Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et godt utgangspunkt for en webside og mangler bare et bra og rimelig webhotell.

 

Med litt lettere "googling" har jeg funnet frem til BlueHost, ProISP, One.com og active24. Er det noen med god erfaring fra disse levrandørene, som har noen tips om hva som er best, evt andre alternativ som er bedre?

 

Jeg vil i utgangspunktet ikke betale mer enn 150kr i mnd og ønsker et kjapt, responsivt nettsted. Nettstedet kommer til å bli mest editert/brukt i norge (Oslo og Bergen og en sjelden gang i resten av landet), men bør fungere bra i utlandet også. I utgangspunktet planlegger jeg bare et ".com"-domene.

 

Takker for tips og erfaringer på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer an på hva slags teknisk innsikt du har, men jeg satt nettop opp en VPS hos www.digitalocean.com og må si meg særdeles fornøyd med hastigheten sålangt mtp. prisen på $5/mnd og en managed VPS jeg kontrollerer helt og holdent selv. Jeg hadde domenet mitt pekt til one.com før det, og hastigheten der var horribel på shared hosting. Digitalocean er dog kun en servertjeneste, domene må du skaffe selv på f.eks www.domeneshop.no.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Mange interessante alternativ her. Jeg må nok gruble litt... hastighet (avhenger av plassering?), sikkerhet(mulighet for https), service, opptil 3 domener og stabilitet er viktige faktorer.

 

  • Subsys ser seriøst og interessant ut.
  • Digitalocean.com ser også bra ut da jeg har godt over snittet m/teknisk innsikt.
  • Den britiske servern her https://www.ovh.co.uk/dedicated_servers/kimsufi.xml på 16GB virker interessant, men er litt for dyr og desverre utsolgt.
  • Tror ikke servetheworld er det beste alternativet mtp på at jeg ikke er sikker på hva som menes med "relativt god" service.
  • Styrer unna one.com etter rykter om treghet
  • Host1 virker veldig seriøst og bra - jeg styrer unne ProISP, siden det er blanda erfaringer med den

Inntil konklusjonen er tatt ser det ut til at det står mellom Subsys og Host1.

Lenke til kommentar

Jeg innbiller meg at responstiden blir kjappere i norge hvis serverparken er i norge, men det kan godt være forskjellen ikke er merkbar.

 

Forskjellen er nok i større grad merkbar på shared hosting enn på VPS/dedikert. Mtp. hvilke priser utenlandske operatører har på VPS og oppover ser jeg liten grunn til å velge en norsk server som er vesentlig dyrere.

 

For å ta et eksempel har jeg en WP blogg hostet på en dedikert server hos ServeTheWorld som står i Norge. Den koster 399/mnd. For å teste flyttet jeg en kopi av bloggen over til digitaloceans billigste VPS til 60 kr/mnd som står i Nederland og kunne raskt konstantere at lastetiden ble redusert med 30-40% på en helt clean server som ikke har blitt tweaket mer enn å sette opp max_upload_size i php.ini...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...