Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 3 tråden


Mr Pepe

  

202 stemmer

  1. 1. Skal du ha deg Note 3 ?

    • Ja
      154
    • Nei
      48


Anbefalte innlegg

 

 

Har ikke billader, så hver eneste biltur er uten. Og togturer har aldri lader om man ikke oppgraderer. Pluss at en tilkoblet lader er mer kinkig enn uten for min del når jeg ser film osv pga grepet.

 

Jeg foretrekker ekstra batteri.

 

Apropos ekstra batteri. Sliter med at mitt eksterne kinabatteri med det flotte navnet "Super power bank" skrur seg av etter noen sekunder når jeg kobler til Noten. Den har ingen problemer med å lade Iphone 4 eller Galaxy S3, men Note 3 er den ikke glad i. Har også et problem med at min dobbel USB-kontakt i bilen ikke klarer å levere nok strøm til to enheter samtidig og kutter strømmen når jeg kobler til Noten. Er det noen som har vært borti lignende? Er den virkelig SÅ strømsugen når man kobler den til laderen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettopp kjøpt Note3. Ladekabelen som følger med er ikke slik jeg er vant med. Den er dobbel på et vis (unnskyld, jeg vet ikke hva den heter). Men det jeg har funnet ut er at vanlig miniUSB går inn i den ene (den største). Har prøvd og telefonen viser lading, men ikke overførsel til eksempelvis datamaskin.

 

Så spørsmålet er: Lader miniUSB'en like godt og er det greit å gjøre det på denne måten?

 

Det hadde vært greit slik at jeg slipper å kjøpe ny ladekabel til bil, hytta og kontoret.

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt Note3. Ladekabelen som følger med er ikke slik jeg er vant med. Den er dobbel på et vis (unnskyld, jeg vet ikke hva den heter). Men det jeg har funnet ut er at vanlig miniUSB går inn i den ene (den største). Har prøvd og telefonen viser lading, men ikke overførsel til eksempelvis datamaskin.

 

Så spørsmålet er: Lader miniUSB'en like godt og er det greit å gjøre det på denne måten?

 

Det hadde vært greit slik at jeg slipper å kjøpe ny ladekabel til bil, hytta og kontoret.

Jeg tror ikke den lader raskere enn microUSB, det er bare overføringshastigheten som er bedre. Det skal sies at jeg ikke er hel sikker på dette, men langt fra sannheten er det nok ikke.

Lenke til kommentar

Laderen som følger med er USB 3.0,mens de som du sikkert hadde fra før er USB 2.0

Forsjellen er at 3.0 lader raskere, og overfører data raskere.

Det går fint å bruke de 2.0 du har fra før, men det blir ikke like effektivt som den nye kabelen. Selv bruker jeg 2.0 i bila og på stua, samt overføring av data, og det går helt greit liksom. Men du vil merke forskjell dersom du sammenligner 2.0 med 3.0.

 

Hppløst forklart dette, men håper du skjønner hva jeg mener :p

Lenke til kommentar

 

 

Greit å ha på lange bilturer og togturer.

 

Bil og tog turer har man vel med lader. Har ennå ikke sittet i en bil eller tog (eller langdistanse fly) uten uttak for lader...

 

 

Har ikke billader, så hver eneste biltur er uten. Og togturer har aldri lader om man ikke oppgraderer. Pluss at en tilkoblet lader er mer kinkig enn uten for min del når jeg ser film osv pga grepet.

 

Jeg foretrekker ekstra batteri.

 

Kjøpte og denne og ble positivt overrasket når den også inneholdt batteri. Til den latterlige prisen er det veldig ok å ha. Men - jeg har hatt alle Notene, og alltid hatt ett ekstra batteri på lur - men må innrømme at jeg vel aldri har fått bruk for det før jeg har fått ny telefon ..., men - kjekt å ha ja! :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0918234

Etter å ha satt på s view coveret så oppfatter telefonen min et klikk på hjem knappen som om jeg skulle holdt den inne...

 

Altså man kommer til multitask lista ved å trykke kun en gang på hjem knappen... Tar litt tid før det skjer også, så er noe muffins her... Hjem knappen virker 80% av tiden som normalt...

 

Noen som har noe ide om hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar

 

 

Alt er jo utsolgt! Men uansett har brukt Sony Smartwatch 2 helt siden oktober og er superfornøyd. Liker designet bedre og den er ikke like klumpete og varer lenge.

Selv den kom ut i best i test, kommer også ny hef10 oppdatering med masse nye funksjoner som er savnet.

