Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Psykisk problem?


Slettet---

Anbefalte innlegg

Å hjelpe noen som er fast bestemt på å bryte veitrafikkloven til å gjøre dette på det tidspunktet på døgnet der det er minst sjangse for at han kan ikke gjøre noe skade , ser jeg på noe som positivt!

 

Jeg tøff ? Ikke sånn uten videre.

 

Blir vel det samme som om å anbefale en pyroman å tenne på bare ett lite hus eller anbefale en bankraner å rane en liten bank... som du kanskje skjønner blir det uansett FEIL!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Konsekvens av ytringsfriheten det :p

 

Mitt tips er å få deg en fartsfylt hobby. Har du råd til det, bør du kanskje vurdere bilsport eller MC.

Også bytter du ut hovedbilen med en pickup, slik at du faktisk ikke KAN kjøre fort på plasser hvor du kan skade andre. Tror ikke du kan kalle det et psykisk problem, men avhengighet vil kanskje være passende?

 

Jeg kjører som ei fitte på vinterføre, men sommerføre derimot... Ligger ALDRI under fartsgrensen, men det har med utålmodighet å gjøre, ikke fartsavhengighet :p Også liker jeg å teste grenser. Alene vel og merke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konsekvens av ytringsfriheten det :p

 

Mitt tips er å få deg en fartsfylt hobby. Har du råd til det, bør du kanskje vurdere bilsport eller MC.

Også bytter du ut hovedbilen med en pickup, slik at du faktisk ikke KAN kjøre fort på plasser hvor du kan skade andre. Tror ikke du kan kalle det et psykisk problem, men avhengighet vil kanskje være passende?

 

Jeg kjører som ei fitte på vinterføre, men sommerføre derimot... Ligger ALDRI under fartsgrensen, men det har med utålmodighet å gjøre, ikke fartsavhengighet :p Også liker jeg å teste grenser. Alene vel og merke.

 

Dem kaster bare bort tiden sin på å preike om andres liv i fare osv. Mye bedre med det svaret du ga meg! Takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er at det er dyrt og tungvint å drive med bilsport motorsykkelsport i Norge. Men det er noen som har lagd opplegg for at man skal få utfordre seg under kontrollerte forhold.

Hjemme har vi glattbane på et vann. Der får folk kjøre på glattisen og utfordre, utvikle og teste begrensinger og kjøreegenskaper.

Nå vet jeg ikke hvilke muligheter man har sørpå, men det funker som faen. Det er en av årsakene til at jeg kjører rolig på vinterføre.

 

Så en episode av top gear i dag (reprise) der de testa Porche GT3 eller hva faen den het. Hele meningen med bilen var at du skulle kjøre hjemmefra og til bane, også blasta du ut behovene dine, og kjørte hjem igjen.

Lenke til kommentar

Trist med han kompisen din, men har aldri kjørt fortere en 120km/t på landevei. Hvis han traff en i motgående så kjørte han da i 180km/t uten midtrabatt. Da ber du nesten om å kræsje.

 

 

Hva som skjedde med kompisen min har ikke du rett til å utale deg om, da du ikke vet hva som ligger bak.

I så store hastigheter som du snakker om, så er det ikke noe problem å flakse over en midtrabatt, for så å lande i skogen på andre siden av en tofelts motorvei.

 

Folk som har kjørt i disse hastighetene å krasjet har fløyet over 200 meter, før bilen (eller det som var igjen av bilen) har stoppet.

 

Som andre her inne nevner, prøver du å bortforklare det at du er uansvarlig og dum, med at du har et psykisk problem som gjør at du søker fart. Det er skremmende.

 

Sånne som deg burde ikke ha vært i trafikken, og at du nermest sitter å skryter av det er ekstremt provoserende. Jeg har selv kjent det på kroppen hvordan det føles når noen jeg kjenner godt har dødd i trafikken, og det er ennå under en måned siden.

Jeg er glad for at kompisen min ikke drepte noen andre, men det satt faktisk 5 mennesker i bilen han traff, og dette var klokken 4 om natta en helg, midt i sommerferien.

