Gå til innhold

Forhåndsbestilling av Playstation 4


Jbrovoll

Anbefalte innlegg

 

15 stk til Megastore på Forus? Det er et skammelig lite antall konsoller... Jeg stod i kø utenfor denne Elkjøpen når jeg kjøpte Nintendo Wii i 2006. Da hadde de 30stk Wii'er som de solgte, og jeg var heldig som fikk siden jeg kom i køen som nummer 28 eller 29. Jeg var utenfor butikken cirka 06.45, og hadde som sagt griseflaks.

 

Tør ikke tenke på hvor tidlig man må møte opp denne gangen, når hypen er stor rundt PS4 og de får inn hele 15stk... Er meget glad jeg har sikret meg en PS4 på Gamestop Bryne altså!

Jeg håper bare mange har forhåndsbestilt denne gangen, siden vanene våre har endret seg litt. Kjøpte ikke så mye på nett i 2006, men jeg vet jo at mange som forhåndsbestilte ikke før på fredagen så må være tidlig ute

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at det ikke er noe konkret svar fra elkjøp og expert er at det kommer et veldig begrenset antall på deres sentrallager nå. Blir nok de største butikkene (omsetning på data/gaming-avdelinga) som får først/flest. Neste forsendelse kommer medio-desember.

Konsollene er allerde i butikk, de har vest lenge hvor mange hver enkelt butikk får. Hadde jeg vært på jobb, kunne jeg sjekket, men jeg skal ikke på jobb før torsdag.

Med andre ord så vet ikke butikken hvor mange de får enda?

Jo alle butikker vet hvor mange de skal få.

Lenke til kommentar

Ja, mulig de har fått retningslinjer fra hovedkontoret eller lignende om at de skal være vage når det kommer til svar på spørsmål om antall konsoller.

 

Jeg gir meg ihvertfall ikke får jeg får et ordentlig svar fra butikken, de må jo ha såpass respekt for folks tid at de kan komme med noen tall. Det holder med 2 variabler i denne ligningen - hvor tidlig starter folk å stille seg i kø, samt hvor mange.

Råder deg til å ta en tur til de butikkene de lurer på. Kan hende ikke kundeservice vil svare. Men snakker du med noen på data & tele som ikke jobber deltid, så vet de at det har ligget en beskjed i 2-3 uker nå på hvor mange hver enkelt butikk får.

 

Jeg fikk ikke svar fra elkjøp kundeservice, men en tur til butikken gav meg svar

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Jeg spurte en av mine lokale Expert-butikker om hvor mange PS4 de har til fredag og da fikk jeg i svar at de har "20 spill".

 

Antar det var fruen som svarte som ikke hadde snøring på hva hun babler om, så vi sier 20 konsoller.

 

Det var ikke akkurat ett voldsomt antall, så jeg har lite forhåpninger om å få tak i en.

Endret av johnviggo
Lenke til kommentar

Etter flere e-poster frem og tilbake med Expert Ski får jeg ut at de fikk konsoller på lager i dag og at antallet er 10 stk. Noen av disse har blitt forhåndsbestilt for en tid tilbake. Dette er ikke lov lenger, så de er usikre på hva de skal gjøre med de som allerede er forhåndsbestilt. Hvis f.eks. 8 av dem er forhåndsbestilt så er det nesten bortkastet å stå i kø der - hvis de ikke annullerer bestillingene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Etter flere e-poster frem og tilbake med Expert Ski får jeg ut at de fikk konsoller på lager i dag og at antallet er 10 stk. Noen av disse har blitt forhåndsbestilt for en tid tilbake. Dette er ikke lov lenger, så de er usikre på hva de skal gjøre med de som allerede er forhåndsbestilt. Hvis f.eks. 8 av dem er forhåndsbestilt så er det nesten bortkastet å stå i kø der - hvis de ikke annullerer bestillingene.

 

De har vel satt seg i det berømte fittefatet. Er forholdsvis drøyt hvis de skal annulere bestillinger såpass nært lanseringen, det står vel en del personer på listen over forhåndsbestillinger som forventer å få det de har bestilt.

Lenke til kommentar

Etter flere e-poster frem og tilbake med Expert Ski får jeg ut at de fikk konsoller på lager i dag og at antallet er 10 stk. Noen av disse har blitt forhåndsbestilt for en tid tilbake. Dette er ikke lov lenger, så de er usikre på hva de skal gjøre med de som allerede er forhåndsbestilt. Hvis f.eks. 8 av dem er forhåndsbestilt så er det nesten bortkastet å stå i kø der - hvis de ikke annullerer bestillingene.

