Gå til innhold

Her er verdens første lydløse Windows-PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lydløs? Søren, det var viftelyd det var snakk om, jeg håpet at Windows ENDELIG hadde disablet alle lydene sine i sitt operativsystem jeg :(

Men det har jo man alltid kunnet velge selv. :p

• Liker 3
Skrevet

Lydløs? Søren, det var viftelyd det var snakk om, jeg håpet at Windows ENDELIG hadde disablet alle lydene sine i sitt operativsystem jeg :(

Som om det ikkje går an å gjera det manuelt?

Skrevet

Det var lurt å poengtere det med Windows-PC, for både den første Applemaskinen i 1976, den første Macintoshen i 1984 og den første iMacen i 1998 var vifteløse.

Skrevet

Men det har jo man alltid kunnet velge selv. :p

Lydløs kjøling og lagrinsmedie har man heller aldri kunnet velge selv på noen Windows-PC opp gjennom historien. </sarkasme>

Hardware har nok gjenfortalt sjefsselgerens løgner "litt" for ukritisk.

• Liker 2
Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet

Hadde mange maskiner på nittitallet som ikke lagde noen lyd. De lagde ikke lyd før aktive kjølingsløsninger kom...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det var lurt å poengtere det med Windows-PC, for både den første Applemaskinen i 1976, den første Macintoshen i 1984 og den første iMacen i 1998 var vifteløse.

Men de var ikke lydløse, fordi de brukte harddisker :p Endret av 1BlueAnd1White
Skrevet

Hadde ikke Dell en helt vifteløs ultraportabel, var det for ca 15 år siden?

X1 eller X300 tror jeg var vifteløse ja?

AtW

den var ikke ludløs, på grunn av harddisken

Det er andre ting som lager lyd også, skal man være veldig streng på "lydløs" så kvalifiserer antakelig ikke denne heller.

AtW

Skrevet

Min første Commodore 64 var helt uten vifter også, og den kjørte GEOS. :) - Forøvrig har man jo kunne bygget seg vifteløse PC'er i lang tid (har en vifteløs HFX mediepc selv).

• Liker 2
Skrevet

Kabinetter med passiv kjøling til maskiner av typen Intel NUC har allerede vært på markedet lenge. Man kan da lage en vifteløs maskin med SSD.

De nye Intel NUC skal imidlertid komme med et kabinett med passiv kjøling som offisielt alternativ. Er det noen som vet når denne kommer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...