til kommentar

Dette var et innlegg blottet for kunskap.

 

Homofili er ekte, på lik linje med heterofili, bifili, og en hel rekke andre -filier. Ekstremt mange dyr foretar homofile handlinger.

Homosexuality in Animals

Det var også langt mer vanlig med homofil sex i gamle dager, før religionen kom på banen.

 

Har ikke sagt noe annet jeg, vil bare at folk skal slutte å erklære seg selv homo, for det går utover oss andre :p

 

Man tiltrekkes av det man tiltrekkes av, man er ingenting.

Endret av Intueri
Lenke til kommentar

Man tiltrekkes av det man tiltrekkes av, man er ingenting.

Mennesket liker å plassere ting i grupper, slik man enklere kan klassifisere og kategorisere det.

Homofile følelser er ikke "av eller på" heller, men en glatt overgang fra en side til en annen. Mens noen kan være 10% heterofile og 90% homofile, kan andre være 40/60%, 80/20% eller andre varianter. Sleng inn litt aseksualitet også, så begynner vi å snakke om kompliserte ting.

 

For enkelhetsskyld kan man henvise til "homofili", "bifili", "heterofili" eller rett og slett "aseksuell". Gjør det mye enklerer for enhver å håndtere spørsmålet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Mennesket liker å plassere ting i grupper, slik man enklere kan klassifisere og kategorisere det.

Homofile følelser er ikke "av eller på" heller, men en glatt overgang fra en side til en annen. Mens noen kan være 10% heterofile og 90% homofile, kan andre være 40/60%, 80/20% eller andre varianter. Sleng inn litt aseksualitet også, så begynner vi å snakke om kompliserte ting.

 

For enkelhetsskyld kan man henvise til "homofili", "bifili", "heterofili" eller rett og slett "aseksuell". Gjør det mye enklerer for enhver å håndtere spørsmålet.

 

Okei, så det er ikke for å ha en unnskyldning for å gi opp å finne noen av sitt eget kjønn, tror du?

Lenke til kommentar

Okei, så det er ikke for å ha en unnskyldning for å gi opp å finne noen av sitt eget kjønn, tror du?

Nei, det er det ikke. Det finnes mange "skaphomofile" som gifter seg med det motsatte kjønn, rett og slett fordi det er påkrevd av samfunnet deres. (Se, religiøse USA, midtøsten, mm.)

 

Dette er da mennesker som har homofil sex i det skjulte, og har et "normalt liv" på utsiden. Ingen kan bestemme hva slags tiltrekning man har, det er medfødt. Det eneste du kan bestemme, er hvorvidt du utøver handlinger basert på tiltrekningen. Men selv det er vanskelig å kontrollere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nei, det er det ikke. Det finnes mange "skaphomofile" som gifter seg med det motsatte kjønn, rett og slett fordi det er påkrevd av samfunnet deres. (Se, religiøse USA, midtøsten, mm.)

 

Dette er da mennesker som har homofil sex i det skjulte, og har et "normalt liv" på utsiden. Ingen kan bestemme hva slags tiltrekning man har, det er medfødt. Det eneste du kan bestemme, er hvorvidt du utøver handlinger basert på tiltrekningen. Men selv det er vanskelig å kontrollere.

 

Njaa, men er det ikke sånn at alle "homoer" liker damer, HVIS hun er fin/tiltrekkende/oppegående/sexy nok? Om så, blir det ikke umoralskt å gi opp søket? Selv om det engang aldri kanskje skulle skje at man finner henne?

Endret av Intueri
Lenke til kommentar

Njaa, men er det ikke sånn at alle "homoer" liker damer, HVIS hun er fin/tiltrekkende/oppegående/sexy nok? Om så, blir det ikke umoralskt å gi opp søket? Selv om det engang aldri skulle skje at man finner henne?

Homofili gjelder begge kjønn. ;)

Nei, homofile menn sier ikke de er homofile bare fordi det ikke er "heite nok" damer rundt om kring. Men igjen, noen homofile er 100% homofile, noen er 70% homofile, og så videre. Det er en skala, ikke av eller på.

Har på flere fester diskutert med homofile fra begge kjønn. Faktisk satt jeg et nachspiel med en lesbisk dame og diskuterte hvem som var den flotteste dama på festen. Veldig morsom diskusjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Homofili gjelder begge kjønn. ;)

Nei, homofile menn sier ikke de er homofile bare fordi det ikke er "heite nok" damer rundt om kring. Men igjen, noen homofile er 100% homofile, noen er 70% homofile, og så videre. Det er en skala, ikke av eller på.

Har på flere fester diskutert med homofile fra begge kjønn. Faktisk satt jeg et nachspiel med en lesbisk dame og diskuterte hvem som var den flotteste dama på festen. Veldig morsom diskusjon.

 

Blir litt for komplisert for meg dette, mulig du har rett hehe. Er biseksuell selv da, om jeg skal kategorisere meg selv..

 

hehe ja, opplevd det samme selv. Men er rart likevel, jeg har møtt mange lesbiske, men vet ikke, sanser alltid en slags bitterhet mot menn - kan ikke noe for det.. litt som om de har gitt opp seg selv fordi de selv ikke fungerer i forhold, men skylder det på menn. Menn derimot, de virker litt mer sånn at de har gitt opp bare, virker nesten litt underdanige.. litt som at de får det bare ikke til.. vanskelig å forklare. Men men :p

Endret av Intueri
Lenke til kommentar

 

Blir litt for komplisert for meg dette, mulig du har rett hehe. Er biseksuell selv da, om jeg skal kategorisere meg selv..

