Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Psykisk problem?


Slettet---

Anbefalte innlegg

Men siden dere alle mener jeg er så jævlig ille, så kan dere kanskje ta en titt på dem som beskytter dere?

 

http://www.dagbladet.no/2013/04/04/nyheter/politi/hastighet/tunnel/26497667/

 

Jævla idioter. " Bilen er lagd for å kjøre fort" "derfor kan vi kjøre fort"

 

Gleder meg til jeg får bil som gjør 300km/t, skal jeg blåse rundt værre en UP. Og hvis noen stopper meg. "Sorry ass, bilen min er lagd for å kjøre i 300km/t. Derfor er det trygt"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, da har vi konkludert at jeg lider av fartsgalskap. Nå vil jeg gjerne ha noen konstruktive svar som kan hjelpe meg med og få utløp for dette andre steder enn på offentlig vei. MEN siden dere bare sitter å griner over at jeg setter andre liv i fare istede for og fortelle meg noen jeg kunne gjort med det. Så kommer jeg nok til å havne ut på veien igjen om ikke så altfor lenge. Hadde jeg vært dere hadde jeg passet meg, siden dere skal ha det på den måten.

 

Ja, jeg skryter av å ha mistet lappen.

Det du beskriver som "fartsgalskap" er umodenhet. Høres ikke like kult ut, men om du tar tak i det kan jeg love at du får kontroll på "fartsgalskapen".

Lenke til kommentar

Litt annerledes og kjøre i 200km/t alene på motorveien kl 04, på en søndag. JA, jeg er dum som leker slik men noen er født med litt mer nød for adrenalin.

Det er en ganske fatal konklusjon. Hvis du faktisk lider av "fartsgalskap", så kan du ikke unnskylde atferden din med å ha behov for å kjøre fort. Samme som at en rusmisbruker sier "sorry mac, skal fortsette på heroin fordi jeg tross alt er predisponert for det". Det riktige å gjøre er selvsagt å jobbe for å unngå å havne i situasjoner som får deg til å råkjøre, spesielt når dette er noe som setter andres liv i fare. Såpass tror jeg du forstår. Ta ansvar for ditt eget liv, mann. Hvis du føler dette er noe du ikke skulle klare på egen hånd, så kan en psykolog hjelpe deg på veien.

Lenke til kommentar

Men siden dere alle mener jeg er så jævlig ille, så kan dere kanskje ta en titt på dem som beskytter dere?

 

http://www.dagbladet...unnel/26497667/

 

Jævla idioter. " Bilen er lagd for å kjøre fort" "derfor kan vi kjøre fort"

 

Gleder meg til jeg får bil som gjør 300km/t, skal jeg blåse rundt værre en UP. Og hvis noen stopper meg. "Sorry ass, bilen min er lagd for å kjøre i 300km/t. Derfor er det trygt"

 

IDIOTISK av politi å oppføre seg slik, burde ført til "pause" fra jobben mener jeg + kraftig bot.

 

Det gjør ikke råkjringen din noe formildende hvis det var det du siktet til...

Lenke til kommentar

Det du beskriver som "fartsgalskap" er umodenhet. Høres ikke like kult ut, men om du tar tak i det kan jeg love at du får kontroll på "fartsgalskapen".

Satt på spissen. Så når jørgen foss kommer å sier at fedme er ett problem. Så skal alle liksom bare: Umodenhet, høres ikke like kult ut. Men du er for umoden til å vite ditt eget beste.

 

Det er en ganske fatal konklusjon. Hvis du faktisk lider av "fartsgalskap", så kan du ikke unnskylde atferden din med å ha behov for å kjøre fort. Samme som at en rusmisbruker sier "sorry mac, skal fortsette på heroin fordi jeg tross alt er predisponert for det". Det riktige å gjøre er selvsagt å jobbe for å unngå å havne i situasjoner som får deg til å råkjøre, spesielt når dette er noe som setter andres liv i fare. Såpass tror jeg du forstår. Ta ansvar for ditt eget liv, mann. Hvis du føler dette er noe du ikke skulle klare på egen hånd, så kan en psykolog hjelpe deg på veien.

