Gå til innhold

Valget 2013: Fremskrittspartiet (Ekstra)


Anbefalte innlegg

 

Anbefaller dere og heller stemme piratpartiet. Les mere om de på piratpartiet.no Der er det til og med mulig og få noe innflytelse på partipolitikken hvis man melder seg inn.

 

Piratpartiet kommer neppe til å få en massiv oppslutning uansett, kanskje ikke engang over sperregrensen?

 

De mangler jo faktisk alle punktene på politikken sin bortsett fra hvordan de ønsker å håndtere anonymitet på internett.

 

De har ingen meninger om veipolitikk, helse osv... Derfor burde de heller stiftet en organisasjon og henge seg på partier som FrP eller andre som er noenlunde enig med den mener jeg.

He, leder for Piratpartiet Telemark her. Du har rett, og du har galt. Du har mest sannsynligvis rett i at vi ikke får massiv oppslutning, men hver stemme er statsstøtte som kan brukes på å fremme våre saker, og enda viktigere, gjøre oss klare til valg om 2 og 4 år.Du har også rett i at vi for øyeblikket har hull i deler av politikken vår, og veldig mye går på tekniske ting. Men du vil bli overasket hvor mye kjerneprogrammet egentlig dekker ettersom de tegner opp retningslinjene for våre meninger om de fleste saker.Men det er også et poeng for oss at vi har prøvd å legge så få føringer som mulig så tidlig. Dette er fordi vi vil ha medlemmene til å stemme for det vi skal stå for, uten at ledelsen skal ta alle avgjørelsene, noe som ville vært resultatet siden vi ikke har hatt nok tid til å gå igjennom alle bredde sakene.Og ikke tro at vi ikke kan gjøre arbeid som en organisasjon ville gjort, det gjør vi allerede, med alt fra demonstrasjoner til flyers og plakater med det vi mener bør bli gjort. Men problemet er at det er ingen parti helt som piratpartiet. Vi er enig med mye av det FRP sier her, men for eksempel HELT uenig med deres svar om å være imot å gi asyl til Snowden, eller at de ikke stemte nei til den nye åndsverksloven; bare for å ta noen eksempler.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg som rota. Tenkte på DLD.

Forresten, voksen debatt-teknikk...

 

Dette er et forum og en diskusjon rundt et intervju, ikke en debatt. Dessuten så har hele valgkampen bare litt godt av litt krefter frem og tilbake. Når du skal bekrefte en annens påstand bør du hvertfall være sikker på at du har rett. Så jeg tenkte det var greit å få det klart frem for tråden skyld. Hva du synes er barnslig med min diskusjonsteknikk er jeg usikker på. Om det er min smiley eller om det er det semantiske, så er dette helt i tråd med normene på forumet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg trodde meningen med Piratpartiet var at de skulle fungere som en opposisjon til alle de andre partiene, slik at en stemme til Piratpartiet virket som ett stikk i siden til de andre partiene som har misforstått de siste rundene med DLD og privat overvåkning.

 

Må lese meg opp på Piratpartiet tror jeg.

Lenke til kommentar

He, leder for Piratpartiet Telemark her. Du har rett, og du har galt. Du har mest sannsynligvis rett i at vi ikke får massiv oppslutning, men hver stemme er statsstøtte som kan brukes på å fremme våre saker, og enda viktigere, gjøre oss klare til valg om 2 og 4 år.Du har også rett i at vi for øyeblikket har hull i deler av politikken vår, og veldig mye går på tekniske ting. Men du vil bli overasket hvor mye kjerneprogrammet egentlig dekker ettersom de tegner opp retningslinjene for våre meninger om de fleste saker.Men det er også et poeng for oss at vi har prøvd å legge så få føringer som mulig så tidlig. Dette er fordi vi vil ha medlemmene til å stemme for det vi skal stå for, uten at ledelsen skal ta alle avgjørelsene, noe som ville vært resultatet siden vi ikke har hatt nok tid til å gå igjennom alle bredde sakene.Og ikke tro at vi ikke kan gjøre arbeid som en organisasjon ville gjort, det gjør vi allerede, med alt fra demonstrasjoner til flyers og plakater med det vi mener bør bli gjort. Men problemet er at det er ingen parti helt som piratpartiet. Vi er enig med mye av det FRP sier her, men for eksempel HELT uenig med deres svar om å være imot å gi asyl til Snowden, eller at de ikke stemte nei til den nye åndsverksloven; bare for å ta noen eksempler.

Mitt største problem med Piratpartiet: navnet.

 

Beklager, men et parti som kaller seg pirater kan ikke bli tatt seriøst. Synes det er synd, for jeg hadde jeg håpet at et parti som ønsker å være et reellt alternativ til "gamle" partier som danser etter lobbyistenes pipe skulle heve debatten over nivået der en stor gruppe mennesker har blitt stemplet som pirater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

He, leder for Piratpartiet Telemark her. Du har rett, og du har galt. Du har mest sannsynligvis rett i at vi ikke får massiv oppslutning, men hver stemme er statsstøtte som kan brukes på å fremme våre saker, og enda viktigere, gjøre oss klare til valg om 2 og 4 år.Du har også rett i at vi for øyeblikket har hull i deler av politikken vår, og veldig mye går på tekniske ting. Men du vil bli overasket hvor mye kjerneprogrammet egentlig dekker ettersom de tegner opp retningslinjene for våre meninger om de fleste saker.Men det er også et poeng for oss at vi har prøvd å legge så få føringer som mulig så tidlig. Dette er fordi vi vil ha medlemmene til å stemme for det vi skal stå for, uten at ledelsen skal ta alle avgjørelsene, noe som ville vært resultatet siden vi ikke har hatt nok tid til å gå igjennom alle bredde sakene.Og ikke tro at vi ikke kan gjøre arbeid som en organisasjon ville gjort, det gjør vi allerede, med alt fra demonstrasjoner til flyers og plakater med det vi mener bør bli gjort. Men problemet er at det er ingen parti helt som piratpartiet. Vi er enig med mye av det FRP sier her, men for eksempel HELT uenig med deres svar om å være imot å gi asyl til Snowden, eller at de ikke stemte nei til den nye åndsverksloven; bare for å ta noen eksempler.

