Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ungdomsbil 150-200k


morgan_kane

Anbefalte innlegg

Heisann, ser etter noe man kan definere som ungdomsbil, og helst av nyere årgang og lite km. Har sett litt på Audi A3, men hvor gått går de med 105 hk og diesel? Vil ikke ha en bil som går for dårlig heller :p

 

Grunnet til at jeg vil ha nyere bil er fordi jeg er nødt til å ta lån :)

 

Kan dere komme med noen tips? Har ikke så mye peiling på hva jeg skal se etter :p

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har budsjett på 200k også ser du på noe så dølt som audi a3? :p

 

Jeg kjøpte meg en BMW 3-serie 2007 modell for et års tid siden til rundt 150 000. Sedan selvfølgelig, ca 90 000 km, 2l diesel og 130 hester. Veldig fornøyd, både er den tøff/ungdommelig og er relativt praktisk.

 

Ellers så jeg på coupeer som førstegangsbil, siden jeg generelt synes de ser tøffere ut. Huyndai Coupe FX og Mitsubishi 3000 GT er biler som falt meg i smak.

Lenke til kommentar

Du har budsjett på 200k også ser du på noe så dølt som audi a3? :p

 

Jeg kjøpte meg en BMW 3-serie 2007 modell for et års tid siden til rundt 150 000. Sedan selvfølgelig, ca 90 000 km, 2l diesel og 130 hester. Veldig fornøyd, både er den tøff/ungdommelig og er relativt praktisk.

 

Ellers så jeg på coupeer som førstegangsbil, siden jeg generelt synes de ser tøffere ut. Huyndai Coupe FX og Mitsubishi 3000 GT er biler som falt meg i smak.

 

Du skriver at A3 er "dølt" (?), men skryter samtidig av å eie en 3-serie? Slike objektive og nøytrale innspill er nok nettopp hva trådstarter er ute etter.

Lenke til kommentar

 

Du skriver at A3 er "dølt" (?), men skryter samtidig av å eie en 3-serie? Slike objektive og nøytrale innspill er nok nettopp hva trådstarter er ute etter.

 

Synes du A3 er en sporty bil? Jeg gikk utifra at TS er en relativt ung mann, og skal jeg være helt ærlig synes jeg det er litt mer stas å si at jeg kjører en BMW 3-serie enn en Audi A3. Selvfølgelig, om TS ønsker den er det greit, sikkert en god bil det. Når jeg kjøpte min første bil betød merke og utseende veldig mye, og da er det det jeg tipser om. Om det spiller liten rolle for TS, javel.

 

Så er det vel heller vanskelig å anbefale en bil man aldri har prøvd, er det ikke? Og skal jeg være ærlig har jeg ikke kjørt alle bilene i verden, så å fortelle TS om den perfekte førtegangsbilen i hans øyne er vel egentlig umulig.

 

Så dersom min objektive mening ikke er det TS ønsker, hva ønsker han? Ser etter noe man kan definere som ungdomsbil, og helst av nyere årgang og lite km... Tror du tips han ønsker er en nyere Polo fordi den er billig å ha full kasko på?

 

Ellers, on-topic, er jo VW Golf en gjenganger. Prøvekjørt den nye versjonen, er positivt overrasket. Veldig komfortabel og lettkjørt. Ellers er den morsomste bilen jeg har kjørt Morris Mini kupè, føles litt som en forvokst gokart og går som fy ;)

Lenke til kommentar

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43958571

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43932811

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43940601

 

Fint interiør og eksteriør, hva en 1.6 / 2.0 kan yte er vel en annen ting.

Men jeg hadde vært fornøyd med en slik bil til den prisen, tror eg :p

 

Selv så kan jeg ikke fordra A3, men det er min subjektive mening om den modellen.

 

Hvor gammel er du TS?

 

Edit:
Fikk nesten lyst å si at du kan få kjøpe min 2005 BMW E90 320i =)

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Hvilke bilmerker er interessante for TS? Er du ute etter kebabtralle, coupe 2seter eller sedan/saloon ala 5serie/audi? Pickup med store hjul?

Hovedsaklig er jeg kanskje mest interessert i Bmw, Audi eller mercedes, men er åpen for alt nå kjenner jeg.

 

 

Men jeg hadde vært fornøyd med en slik bil til den prisen, tror eg :p

 

Selv så kan jeg ikke fordra A3, men det er min subjektive mening om den modellen.

 

Hvor gammel er du TS?

 

Edit:

Fikk nesten lyst å si at du kan få kjøpe min 2005 BMW E90 320i =)

22År :)

Lenke til kommentar

Volvo: S60, C70, C30, S40

VW: Passat, Scirocco, Golf (GTI)

Audi: A3, A4, A5

BMW: (kan ingenting om BMW, så får si 3-serie)

Mercedes: C-klasse, diverse coupeer jeg ikke har koll på.

 

Japan har lite biler som er interessante av nyere årgang egentlig. xx-2000 og 2012- er da japsene har lagd noe spesielt interessant. Imellom 2000 og 2012 lå sportsbil og liknende dødt i Japan.

Men for the heck of it:

Lexus IS må nevnes

 

Prisene på disse aner jeg ikke da. Er bare eksempler på hva jeg ville vurdert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...