Gå til innhold

Unboxing: Google Chromecast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte 2 stk Leap Motion for ca. 1300 kr. Jeg betalte ingenting ekstra for hverken mva eller toll. De ble sendt med fedex.

 

Fedex som andre har ett lite gebyr for å gjøre jobben. Mulig de ikke viser det, og putter det inn i selve beløpet for momsen. Men det skal normalt vises, og er i gjennomsnitt rundt 150,-

Lenke til kommentar

Prisen er på 206 kr fra amazon. Da må jeg vel betale toll og moms og hele pakken da eller?<br><br>

type 900 000 kroner?

 

Husk å bruke Tollvesenets satser til beregning av "prisen" - de finner du på www.toll.no. Det er ikke den faktiske prisen du betaler som danner grunnlaget for 200 kr-grensen. Det _kan_ da hende at prisen kommer under - siden Tollvesenets satser ikke varierer dag for dag.
Lenke til kommentar

Ser ikke helt markedet for denne. Min Samsung Blueray spiller til 800kr finner alle pcene i huset og kan spille av alt av bilder, film og musikk som finnes i huset. Det samme kan min Samsung tv.

Dette stemmer ikke alltid. Har selv en blue-ray fra Samsung. Den ser ingenting på mitt hjemmenettverk. Har også forsøkt å vise bilder fra minnepenn. Utrolig treg. Dessuten klarer den ikke å vise jpeg-bilder jeg har rotert 90 grader.

Lenke til kommentar

Takker for svar! Men skjønner fortsatt ikke helt "poenget", er dette en boks du streamer spill, filmer og lignende til fra mobilen din, eller har den et eget operativsystem? Hva er bruksmålet? Gjøre en "dust-TV" til en Smart-TV?

Den streamer i all hovedsak fra internett, men funksjonalitet hvor man kan streame egne mediafiler kommer etterhvert.

 

Hovedessensen pr dato er at man kan finne en ting på nettet (Eks: En video på Youtube) med telefon eller nettbrett. Man velger så å se den på TV ved å velge "deling til chromecast".

 

Les forøvrig omtaler, så finner du ut av det selv: http://gigaom.com/2013/08/14/honest-chromecast-review/

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Amazon har den, og så bare lager du deg en konto hos Jetcarrier så får du postboks adresse i USA som du kan sende den til. Så fikser Jetcarrier at den havner i postkassen din hjemme/eller postkontoret. Siden frakten enten er gratis eller meget billig innad i USA, så er det ikke mye man taper.

 

Jetcarrier tar seg også av momsingen som kommer på. De er enkle i bruk, og har aldri opplevd problemer med dem.

Takker for info, har nå bestilt chromecast

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Jeg liker hvordan du vurderer markedet til å kun gjelde for dine preferanser og behov, som om alle var som deg."

 

Jeg er selvstendig næringsdrivende og bruker mye film og musikk noe som jeg regner med omfatter et nokså gjennomsnittlig forbruksmønster. Derfor ser det for meg ut som den dekker kun et begrenset behov for Android brukere.

 

Vel. Jeg har en LED-tv som ikke har smartfunksjoner. Jeg har også en blu-ray spiller som er 4 år gammel (den har fysisk nettverk, men kun for oppdateringer, kan ikke spille av ting fra LAN). Jeg tviler sterkt på at brorparten i landet har smart-tv ennå. Selv om du har et gjennomsnittlig forbruksmønster (i følge deg selv) så tror jeg ikke du har den gjennomsnittlige alderen på produktene.

 

For meg så kunne jeg trengt en slik dings for å få trådløs overføring til TV, og for å få smartfunksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...