Gå til innhold

gtx 560 SLI fortsatt bra nok?


panzerkiller

Anbefalte innlegg

Har i noen år kjørt med dette oppsettet på PCen. Er dog litt usikker på om dette holder til nye spill som BF4.

 

Bør jeg evt kjøpte et nytt 760-kort, eller vil dette faktisk være en nedgradering?

 

Google gir meg litt tvtydige svar (mye forum), men det kan jo hende at dere norske brukere har fasiten :)

 

PS: Jeg har per dags dato ingen penger til å kjøpe to 760-kort som selvfølgelig er et bedre alternativ :)

 

PS2: Resten av PCen har gode spesifikasjoner (SSD, i7-2600k klokket til 4.3, Asus P8P67 hovedkort, 12GB ram)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Har sittet og lest endel på nett jeg og i forbindelse med innkjøp av nytt skjermkort. Til tross for at BF3 anbefaler 3Gb vram så virker det som om det har svært lite å si med mindre du har tenkt å kjøre flere skjermer. Bruker du kun en skjerm så vil forskjellen mellom 2 og 4 Gb vram være liten? Kjører du 2X 560 kort i sli, så har du likevel kun 1 Gb vram til rådighet - noe som kan bli litt lite igjen?

 

edit: BF4 skulle det være, eller rettere sagt DICE/EA. Men ser på flere tester at 560 boost i sli fremdeles sparker bra fra seg ! :)

 

http://www.hardware.no/artikler/asus-geforce-gtx-650ti-boost-directcu-ii-oc-sli-x-2/133174

Endret av BareGjest
Lenke til kommentar

Hei Panzerkiller, jeg er ikke verdens ekspert i skjermkort så ta ikke alt jeg sier for godt fisk. Jeg kan imidlertidig si at jeg bydge pcen min for et par år siden snart og fikk anbefaling den ganken om å kjøre nvidia gtx 560ti i SLi fordi det var et billigere alternativ til dyre singelkort, samtidig som den hadde kraften til et singelkort.

Har som sagt hatt det i to år nå og vært fornøyd. Kjørt alt av de tyngste spillene, men aldri på Ultra.
Med settings i high, med litt tweaks her og der fikk jeg sånn nogenlunde grei fps.
Jeg har kjørt Metro LL, Crysis 3, Tomb Raider, BF 3 og noen andre krevende spill.
Fpsen har vært grei. Og da er jeg snill. Med høy grafikk instilling, og skrudd ned på noen av de mer krevende finessene.
Desverre har viften på mitt Twin Frozer kort sluttet å fungere og det åpnet en mulighet for meg å kanskje bare selge begge kortene mine å gå for et kraftigere skjermkort.

Alt i alt er vil jeg si at skjermkortene har vært utrolig gode, ikke noe varmeproblemer, ikke noe driverproblemer, kjørte BF Badcompany 2 i sin tid på 90 fps eller noe sånt noe (kanskje også mer).

Gir det en karakter 7/10 pga prisen og ytelsen var rå i sin tid. Den har iallefall min respekt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...