Lenke til kommentar

Laderen som følger med er USB 3.0,mens de som du sikkert hadde fra før er USB 2.0

Forsjellen er at 3.0 lader raskere, og overfører data raskere.

Det går fint å bruke de 2.0 du har fra før, men det blir ikke like effektivt som den nye kabelen. Selv bruker jeg 2.0 i bila og på stua, samt overføring av data, og det går helt greit liksom. Men du vil merke forskjell dersom du sammenligner 2.0 med 3.0.

 

Hppløst forklart dette, men håper du skjønner hva jeg mener :p

 

Skjønner det kjempe godt! :w00t: Tusen takk!

Viktigste er at jeg kan bruke vanlig miniUSB uten at jeg ødelegger noe.

Lenke til kommentar

Mr. D: det har ikke noe for seg. Det er automatiske sperrer på battieriet som ikke lar det tømmes komplett. Såklart skal du bare klattlade, men det er ikke farlig å overlade batteriet (siden det er umulig) eller tømme batteriet (siden det og er umulig).

Lenke til kommentar

Hei noen som kan hjelp til med å forklare oppsett for sms/mms etter KITKAT oppdatering ?

 

Jeg hadde før oppdateringen tilgang til begge sms + Hangouts noe jeg var fornøyd med. Da kunne en bruke Hangouts til å sjekke om det var en sms eller mms som gikk ut når en tekst ble litt for lang.

Nå etter oppdatering til 4.4.2. så må en sette kun en av appène til å virke hver for seg, eller finnes det noe metode for å få dette til ?

Hvordan skal en kunne se om det er en mms nå en bruker std.app. sms ?

Lenke til kommentar

Fikk samme følelsen av s5 når jeg prøvde den, selv med animasjoner osv nedskalert.

Mulig det er pga jeg ikke er vant med TW lengre.

Uansett er skjermen for liten og designet for kjipt til at jeg ville vurdert den over note3.

Litt småskeptisk til hvordan note4 blir når jeg ser s5...

Lenke til kommentar

http://www.phonearena.com/news/Samsung-Galaxy-S5-vs-S4-vs-Note-3-specs-comparison_id53060

 

Note 3 v S5 cliffnotes:

 

Note 3 er 23 gram tyngre.

 

Oppløsningen er lik, og dermed forskjellig PPI (s5 har 432, note3 har 386)

 

Kameraet har 16mp på S5 vs 13mp på Note3.

 

Kamerasensor er 1/2.6 på S5 kontra 1/3.06 på Note3

 

Videoopptak ser likt ut (begge har 3840x2160 (4K) (30 fps))

 

Snapdragon 801 på S5 vs 800 på Note3, 2500mhz vs 2300mhz.

 

2GB RAM på S5 vs 3GM på Note3.

 

Note3 har 32gb built in storage, S5 har 16gb.

 

Batteritiden er bedre på Note3.

 

Så kommer ting som pulsmåler, SPen, enhåndsfunksjonen på Note3 (vet ikke om den er på S5), osv.

 

Så i bunn og grunn ikke egentlig. Hvis du ikke vil ha kameraet, som er bedre på S5 enn Note3 såvidt jeg leser rundt omkring.

Lenke til kommentar

Merkelig at de ikke lagde den "bedre" enn en halv år gammel telefon :p

Eller kanskje de snur om på de to, at note kommer først og er best, og S kommer litt senere og nesten lik.

Fra før har det vel vært motsatt, at Note 1 tilsvaret S2, note 2 tilsvarte S3? Nå er det jo S5 som tilsvarer Note3

Lenke til kommentar

Note 4 blir hakket opp, mest sannsynligvis.

 

Potensielt 2560x1440 oppløsning, WQHD.

 

Muligens 20mp kamera.

 

Snapdragon 805 prosessor, mest sannsynlig.

 

Antar 3 eller 4 gb RAM?

 

Uansett blir den nok et beist, om de forrige Note-telefonene er noe å dømme etter.

Lenke til kommentar

Har hatt Note 3 og har nå S5 og jeg mener personlig det er den beste Galaxy så langt (har hatt alle) Skjermen er klarere, skarpere med mer naturlige farger. Kameraet er bedre og tar 16:9 bilder i 16 mpix, bedre menyer óg. TW har blitt finere og renere. Personlig liker jeg utseende og designen på S5, den ligger meget godt i hånden med sin gode ergonomi. Tlf er raskere gjennom hele brukergrensesnittet. Den har og enhåndsfunksjon.

Pulsmåler og fineravtrykksleser er ikke for alle men jeg synes det er kule tilleggstjenester :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...