 

Selvfølgelig, er lite poeng i å skrive dette, for du har jo allerede bestemt deg for at det er råkult å sette andres og ditt eget liv i fare.

 

Det er ganske skummelt at det finnes folk som deg ute i trafikken, for det er da et tydlig bevis på at enkelte mennesker ikke skjønner ordet "fart" og ordet "fysikk".

Endret av Skipstrixxy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dem kaster bare bort tiden sin på å preike om andres liv i fare osv. Mye bedre med det svaret du ga meg! Takk!

Ikke bare andres liv men våre egne liv, i fare fordi du liker å slenge rundt tonnevis med metall der andre folk ferdes. Har du noen anelse om hvor lite lyst jeg har til at du skal drepe meg? Først lager du denne tråden for å sutre om at du har et behov for å kjøre for fort, og så bruker du tråden til å sutre om at folk ikke vil at du skal ta livet deres. Ta deg til helvete sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter at jeg fikk leke meg litt på bane helt uten restriksjoner fikk jeg et annet syn på ordinære veier.

På bane kommer det ingen imot, der er ingen barn, der er sjeldent dyr, der klarer man å presse bilen det den er kapabel til.

 

Etter å ha fått forklart hvordan grepet er på eksempelvis ACR kontra vanlig vei er jeg NOE mer forsiktig i våte svinger, hullete veier osv.

 

Kanskje du trenger deg en tur på bane for å se hva som faktisk skjer med en bil om det går galt? Der er sandfeller som du kommer deg opp av i motsetning til vanlig vei der hvor et autovern ikke gir deg samme tryggheten...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Enten er det et troll, en fartsglad og hensynsløs person, eller en som ikke skjønner opp ned på hverken seg selv eller samfunnet rundt seg. Han ender opp med å drepe eller skade noen, eller skade seg selv. Uansett vil det ikke være farten eller bilen som skader og dreper, det er bare han selv som velger å gjøre.

 

Hvis karma er snill med ham, så ender han opp (hvis han er riktig heldig) som en pleietrengende, kanskje lam fra øyelokkene og helt ned - så kan han se frem til tusenvis av ydmykende hendelser resten av livet, nå fratatt bilvåpen. Han kan bare ligge der og se frem til at: Jeg håper at neste pleier er hensynsfull og ikke vasker meg så hensynsløst hardt i rompa ...

 

Det blir en annen form for det å tøffe seg

 

:)

Lenke til kommentar

Etter at jeg fikk leke meg litt på bane helt uten restriksjoner fikk jeg et annet syn på ordinære veier.

På bane kommer det ingen imot, der er ingen barn, der er sjeldent dyr, der klarer man å presse bilen det den er kapabel til.

 

Etter å ha fått forklart hvordan grepet er på eksempelvis ACR kontra vanlig vei er jeg NOE mer forsiktig i våte svinger, hullete veier osv.

 

Kanskje du trenger deg en tur på bane for å se hva som faktisk skjer med en bil om det går galt? Der er sandfeller som du kommer deg opp av i motsetning til vanlig vei der hvor et autovern ikke gir deg samme tryggheten...

 

Takk, kanskje det som må til ja.

 

Og til dere andre, får neste lyst til å provosere dere mer siden dere klikker i vinkel.

Lenke til kommentar

Å hjelpe noen som er fast bestemt på å bryte veitrafikkloven til å gjøre dette på det tidspunktet på døgnet der det er minst sjangse for at han kan ikke gjøre noe skade , ser jeg på noe som positivt!

 

Jeg tøff ? Ikke sånn uten videre.

 

Må faktisk si meg enig med Nasciboy her.

 

Med standaren på norske veier, er ikke veitrafikkloven laget for at den skal brytes så alt for mye.

Som sagt, det ferdes mennesker langs veiene hele døgnet, til fots, sykkel og med bil.

 

For under en måned siden kjørte en kompis seg ihjel midt på natten, mens han var ute å gjorde som trådstarter her gjør. Han traff en motkommende bil (på landevei!), rett før klokken 4 om natten,.

