Gå til innhold

Hvorfor jeg synes det er lett å anbefale Disney Infinity på det varmeste


Anbefalte innlegg

De aller fleste har vel gjort opp sin mening om Disney Infinity allerede, og dessverre er det mange som bare ser haugen av figurer de selger, og ikke selve spillet. Jeg innrømmer at jeg var i den gruppen selv ganske lenge, både med Disney Infinity og Skylanders. Det var før jeg faktisk satte meg inn i hva de spillene faktisk er. Nå har jeg rundet Skylanders: Spyro's Adventure på både PS3 og 3DS (det er for øvrig to helt forskjellige spill) og Giants på både PS3 og 3DS. Swap Force er selvsagt forhåndsbestilt - til PS4, faktisk.

 

Men det er Skylanders. Dette lille tidsfordrivet mens jeg venter på pizzaen handler om Disney Infinity, og hvorfor jeg elsker det. Og det fra en enslig mann på snart 40.

 

For å ta en ting om gangen: Ja, det er mange figurer å kjøpe. Kanskje ikke så voldtsomt mange for øyeblikket, men en hel rekke figurer er annonsert. Toystory In Space, Rapunzel fra Tangled, Anna og Elsa fra Frozen (ny Disney-film som kommer i november), selv Mikke Mus som trollmannens læregutt dukker opp på nyåret. Og det er jo bare de man vet om. Med tanke på at Disney eier lisensen til Star Wars, Indiana Jones og Marvel kan det bli en del interessante ting i nærmeste fremtid. :) Så ja, figurer er det nok av. Men! Spørsmålet er ikke hvor mange det faktisk er. Spørsmålet er hvor mange man faktisk trenger og vil ha. Selv har jeg syv figurer. Tre fulgte med i startpakken (Jack Sparrow, Mr Incredible og Sully fra Monsters Inc.) I tillegg har jeg Lone Ranger og Tonto fra spillpakken deres, samt Mrs Incredible og Violet (datteren til Mr og Mrs Incredible). Violet fikk jeg gratis, faktisk. Men det er faktisk alle jeg er interessert i for nå. Resten interesserer meg ikke, og jeg trenger dem ikke.

 

Nettopp der har vi et av hovedpoengene med denne lille posten. Jeg trenger dem ikke. Jeg prøvde først å spille med Violet, og synes spillet var veldig bra. Men hun har kun étt oppdrag de andre ikke har, og null ekstrautstyr til toy box. Det samme gjelder Mrs Incredible. Dermed kan de to fint elimineres fra samlingen. Lone Ranger og Tonto kommer i et egen spillsett, dvs med en egen historie og hele greien. Dette gjør at deres pakke er litt dyrere enn de andre, men man får til gjengjeld veldig mye ut av det. Det er faktisk nesten et helt fullverdig spill her, og det før vi snakker toy box. Begge to kan for øvrig også kjøpes seperat, om jeg ikke tar helt feil.

 

Men det beste og verste med hele Disney Infinity er at selve spillet ikke er så spesielt stort eller avansert i utgangspunktet. Det tar ikke mange timene å kjøre gjennom historien til f.eks Lone Ranger og Tonto. Startpakken har en egen historie for de tre karakterene (en til hver), men også disse er relativt korte. Men selve grunnkjernen i dette spillet er nevnte Toy Box. Dette kan best sammenlignes med Little Big Planet. For å ta noen eksempler:

 

- I oppdraget til Violet var kameraet låst til fugleperspektiv, som i f.eks Diablo. Hele målet var å snike seg frem mellom lyskastere og unngå å bli sett, mens man samler skatter. Det høres simpelt ut, men det er overraskende vanskelig. Jeg klarte med et slit å få sølvmedalje her, men da slet jeg en del.

 

- Et annet sted var kameraet låst til siden, så spillet oppførte seg som et 2D plattformspill. Dette besto i å hoppe opp i et tårn, mens man unngikk å bli truffet av bowlingkuler. Ikke ulikt Donkey Kong, på mange måter. Også dette var ganske vanskelig. For meg, i alle fall. :p

 

- Vanellope Von Sweetz fra Wreck It Ralph er bekreftet som spillbar, og hun dukker opp her i en liten kameo. For de som ikke har sett filmen er en stor del en direkte klone av Mario Kart (ikke så rart, da hele filmen foregår inne i et spillunivers, med folk som Zangief (Street Fighter), Bowser og Dr Eggman (Mega Man) og så videre i gjesteroller.) Siden jeg nevnte at filmen på slutten er en direkte kopi av Mario Kart, skal det ikke mye tankegang for å skjønne at man kan spille Mario Kart her også. Kanskje ikke like avansert, men morsomt er det. ;)

 

- For de som liker å skyte ting kan man plukke opp en pistol og låse kameraet over skulderen, så har man et TPS. Fjern pistolen og løs kameraet litt, så har man Super Mario 64.

