Gå til innhold

Noen brøt vikeplikt men jeg fikk skylda?


leonthine

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+123412

I følge min kjørelærer så trumfer høyreregelen alt annet. Selv om du kommer kjørende mot enveiskjøring har du ikke skyld dersom du blir påkjørt fra venstre.

Kjørelæreren min sa det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La til et bilde som viser området. Veien i midten er en gjennomfartsveg, todelt med begge kjøreretninger, mens det er flere parallelle ut-og innkjøringen til parkeringsplassene. Jeg kom opp og han kom ut fra høyre. Fra parkeringsplass, altså.

 

Jeg hadde planer om å ta til venstre men etter å ha bremset ned (et par sekund) så jeg at det ikke gikk pga motgående trafikk og kjørte videre i ca 5 sek. Før han traff meg. Antar at han "mener" at jeg har blinket ved nedbrems, men jrg verken blinket eller plasserte meg langs siden. Er heller ikke sikker på hvilken retning jeg angivelig skal ha blinket inn til men føler at det virker som en fryktelig merkelig unnskyldning når han må ha startet å kjøre i det jeg var foran han (smadret bakdør og noe bakskjerm).

 

Har så klart Gjensidige...

post-193670-0-33036700-1378992438_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jo sant det :) edit: la til feil bilde. jeg kom fra venstre på bildet og opp, ville ta over men la meg ikke over pga trafikk og ble truffet fra nederste utkjørselen på vei forbi. Det er avkjørslene som er mest sentrale i bildet jeg snakker om, har dessverre ikke mulighet til å redigere bildet bedre.

post-193670-0-85954000-1378994793_thumb.jpg

Endret av leonthine
Lenke til kommentar

Jeg er altså helt sikker på at det er gjennomfartsveg ettersom jeg har vært mye der og vikeplikt praktiseres alltid, samt at andre lokale er av helt samme oppfatning. Enda et oversiktsbilde som kanskje hjelper på inntrykket ditt?!

 

Kan legges til at han som kjørte på meg også har sagt at han hadde vikeplikt så det er heller ikke bestridt :)

post-193670-0-93032700-1378995852_thumb.jpg

Endret av leonthine
Lenke til kommentar

Jeg lå og kjørte rett frem. Det er det som er så rart fordi som du ser så måtte jeg jo ha lagt meg over for lenge siden om jeg skulle tatt av, så det virker lite plausibelt at han trodde jeg skulle ut dit. Men er ikke sikkert han så innkjøringsfeltet gjrnnom trafikken fra der han stod.

Endret av leonthine
Lenke til kommentar

Hans forsikringsselskap sier angivelig slik som han at dette er min feil, og fra mitt fikk jeg høre at dette "kunne bli veldig vanskelig". Riktig nok sa de dette før jeg har fått gitt min lange forklaring, men opprettet tråden fordi de gav meg et inntrykk av at jeg kunne få ansvar, noe jeg syns er litt ubegripelig fra mitt ståsted..

Lenke til kommentar

Er veien du kom på med gatenavn og det hele? Og den veien / parkeringsområdet han kom på er simpelthen parkeringsområde?

 

Siden du enda ikke har tegnet det med røde piler for kjøretøy A og kjøretøy B.., men kun gitt oss en "muntlig" gjennomgang (selv om du skrev det så oppfattes det mer muntlig i og med dette er et forum). Bildet hjelper en del, men kunne du plassert deg selv der med Paint eller noe liknende programvare?

 

Visualisering er tingen :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...