 

Politiet estimerte farten hannes til 160 - 200 km/t, og det som var igjen av BMW'en hannes lå nesten 200 meter unna der hvor det smalt. Heldigvis drepte han ingen andre enn seg selv.

 

Jeg er ikke noen lov, og regel freak i det daglige - og jeg er helt for at mennekser skal kunne ha det kjekt, å gjøre ting som de liker, så lenge dette ikke er til fare for andre, men på offentlige og ofte på private veier, så er det til fare for andre, uansett hvilken tid på døgnet det er.

Det er nok av folk som dreper seg på veiene i dette landet, og det er kanskje derfor jeg river av meg håret her av holdningene og argumentene til TS, når jeg faktisk har opplevd at folk har gått vekk på denne idiotiske måten.

 

Det kan nok heller ikke være kjekt for en helsefagarbeider å plukke opp småbiter av andre, tidlig en søndags morgen. Det er en dårlig start på dagen for de fleste.

 

[add]

 

Er ikke så kjekt for oss som sitter igjen heller, å legge ut blomster i en grøftekant en søndags morgen. Det er faktisk det minst kule jeg har gjort på veldig lenge.

 

Håper TS lærer (?) på en måte som gjør at vennene og familien hannes slipper å legge ut blomster å tenne lys. Det unner jeg ikke noen.

Endret av Skipstrixxy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt usikker på om du bare troller.

Men i fall ikke, så er jeg glad du har mistet lappen og jeg håper det går en stund før du får den igjen, og at du i mellomtiden endrer innstilling.

 

Du har neppe noen diagnose som kan forklare adferden din, men du er umoden og viser mangende kjøreferdigheter da du ikke evener å følge alminnelige trafikkregler. Slike sjåfører som du skal ikke ferdes i trafikken.

 

Når du får summet deg, bør du finne deg en hobby der du kan få brent av kruttet ditt uten å sette eget og andres liv og helse i fare.Å kjøre på lukket bane synes jeg var et godt forslag.

 

Men jeg håper at du må belage deg på å ta buss i en god stund fremover, for enda utgjør du for stor fare for andre som ferdes langs veiene.

Lenke til kommentar

Hei, til mange av deres store glede sikkert så mistet jeg lappen idag. 125km/t i 80 sone. Gidder ikke å si hvor det var eller omstendigheter da jeg skjønner det var dumt osv blabla.

Nei, det tror jeg ærlig talt ikke at du gjør. Da hadde du ikke gjort det.

Takker for alle svar, og dere moraleprekende taper ikke gidd. For jeg kommer aldri til å gi meg.

 

Måten du skriver på framstiller deg bare som en bortskjemt drittunge uten evnen til og vurdere konsekvensene av det du gjør. Dersom du fortsetter på denne måten så er det bare et spørsmål om tid før du dreper deg selv og drar med deg uskyldige personer i graven. Holdningen din provoserer meg noe grenseløst. Du tenker ikke over at dette faktisk er noe som kan gå ut over andre en deg selv?

Finn deg en annen måte å slippe ut adreanalinet ditt på. Fallskjermhopping, strikkhopp, whatever. Hva som helst, så lenge det ikke har potensiale til å gå utover andre.

Nei, det er ikke akuratt et psykisk problem du lider av. Du lider av lav IQ.

Dem kaster bare bort tiden sin på å preike om andres liv i fare osv. Mye bedre med det svaret du ga meg! Takk!

Drittungefakter. Seriøst.

Endret av oddsmurf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta deg en tur ned i europa - og få kjørt fra deg på autobahn. Finn ut hvor det er fri fartsgrense og bruk en dag eller fler og kjør fort til du finner ut at det egentlig ikke er noe mer enn at hjulene faktisk bare triller fortere rundt og bilen drar mer suppe.

 

Det er mange som er glade i å kjøre fort som årlig gjør dette - gjerne med en innlagt tur til Nurburg ring.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...