Mitt største problem med Piratpartiet: navnet.

 

Beklager, men et parti som kaller seg pirater kan ikke bli tatt seriøst. Synes det er synd, for jeg hadde jeg håpet at et parti som ønsker å være et reellt alternativ til "gamle" partier som danser etter lobbyistenes pipe skulle heve debatten over nivået der en stor gruppe mennesker har blitt stemplet som pirater.

Enig i dette, høres litt useriøst ut å kalle et parti "piratpartiet". Navnet relaterer litt for sterkt til film, musikk og TV "pirater", og mange vil tro at frislipp for torrent nedlasting er hovedoppgaven til partiet. Personlig mener jeg vi det fortsatt burde være ulovlig med nedlasting, og piratpartiet satt politisk fokus på utvikling og tilrettelegging for digitale tjenester innen alle felt. For exempel legge lover til rette for rask vekst innen streaming tjenester. Reguleringer som hindrer eller begrenser muligheten til langvarige og eksklusive distribusjonsavtaler for media. Legge til rette for at folk har den båndbredden som trengs. Legge penger i utvikling av digital infrastruktur.Digitalpartiet hadde kansje vært et bedre navn :)
Lenke til kommentar

Om navnet på partiet bestemmer hvor stemmen din havner, er ikke stemmen din mye verdt.

Beklager, men min stemme er like mye verdt som hvilken som helst stemme.

 

Jeg vil ikke stemme på et parti som kommer til å forbli en parantes og ikke komme i en posisjon der de kan utgjøre en reell forskjell i dagens politiske «spill». Derfor er piratpartiet uaktuellt for meg, da de bare ved navnet har valgt et negativt ladet ord og for den gemene hop stemplet seg selv som et parti for dem som bare er opptatt av frislipp for piratvirksomhet (digital).

 

At programmet er mere nyansert enn som så hjelper desverre ikke. Dette fordi det skal en over gjennomsnittet mengde interesse til hos den enkelte til for å komme forbi denne fordommen, og dermed stiller de allerede med et (unædvendig) handikapp i det politiske «racet».

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Piratpartiet kommer neppe til å få en massiv oppslutning uansett, kanskje ikke engang over sperregrensen?

 

De mangler jo faktisk alle punktene på politikken sin bortsett fra hvordan de ønsker å håndtere anonymitet på internett.

 

De har ingen meninger om veipolitikk, helse osv... Derfor burde de heller stiftet en organisasjon og henge seg på partier som FrP eller andre som er noenlunde enig med den mener jeg.

 

Er det så mange som håper de skal få "massiv oppslutning" da? Gjør seg vel best som oppvigler-parti med noen representanter som kan filleriste inkompetente politikere på tinget litt innenfor de nisjene som partiet jobber imot. Og henge seg på FrP av alle? Mister mye legitimitet da for min del.

 

AtW

 

Sikkert fint med MDG, men de har totalt tunnelsyn på samferdsel.

 

Det har FrP også, hoksrud selv kommer jo med fjaseuttalelser av typen "man får kjøpt mye asfalt for pengene som brukes på konsulenter".

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

<blockquote class="ipsBlockquote" data-author="Slimda" data-cid="20842340" data-time="1376641944"><p>Jeg vil ikke stemme på et parti som kommer til å forbli en parantes og ikke komme i en posisjon der de kan utgjøre en reell forskjell i dagens politiske «spill».

Hvis alle tenkte som deg hadde det kun vært FrP, Ap og Høyre som hadde fått stemmer i det hele tatt. Folk må jo stemme på det partiet som fremmer deres syn best, det handler ikke om å tilhøre partiet som kommer øverst på tabellen.Personlig stemmer jeg venstre i år, og utifra målingene er det deilig å se at de har mulighet til å få 8 representanter inn i stortinget, 6 mer enn i år. Forhåpentligvis klarer de å hjelpe Høyre og KrF med å holde FrP litt tilbake på de ekstreme tinga og.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, men det er stort sett alt politikerene sier nå om dagen. Men det betyr ikke at det ikke lønner seg å setmme på et parti som i allefall er enig med dine meninger. Hjelper ikke å stemme for eks AP dersom du faktisk er imot diverse avgifter osv.

 

For min del har jeg alleredet forhåndsstemt FRP, og denne artikkelen bekrefter vel egentlig at jeg har valgt riktig.

Så dette emnet er det eneste som betyr noe for deg mens skole helse miljøvern osv osv osv ikke betyr en dritt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis alle tenkte som deg hadde det kun vært FrP, Ap og Høyre som hadde fått stemmer i det hele tatt. Folk må jo stemme på det partiet som fremmer deres syn best, det handler ikke om å tilhøre partiet som kommer øverst på tabellen.Personlig stemmer jeg venstre i år, og utifra målingene er det deilig å se at de har mulighet til å få 8 representanter inn i stortinget, 6 mer enn i år. Forhåpentligvis klarer de å hjelpe Høyre og KrF med å holde FrP litt tilbake på de ekstreme tinga og.

Desverre tenker majoriteten slik, og i et demokrati styrer majoriteten. Skjønner ikke at de ikke gikk for et mere fornuftig partinavn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...