Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor går grensen for utroskap?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

D

 

Altså, jeg vet det er mange som klarer å holde seg i forhold uten å være utro, men de aller fleste er jo i stand til å føle begjær og tiltrukket av andre på et fysisk nivå uansett.

 

Alle vil før eller siden føle noe for en annen person, om det så bare er fysisk tiltrekning. Men bare idioter gjør noe med det. Vanlige folk driter i det, og holder seg til den man er sammen med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

D

 

 

Alle vil før eller siden føle noe for en annen person, om det så bare er fysisk tiltrekning. Men bare idioter gjør noe med det. Vanlige folk driter i det, og holder seg til den man er sammen med.

Ja, det er jeg helt enig i. Men å ha dårlig impulskontroll er ikke det synonymt med å være misfornøyd med dama si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

D

 

 

Alle vil før eller siden føle noe for en annen person, om det så bare er fysisk tiltrekning. Men bare idioter gjør noe med det. Vanlige folk driter i det, og holder seg til den man er sammen med.

 

Det er ikke så vanlig som du tror, da en majoritet av dem som blir utsatt for kurtise av en person de liker faktisk er villig til å gå til sengs med personen -- gitt rett tid og sted og mulighet for å slippe unna med det.

 

Det er skyggesiden av evolusjonær psykologi: Utroskap er ekstremt lett dersom man ikke har blitt utsatt for forelskelse i andre enn sin kjæreste mens man er i et forhold, både en og to ganger, før man er i situasjonen hvor man kan være utro.

 

Det er som å tro at du kan hoppe i fallskjerm uten å nøle ett sekund -- uten å ha hoppet i fallskjerm før.

Som å tro at du klarer å holde pusten i ett og et halvt minutt under vann mens du svømmer -- uten å ha dykket før.

 

Som å tro at du ikke liker ananas -- uten å ha smakt det før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

*snip*

 

Bare tull. Man må være komplett idiot for å være utro mot partneren. Noe annet er bare bullshit. Hva blir det neste? Fylla har skylda? Du kan si hva du vil om "rett tid og rett sted" osv, men alt kommer ned til om du vil være utro eller ikke. Vil du være utro, finner du alltid en eller annen idiotisk unnskyldning. Vanlige folk holder seg til partneren uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bare tull. Man må være komplett idiot for å være utro mot partneren. Noe annet er bare bullshit. Hva blir det neste? Fylla har skylda? Du kan si hva du vil om "rett tid og rett sted" osv, men alt kommer ned til om du vil være utro eller ikke. Vil du være utro, finner du alltid en eller annen idiotisk unnskyldning. Vanlige folk holder seg til partneren uansett.

 

Du må være komplett idiot om du noen gang har slått noen i sinne eller affeksjon eller sjalusi.

Du må være komplett idiot for bryte fartsgrensen.

Du må være komplett idiot for å stjele.

Du må være komplett idiot for å være utro.

Du må være komplett idiot for å røyke hasj.

Du må være komplett idiot for kjøre på rødt lys.

Du må være komplett idiot for å bryte en bedrift sine retningslinjer og/eller blir sparket fra en bedrift

Du må være komplett idiot for å få virus på datamaskinen.

Du må være komplett idiot for å ikke hoppe fra 10-meteren når du har gått opp trappene.

 

...

Alle er idioter om man må være idiot for å gjøre noe som man vet er galt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tja, synes det er veldig vanskelig å si. Folk har nok veldig ulike oppfatninger når det kommer til akkurat dette her, atlså "hvor grensen går".

 

Med det sagt, er man utro så har man mest sannsynlig ikke rent mel i posen. Det er jo somregel slik at ting er lettere sagt enn gjort, men det kunne aldri ha falt meg inn å være utro mot noen, uansett hvor fristende og "deilig" en person enn måtte være.

 

I lik grad så stiller jeg meg veldig tvilende til om jeg kunne ha klart å fortsette med en person som har vært utro mot meg. Jeg tror ikke det. Når man først gjør noe én gang, så blir det lettere andre og tredje gangen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bare tull. Man må være komplett idiot for å være utro mot partneren. Noe annet er bare bullshit. Hva blir det neste? Fylla har skylda? Du kan si hva du vil om "rett tid og rett sted" osv, men alt kommer ned til om du vil være utro eller ikke. Vil du være utro, finner du alltid en eller annen idiotisk unnskyldning. Vanlige folk holder seg til partneren uansett.

Det er veldig enkelt å si "det er bare å holde seg unna" etc. når man aldri har vært i en slik situasjon før. Dette omtales som "winner's perspective" - et perspektiv som ikke tar hensyn til "tapernes" perspektiv.

 

I tillegg til dette er det også enkelt å si at "alt dette kommer ned til om du vil være utro eller ikke". Men tenk deg en mann som nettopp har kranglet med dama, samt at de har lite sex. Han drikker seg full på byen alene og treffer en deilig dame som sjekker ham opp. Plutselig er de hos henne og har sex. Dette ville kanskje ikke ha skjedd om forholdet med dama hans var bra og han ikke drakk seg full og ble sjekket opp av en digg dame. Eller var det kanskje det han ville?

 

Har man bestemt seg for å absolutt ikke være utro, så kan det kanskje fungere. Dog, på et statisk grunnlag så vil nok noen av disse faktorene nevnt ovenfor spille inn.

 

Slik jeg ser det er det vanskelig å unngå å føle lyst overfor det motsatte kjønn i slike situasjoner, men det som spiller inn er hvordan man velger å forholde seg til følelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grensa for utruskap vert kryssa når:

* Ho set seg på fanget til ein annan hann.

* Det blir griseprat mellom henna og ein annan hann.

* Ho er med på noko med fleire hankjønn, der eg ikkje er med.

* Ho reiser aleine/med venninne/r på "ferietur".

 

Nei, ein kan ikkje vera dumsnill og naiv når det gjeld kvinnfolk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grensa for utruskap vert kryssa når:

* Ho set seg på fanget til ein annan hann.

* Det blir griseprat mellom henna og ein annan hann.

* Ho er med på noko med fleire hankjønn, der eg ikkje er med.

* Ho reiser aleine/med venninne/r på "ferietur".

 

Nei, ein kan ikkje vera dumsnill og naiv når det gjeld kvinnfolk.

hahahaha holy shit

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

ALLE mennesker er idioter.

 

Så.

 

HVORFOR gjør alle mennesker noe idiotisk?

 

Jo, min gode mann Megselv, det er fordi de overvurderer sin egen evne til å handle rasjonelt og i tråd med sin egen overbevisning om rett og galt -- og får virkeligheten slengt rett tilbake i trynet sånn circa 2 til 30 sekunder etter at de har fullført den idiotiske handlingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...