Gå til innhold

Unboxing: Google Chromecast


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-jDflNq

Plex prøver å utvikle støtte for Chromecast nå. Da vil den trolig støtte lokale filer også. Dvs at man får en fullverdig medieavspiller i Chromecast med mobilen som fjernkontroll.

 

Sweet :)

Tror faktisk de startet fra dag 1 da jeg så de var veldig giret på Chromecast, med Plex støtte så er Chromecast ihvertfall genial for min del. Bare synd den ikke støtter kablet nett, wifi blir så begrenset av båndbredden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror faktisk de startet fra dag 1 da jeg så de var veldig giret på Chromecast, med Plex støtte så er Chromecast ihvertfall genial for min del. Bare synd den ikke støtter kablet nett, wifi blir så begrenset av båndbredden.

 

Det er litt dumt at den ikke støtter 5GHz, men om man ikke har masse forstyrrelser, så burde 11n på 2,4GHz duge. Tipper den kan motta 40-50Mbit max. Dette er jo mer enn noen datastrøm man behøver for 1080p.

Lenke til kommentar

Dette stemmer ikke alltid. Har selv en blue-ray fra Samsung. Den ser ingenting på mitt hjemmenettverk. Har også forsøkt å vise bilder fra minnepenn. Utrolig treg. Dessuten klarer den ikke å vise jpeg-bilder jeg har rotert 90 grader.

serviio er svaret på dine problemer!
Lenke til kommentar

Vel. Jeg har en LED-tv som ikke har smartfunksjoner. Jeg har også en blu-ray spiller som er 4 år gammel (den har fysisk nettverk, men kun for oppdateringer, kan ikke spille av ting fra LAN). Jeg tviler sterkt på at brorparten i landet har smart-tv ennå. Selv om du har et gjennomsnittlig forbruksmønster (i følge deg selv) så tror jeg ikke du har den gjennomsnittlige alderen på produktene.

 

For meg så kunne jeg trengt en slik dings for å få trådløs overføring til TV, og for å få smartfunksjoner.

Ok må innrømme du kanskje har truffet blink her. Jeg har Samsung tv toppmodel som er 4 mnd gammel. BR spilleren er vel knappt 2 år og er eldste produktet i huset.
Lenke til kommentar

 

Vel. Jeg har en LED-tv som ikke har smartfunksjoner. Jeg har også en blu-ray spiller som er 4 år gammel (den har fysisk nettverk, men kun for oppdateringer, kan ikke spille av ting fra LAN). Jeg tviler sterkt på at brorparten i landet har smart-tv ennå. Selv om du har et gjennomsnittlig forbruksmønster (i følge deg selv) så tror jeg ikke du har den gjennomsnittlige alderen på produktene.

 

For meg så kunne jeg trengt en slik dings for å få trådløs overføring til TV, og for å få smartfunksjoner.

Ok må innrømme du kanskje har truffet blink her. Jeg har Samsung tv toppmodel som er 4 mnd gammel. BR spilleren er vel knappt 2 år og er eldste produktet i huset.

Nei, egentlig ikke. De fleste sitter ikke på utstyr der alt er mindre enn 2 år. Svært mange sitter på utstyr der det meste er over 2 år. Mange har heller ikke lydanlegget koblet til TV.

 

Så har du dessuten de som kanskje oppdaterer stue-TV, og setter det gamle utstyret på soverommet, så videre til gutte/jenterommet for eldste, så neste etc. Altså er dette glimrende også for tv nummer 2/3/4...

 

Ting som ikke er på web, kan du kopiere link til fra utforsker og inn i Chrome (betastadium), og så kan Chromecast spille filen, se4lv om det ligger lokalt.

 

Dessuten kan du starte å spille filen fra din android, og senere hente den opp til telefonen, og fortsette avspilling der, gjerne synkront med chromecast. I mellomtiden kan dama overta pause, volum etc fra sin iPhone/iPad i mellomtiden...

 

Slik det ser ut, så går den AppleTV en høy gang, dog er den kun lyd og bilde, og ikke kun lyd som airplay. Der har man alternativt BT som alternativ, eller airplay for android om du har annet airplaykompatibelt utstyr du vil bruke.

 

Men igjen (fra annen diskusjon), det beste hadde vært om dette ble støttet direkte i enhetene, så får chromecast være et alternativ for de med eldre utstyr som de vil styre elegant fra websiden, enten det er fra en enhet med ios, android, windows, linux eller macOS på, eller egen app om dette kommer (Chromecast-app er vel kun komme i gang, ikke en remote-app)...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skulle laste ned appen idag, men det står at jeg ikke kan laste ned appen fordi den ikke er tilgjengelig i Norge. Noen tips?

Du trenger ikke Appen, den brukes kun når du skal sette opp Chromecast første gang, og du da bruker en Android device.

Men hvis alikevel er på jakt etter den, så er det bare å google "Chromecast_1_1_2.apk", så regner jeg med at du finner en link du kan laste den ned fra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...