 

hehe ja, opplevd det samme selv. Men er rart likevel, jeg har møtt mange lesbiske, men vet ikke, sanser alltid en slags bitterhet mot menn - kan ikke noe for det.. litt som om de har gitt opp seg selv fordi de selv ikke fungerer i forhold, men skylder det på menn. Menn derimot, de virker litt mer sånn at de har gitt opp bare, virker nesten litt underdanige.. litt som at de får det bare ikke til.. vanskelig å forklare. Men men :p

At du er biseksuell, betyr ikke at alle andre er det heller vet du. Man kan ikke bare skifte seksuell legning. Det er noe man er født med og noe man ikke kan endre på (dette er forsket på, men går ikke mer inn på det, for jeg tror det er for komplisert for mange)

Jeg for eksempel er heterofil. Det betyr da at jeg tenner kun seksuelt på menn, og jeg kunne aldri noen sinne kysset eller hatt sex med en dame.

 

En homofil mann føler da det samme om damer. Han vil ikke kysse eller ha sex med en dame fordi det føles feil.

 

Seksualitet er ikke noe man bare kan sku av og på som sagt lengre oppe. Det er den man er.

 

Anonymous poster hash: 8b399...3f8

Lenke til kommentar

Hei hei trådstarter. :)

Jeg er selv lesbisk. Det er ikke noe jeg har valgt selv. Husker første jenta jeg forelska meg i. Jeg benektet for meg selv at jeg var forelsket i ei jente, rett og slett fordi jeg var så redd på hvordan venner og familie ville reagere. :)

Noen år etterpå kom jeg sakte og sikkert ut av skapet. Kom ikke som et sjokk på noen at jeg var lesbe. :)

Jeg tiltrekkes ikke av menn, rett og slett. Kvinner derimot er annerledes.

 

Jeg er ganske sikker på at homofili er medfødt. Er vanlig blant mange dyrearter. I gamle hellas(?) var det vanlig at menn hadde sex med menn.

 

 

Kjærlighet er kjærlighet, uansett. :)





Anonymous poster hash: c749d...c95
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hvorfor kan man ikke bare være ærlig med seg selv og si at bare ikke klarer å finne ei dame som er tiltrekkende nok, oppegående nok, har gode nok verdier osv. til at man klarer å interessere seg nok? Eller at man rett og slett ikke er bra nok selv for noen? Hvorfor må man erklære seg selv som "homo"?

 

Grunnen til at jeg spør om dette, er fordi jeg at selv sliter med å finne ei dame som jeg faktisk føler er verdt tiden min, og det er helt naturlig å fantasere litt om det motsatte kjønn, men jeg erklærer jo meg ikke som "homo" likevel - kommer aldri til å gjøre det heller, for det er ikke riktig. Er det så galt i å bare innrømme ovenfor folk at man ikke finner noen som er bra nok, dermed blir jeg heller sammen med en mann, for vi er ihvertfall på bølgelengde (siden menn generelt, er litt mer oppegående enn kvinner), for jeg takler ikke å være ensom lengre?

 

En annen ting er at det gir litt dårlig rykte ovenfor oss andre som faktisk klarer å takler ensomheten, for det er mange som går rundt og tror at folk faktisk er "homo", ikke sant, og når sånne som meg da, som i utgangspunktet sliter med å finne noen som er bra nok, så begynner folk å spekulere i om jeg er det selv ... Jeg vil ikke ha NOE av det. Jeg har faktisk karakter nok til å enten finne meg dame, eller å gå ensom resten av livet - ikke at det egentlig har så mye med saken å gjøre, men du ser, jeg er ihvertfall ærlig ovenfor meg selv.

 

 

Så til dere "homoer": skjerp dere, skaff dere litt ryggrad og vær ærlig, for dere skaper bare et dårligere bilde av oss andre. Jeg har ingenting i mot at menn har seg med menn osv., men når dere går rundt og innbiller folk at homofili er noe ekte, så angriper dere sånne som meg personlig, og da får dere igjen med slike innlegg. Takk for meg.

Hvordan kom du på dette her, jeg tror ikke at mange av de folka som går gay parade, og kanskje kler seg ut og byr på seg selv bare fordi de ikke finner det rette av det andre kjønn. Og når du sier at du blir lei deg når folk sier at du er homo når du vet selv at du ikke er det, må du bare stå opp for deg selv og si nei, det er ikke noe negativt med å være homofil, hvis man faktisk er det da. så slutt å hetse med å si at folk ikke er homofile, men at de bare ikke finner den rette, du vet ingen ting om hva andre kanksje føler. hvis jeg ikke tar feil står det i menneskerettighetene at alle er verdt like mye og har rett til å mene noe. og sist jeg sjekket har alle rettigheter så jeg skjønner ikke helt hva du mener med at de som sier at de som er homofile er mennesker som ikke finner den rette, alle mennesker har rett til å si det de mener så lenge det ikke er diskriminerende, og det du sier er diskriminerende mot homofile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...