Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 3 tråden


Mr Pepe

  

202 stemmer

  1. 1. Skal du ha deg Note 3 ?

    • Ja
      154
    • Nei
      48


Anbefalte innlegg

For meg var designet litt sad face som sagt. TW har aldri vært noen favoritt, ikke fordi det er tregt (det har jeg aldri syntes det har vært).

Så er det tapet av skjermen og pennen som er for kjipt, i tillegg til designet.

Så for meg er det ikke verdt sidegraderingen.

Satser på at de endrer designet fra s5 når de lager note4.

 

Men har s5 sveipe funksjonen som minimerer hele skjermen? Trodde ikke de kom til å gjøre det for en så "liten" skjerm.

Muligens at du kan reposisjonere tastaturet men hele skjermen som på note3?

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har kryptert sin Note, via android? gikk den neveneverdig treigere i etterkant?

Andre ulemper i forhold til og ha en kryptert mobil?

Hvis du krypterer den, så er det bare når du starter mobilen at du trenger å skrive inn passordet? gidder ikke gjøre det vær gang skjermen har vært møk :p

Lenke til kommentar

Jeg er stort sett VELDIG fornøyd med Note3. Men, det er BETYDELIG dårligere mobildekning på den enn andre tilsvarende telefoner, og nå har den også restartet 3-4 ganger i det siste. Har derfor lyst på ny mobil, men det er ingen jeg liker bedre enn denne... :-(

Har samme problem her. Mobildekningen på min Note 3 er veldig dårlig.

Lenke til kommentar

 

Jeg er stort sett VELDIG fornøyd med Note3. Men, det er BETYDELIG dårligere mobildekning på den enn andre tilsvarende telefoner, og nå har den også restartet 3-4 ganger i det siste. Har derfor lyst på ny mobil, men det er ingen jeg liker bedre enn denne... :-(

Har samme problem her. Mobildekningen på min Note 3 er veldig dårlig.

 

Samme her og, merkelig, jeg har Chess og har den i nettverkmodus der alle nettverkt er "på", inkl 4G. Har dere andre samme oppsett? Kanskje det hjelper hvis en skrur av 4G?

Lenke til kommentar

Her jeg bor hadde jeg like dårlig dekning med note1 som jeg hadde med note3 helt til for 1 minutt siden.

 

Jeg satte den på KUN gsm nett isteden for auto, gikk fra 0 dekning til full dekning :-o

Min erfaring er at Note 3 har bedre dekning enn Note 1. Jobber til sjøs og bruker eneren som reservetelefon med tysk simkort. Når vi ligger til kai i enten Kiel eller Oslo har jeg alltid bedre signal med Note 3 enn 1 på min innvendige lugar hvor det er brannsikre stålvegger på alle kanter, selv om vi roamer til samme nettverk.

 

Når det er sagt opplever jeg også tidvis dårlig dekning når telefonen ikke helt klarer å bestemme seg for om 4G signalet er godt nok eller ei. Men siden jeg vil ha 4G hastigheten når den er tilgjengelig lar jeg den likevel stå på "auto".

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

 

 

Jeg er stort sett VELDIG fornøyd med Note3. Men, det er BETYDELIG dårligere mobildekning på den enn andre tilsvarende telefoner, og nå har den også restartet 3-4 ganger i det siste. Har derfor lyst på ny mobil, men det er ingen jeg liker bedre enn denne... :-(

Har samme problem her. Mobildekningen på min Note 3 er veldig dårlig.

 

Samme her og, merkelig, jeg har Chess og har den i nettverkmodus der alle nettverkt er "på", inkl 4G. Har dere andre samme oppsett? Kanskje det hjelper hvis en skrur av 4G?

 

 

Det er mange som klager på dette etter innkjøp av en 4G telefonen.