 

Poenget er at alt dette er i spillet allerede, og det er bare det Disney har skapt. Selve Toy Box modusen betyr at man kan herje ganske mye med spillet og skape alt mulig av spillmoduser selv. Men det beste er at alle figurene kan bruke alle modusene man laster ned, enten man har alt tilgjengelig eller ikke. Ergo kan man (i teorien, har ikke prøvd det selv ennå) laste ned et stort brett satt til f.eks Lone Ranger, og spille det med startpakken. Man kan selvsagt ikke lage det selv uten Lone Ranger-pakken, men spille kan man. Og da er jo den største pengesynderen for lengst borte. ;)

 

Jeg kunne sagt mye av det samme om Skylanders, men den nevnte pizzaen er klar. Jeg for heller avslutte med å si at både Disney Infinity og Skylanders er absolutt å anbefale. Bare gjør litt research først. Kanskje dere blir overrasket. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Figurer å kjøpe er mye bedre en å kjøpe 4-6 DLC som hvert COD-BF-Gears spill har.

Da får man noe man eier, ikke du eier digitalt dritt. Selve figur-konseptet er genialt samtidig du kan samle på dem også.

Samtidig så anbefaler du spillet fordi du synes at spillet er bra, dermed anbefale dette til andre som har lyst å finne Disney-magi i Disney Infinity :)

 

Kjenner absolutt ingen som har kjøpt Disney Infinity i kretsen min, men jeg fikk det på lanseringen. Dem andre bare spiller det kjente, tørr ikke prøve det ukjente.

Storkoser meg og kan enkelt slenge på Lykketrolling sin mening på spillet, anbefales for alle!

Lenke til kommentar

Kjøpte Power Disc-pakke, fikk en av de sjeldne, Dumbo-discen. Shit, dette er nesten like awesome som å samle på Pokemonkort! :new_woot:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Regner med at det å spille Disney Infinity i voksen alder er godtatt, kanskje ikke sosialt, men her!

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Kjøpte Power Disc-pakke, fikk en av de sjeldne, Dumbo-discen. Shit, dette er nesten like awesome som å samle på Pokemonkort! :new_woot:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Regner med at det å spille Disney Infinity i voksen alder er godtatt, kanskje ikke sosialt, men her!

så nå kan du være dumbo i dumbo sin verden i spillet?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Vel, i Pokémon Rumble U "leser man inn" figurene ved å sette dem på Wii U-paden, så det er vel ikke så fjernt å tro at det samme kan være mulig på 3DS.

ånei er det slik i pokemon rumble u at man må kjøpe figurer også! dæven asså

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Nei, absolutt ikke. Fordelen ved å kjøpe og skanne inn en figur er at du kan oppgradere den og bruke den gjennom hele spillet. Pokemonene du finner i spillet kan ikke oppgraderes og må hele tiden byttes ut.

Så det er ikke slik at jeg må kjøpe hver pokemon figur seperat i butikker for å få alle pokemonene i spillet?

Lenke til kommentar

Og her er hvorfor jeg IKKE liker Disney Infinity, Skylanders og andre spill som følger denne modellen:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1271316&su=3A2CB49B-EB71-4DC6-9C70-95B507BFD50F

 

Spillet kan være så bra det bare vil men når det blir så sinnsykt dyrt for en plastfigur som aktiverer en ekstra karakter i spillet blir det for drøyt for meg.

Ja, det blir svindyrt å kjøpe alle figurene. Men hvorfor i all verden vil du det? Startpakken holder i massevis for å spille selve spillet (akkurat som Skylanders). Playsets gir deg nye kampansjer i helt andre omgivelser og så videre, så de tilbyr svært mye spill for pengene.

 

Men poenget er at om du kun vil ha spillet og gir blaffen i hvem du spiller som, holder startpakken i massevis. Andre figurer kan kjøpes seperat, men det er kun for spesielt interesserte. Det er ikke verre enn f.eks den evige strømmen av DLC vi fikk til Mass Effet, eller et nytt Call of Duty og Fifa med svært små forandringer hvert eneste år. Folk må lære seg å sette seg inn i hva spillet faktisk handler om før man begynner å kritisere.

 

 

Og bare så det er sagt: Jeg har fullført kampanjen til The Incredibles og tatt det meste av Challenges, collectibles osv, og har brukt åtte timer så langt. Jeg kan fint presse det opp i ni eller ti om jeg vil, og det er bare kampanjen. I tillegg har jeg jo Monsters Inc og Pirates of the Caribbean, som jeg knapt har rørt. Ta syv timer i hver av dem, så har du over tyve timer til sammen med kun de tre kampanjene. Legg til toybox, så blir det en del moro for pengene. Og det er bare startpakken.

 

Hvordan er det på 3ds da? skal man ha figuren oppå skjermen for å aktivere dem?

 

3DS-utgaven er, akkurat som i Skylanders, helt annerledes enn på de andre konsollene. 3DS-versjonen av Infinity er mer som Mario Kart, og har ikke engang toybox (så vidt jeg vet). Man bruker figurene ved å koble til en portal og lagre figurene på 3DSen. Akkurat som i Skylanders, for øvrig.

 

@Selvin: Jeg har kjøpt to Power Disc pakker, men gidder ikke kjøpe flere. Tok en rask tur innom QXL, og der selges en god del av disse diskene - inkludert Dumbo og bilen til Mikke. Tar man turen over på eBay er det bare å velge og vrake til en billig penge. Der er det ikke noe problem å få disker som ikke er gitt ut utenfor USA. Selv QXL hadde (har?) en "krystall-versjon" (av plast, så klart) av Lightning McQueen til 300 spenn. Den får du neppe tak i på vanlig vis noe sted. ;)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...