 

Expert Brumunddal fikk inn 4, jeg var inne der i går for å høre om alt stod greit til med min "forhåndsbestilling". Han som er ansvarlig for avdelingen ble fly forbannet da han hørte jeg hadde forhåndsbestilt (har gjort det med en annen selger), så usikker på om jeg i det hele tatt ser noen vits i å reise dit. Da er jeg her kl 10 på fredag sa jeg, han bare svarte surt "ja vel, sammen med 100 andre.."

 

Så jeg fikk aldri noe ordentelig svar på om jeg faktisk får en av de fire maskinene eller om de bare selger den.

 

Tror jeg satser på Elkjøp gitt....

Lenke til kommentar

Jeg betalte forresten 3799,- for PS4-maskinen, bare sånn til info for dere andre som også skal kjøpe på Gamestop.

 

Først så betalte jeg 500kr som et depositum på PS4 hos Gamestop. Så leverte jeg GTA V (X360) der og fikk 560kr for det. Da gikk det beløpet også inn på PS4. Blir ikke mye jeg skal betale når jeg kommer der.

 

Reiser å henter Playstation 4 om morgenen, er nok hjemme rundt 12 tiden og da har jeg mest sannsynlig fått alle spillene i hus.

Er episk glad jeg forhåndsbestilte min PS4 den 8 juni, slikt det ser ut som at mange av store butikkene i Norge får faktisk skremmende lite konsoller til fredag.

 

Synes synd på dem som ikke har forhåndsbestilt ved Vestlandet og nordover, har meldt ruskvær dem fleste stedene.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

 

Expert Brumunddal fikk inn 4, jeg var inne der i går for å høre om alt stod greit til med min "forhåndsbestilling". Han som er ansvarlig for avdelingen ble fly forbannet da han hørte jeg hadde forhåndsbestilt (har gjort det med en annen selger), så usikker på om jeg i det hele tatt ser noen vits i å reise dit. Da er jeg her kl 10 på fredag sa jeg, han bare svarte surt "ja vel, sammen med 100 andre.."

 

Så jeg fikk aldri noe ordentelig svar på om jeg faktisk får en av de fire maskinene eller om de bare selger den.

 

Tror jeg satser på Elkjøp gitt....

 

Jeg forstår frustrasjonen til avdelingsleder, men også den som har fått godkjent forhåndsbestillingen sin forventer på sin side at han får varen. Forstår begge parter og her synes jeg faktisk butikken må gi konsoll til den som har forhåndsbestilt - det er tross alt butikken som har gjort en feil i rutinene sine. Kjipt for oss andre som har tenkt å stå i kø, men shit happens when you party naked.

 

Noen som har undersøkt Coop Obs? De selger PS4 og åpner tidligere. På Vinterbro åpner de 8.

Lenke til kommentar

 

Jeg forstår frustrasjonen til avdelingsleder, men også den som har fått godkjent forhåndsbestillingen sin forventer på sin side at han får varen. Forstår begge parter og her synes jeg faktisk butikken må gi konsoll til den som har forhåndsbestilt - det er tross alt butikken som har gjort en feil i rutinene sine. Kjipt for oss andre som har tenkt å stå i kø, men shit happens when you party naked.

 

Noen som har undersøkt Coop Obs? De selger PS4 og åpner tidligere. På Vinterbro åpner de 8.

 

Ja. Og jeg har/hadde også tenkt å bruke noen kroner på spill også, så dette hadde butikken bare tjent på...men det har vel alle som kjøper konsoll... :-)

Lenke til kommentar

Var nettopp en tur innom Gamestop på bryne, å der sa daglig leder følgene:

 

Prisen som ble satt tidligere som var 3499,- var bare gjetting fra Gamestop sin kjede, pris fra leverandør ble offisielt satt denne uka å da gikk konsollen opp 300kr i forhold til hva de på gamestop gjetta seg til tidligere.... så når jeg tenker meg om så er ikke dette noe å syte over, hva får man den dag i dag for 300kr egentlig, grunnen til att elkjøp og div andre kanskje selger sine til en billigere pris er for de har andre leverandører evt kjører kampanjepris som de gjør i hytt å pine der...

 

 

Så pris på Gamestop er og skal være Kr: 3799,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...