Gå til innhold

Grand Theft Auto V: Forhåndsbestilling og leveringstidspunkt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hei hei, alle spente GTA fans!

 

Ser det går mye rykter om hvem som har fått og ikke fått spillet. Noen har til og med mottatt det allerede!

 

Når du forhåndsbestiller en vare skal du ha den på release datoen, vi sender derfor ut varen i tide, slik at du får den på utgivelsesdatoen så lenge ikke noe uventet skjer. Vi kan for eksempel ikke påvirke postgangen.
Det finnes regler og bestemmelser som gjør at vi ikke får lov til å sende ut spillet for tidlig. Dette er regler som Rockstar Games har for alle butikker som selger GTA V.
Når det er sagt, så har vi ikke benyttet oss av lageret i Sverige til den norske leveransen av GTA V.
Med vennlig hilsen,
CDON.COM

 

 

Me like. Da håper jeg min kopi er i posten imorgen. Har ingenting på agendaen da.. Onsdag derimot er stappfull.

 

Handlet hos dere i en år-rekke nå og har alltid fått forhåndsbestilte spill på eller før release datoen. Men må si jeg var, og fortsatt er litt bekymret i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke logikken til de som tenker at "jeg har forhåndsbestilt; jeg skal ha spillet FØR release!". Forhåndsbestilling er da vitterlig ingenting annet enn at man skal være garantert å få spillet release (ikke dagen før), slik at man skal slippe å komme til utsolgt butikk!

Riktig, men må vell få lov til å klage når mange andre får spillet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Riktig, men må vell få lov til å klage når mange andre får spillet?

Nei, for avtalen som er gjort er den den er uansett. Butikkene forholder seg til de reglene som blir lagt fra utgiver om utsendelse; om de brytes kommer det til å bli store sanksjoner mot dem ved senere releaser.

 

Og til de som lurer kan det opplyses om at slik mange nettbutikker fungerer blir ikke "sendt"-statusen lagt til før lenge etter at varen har forlatt huset. Ofte skjer utsendelsen før helga, mens kundenes status skjer først når den manuelle oppdateringen skjer i systemet på mandag. Jeg sier ikke at det har skjedd nå, men vet at det har vært tilfellet senere. Det har også skjedd at kunder har fått spillet i postkassa, for så å få mail noen timer senere om at det samme spillet nå er sendt.

Lenke til kommentar

Nei, for avtalen som er gjort er den den er uansett. Butikkene forholder seg til de reglene som blir lagt fra utgiver om utsendelse; om de brytes kommer det til å bli store sanksjoner mot dem ved senere releaser.

 

Og til de som lurer kan det opplyses om at slik mange nettbutikker fungerer blir ikke "sendt"-statusen lagt til før lenge etter at varen har forlatt huset. Ofte skjer utsendelsen før helga, mens kundenes status skjer først når den manuelle oppdateringen skjer i systemet på mandag. Jeg sier ikke at det har skjedd nå, men vet at det har vært tilfellet senere. Det har også skjedd at kunder har fått spillet i postkassa, for så å få mail noen timer senere om at det samme spillet nå er sendt.

Så om alle andre hadde fått spillet før release, så hadde du ikke klagd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt fra Coolshop, men det står fortsatt "behandlet" på ordren. Fikk faktura på mail, enda jeg har valgt Visa som betalingsmetode, og på siden står det at betaling er godkjent.

 

Vil det si at fakturaen skal betales, eller er det betalt?

Og hva vil behandlet si, er det da sendt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...