Skru av 4G så får du mest sannsynlig like mange "strek" som før men en oppkobling med dårligere data hastighet. Om du ikke har noe nytte av bra data hastighet så er det bare å skru av 4G. Om du virkelig ikke bryr deg om data så skru på bare GSM. Da får du mest sannsynlig best dekning og batteriet varer som regel lenger grunnet telefonen har bra dekning.

Endret av Daniel.ab
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg er stort sett VELDIG fornøyd med Note3. Men, det er BETYDELIG dårligere mobildekning på den enn andre tilsvarende telefoner, og nå har den også restartet 3-4 ganger i det siste. Har derfor lyst på ny mobil, men det er ingen jeg liker bedre enn denne... :-(

 

Har samme problem her. Mobildekningen på min Note 3 er veldig dårlig.

Samme her og, merkelig, jeg har Chess og har den i nettverkmodus der alle nettverkt er "på", inkl 4G. Har dere andre samme oppsett? Kanskje det hjelper hvis en skrur av 4G?

Det er mange som klager på dette etter innkjøp av en 4G telefonen.

Skru av 4G så får du messt sannsynlig like mange "strek" som før men en oppkobling med dårligere data hastighet. Om du ikke har noe nytte av bra data hastighet så er det bare å skru av 4G. Om du virkelig ikke bryr deg om data så skru på bare GSM. Da får du mest sannsynlig best dekning og batteriet varer som regel lenger grunnet telefonen har bra dekning.

Byttet fra 4G til GSM og gikk fra null til tre pinner på dekningen, så det er jo bra. Men samtidig så er det bortkastet med en god telefon som dette når den ikke kan brukes slik som den burde. Jeg har på mobilt nettverk hele dagen på jobb så må nok tilbake til dårlig dekning.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg er stort sett VELDIG fornøyd med Note3. Men, det er BETYDELIG dårligere mobildekning på den enn andre tilsvarende telefoner, og nå har den også restartet 3-4 ganger i det siste. Har derfor lyst på ny mobil, men det er ingen jeg liker bedre enn denne... :-(

Har samme problem her. Mobildekningen på min Note 3 er veldig dårlig.

Samme her og, merkelig, jeg har Chess og har den i nettverkmodus der alle nettverkt er "på", inkl 4G. Har dere andre samme oppsett? Kanskje det hjelper hvis en skrur av 4G?

Det er mange som klager på dette etter innkjøp av en 4G telefonen.

Skru av 4G så får du messt sannsynlig like mange "strek" som før men en oppkobling med dårligere data hastighet. Om du ikke har noe nytte av bra data hastighet så er det bare å skru av 4G. Om du virkelig ikke bryr deg om data så skru på bare GSM. Da får du mest sannsynlig best dekning og batteriet varer som regel lenger grunnet telefonen har bra dekning.

Byttet fra 4G til GSM og gikk fra null til tre pinner på dekningen, så det er jo bra. Men samtidig så er det bortkastet med en god telefon som dette når den ikke kan brukes slik som den burde. Jeg har på mobilt nettverk hele dagen på jobb så må nok tilbake til dårlig dekning.

 

Ja - men jeg har nå lasta ned 4G Toggle fra Google Play. Da får jeg en snarvei på startskjermen som i alle fall letter tilgangen til endring av nettverkmodus. Hjemme kan jeg ha den i GSM/WIFI-modus, så kan jeg ha den i en annen modus på jobb, osv osv alt etter hvor jeg er og hvor stor aksess jeg trenger. Tror det kan være lurt å styre dette selv.

Lenke til kommentar

Hvilke operatører er det dere bruker når det er slike problemer med 4G, er det Onecall kanskje? Jeg misstenker at det er Onecall siden disse abonnementene er satt opp til å prioriterer Network Norway sitt nett så lenge som mulig, med det resultat at en kan oppleve ustabil dekning.

 

Jeg har Netcom (bedriftabonnement), og merker ingenting til disse dekningsproblemene på Nordjæren.

Endret av byggeren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...