 

JEG UNNSKYLDER JO IKKE ATFERDEN. Problemet er jo akkuratt det samme som å runke, du tester noe nytt. Hjernen frigjør dopamin for du blir tilfredsstilt eller finner det spennende. Du vil ha mer.

 

IDIOTISK av politi å oppføre seg slik, burde ført til "pause" fra jobben mener jeg + kraftig bot.

Det gjør ikke råkjringen din noe formildende hvis det var det du siktet til...

 

Nei, gjør ikke det. Men finner det bare veldig morsomt og se hvordan de blir beskyttet av en helt latterlig tåpelig grunn. Som at bilen er lagd for å kjøre fort, de fleste biler kan fint ligge i 140km/t.

 

Egentlig faktisk så latterlig at hvis du er forjævlig vrang, så kan du faktisk slippe unna med den forbrytelsen jeg gjorde. Eksempel: Breivik drepte utrolig mange osv. Han fikk fortsatt samme rettsak og behandling som en person som hadde begått ett mord. Og han kunne maks fått 21 år fengsel. Snakker om fengsel ikke psykisk behandling.

 

Så da kunne jo jeg dratt det her så langt at enten jeg da gikk fri og fikk lappen tilbake + null bot. Eller at de politimennene som begikk denne handlingen måtte dømmes på samme grunnlag som meg. Det blir jo helt feil at de slipper straff fordi dem er politi.

 

Ikke for å rettferdiggjøre mine handlinger. Men ett godt eksempel på at du ikke kan drive å gjøre forskjell på folk, selvom du jobber i staten. Hvor dårlig lyst tror du ikke du kunne satt politiet i hvis man virkelig hadde lyst til å lage ett eksempel ut av en slik sak?

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar

JEG UNNSKYLDER JO IKKE ATFERDEN. Problemet er jo akkuratt det samme som å runke, du tester noe nytt. Hjernen frigjør dopamin for du blir tilfredsstilt eller finner det spennende. Du vil ha mer.

Slik det ser ut for meg så har du ingen problemer med å kjøre på offentlige veier hvis du ikke får tilgang på en privat en. Hvordan unnskylder du det?

Lenke til kommentar

Slik det ser ut for meg så har du ingen problemer med å kjøre på offentlige veier hvis du ikke får tilgang på en privat en. Hvordan unnskylder du det?

 

Såklart, er ikke det veldig logisk? Hvis internett hadde blitt borte hjemme hos deg for alltid. Da hadde du jo søkt til andre steder hvor du kunne fått det?

Lenke til kommentar

Satt på spissen. Så når jørgen foss kommer å sier at fedme er ett problem. Så skal alle liksom bare: Umodenhet, høres ikke like kult ut. Men du er for umoden til å vite ditt eget beste..

Nei, måten du formulerer deg på, måten du angriper svarene du får og åpenbart har vanskelig med å forstå hvorfor denne typen tema vekker følelser hos folk gjør at jeg tror umodenheten er hovedproblemet ditt. Når du i tillegg trekker inn en særdeles pinlig episode for UP, og bruker det for å forsvare deg selv og rettferdiggjøre dine lovbrudd, så er det tydelig at det grunnleggende problemet ditt ikke er "fartsgalskap".

 

Det er utrolig mange som på et vis er ofre for uforsvarlige sjåfører, enten det er nære eller bekjente som blir skadet eller drept i trafikken. Uavhengig av din intensjon med tråden må du forstå at det virker provoserende å lese slikt og spesielt hvordan du skriver og reagerer når du ikke får svarene du ønsker. Hvis du ikke lærer noe av å miste lappen og fortsetter å bryte fartsgrensene får jeg bare håpe at du blir tatt fort og mister lappen permanent, eller på andre måter mister evnen til å kjøre. I verste fall må du kanskje oppleve at noen i din familie blir skadet i trafikken før du innser alvoret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til alle! Poenget med tråden er å finne ut noe annet som jeg kan da få ut denne galskapen på. LOL, dere trenger ikke da og fortelle hvor tragisk blablabla. Og dere tror det kanskje men jeg kjører aldri gris når jeg veit at jeg setter andres liv i fare. Trist med han kompisen din, men har aldri kjørt fortere en 120km/t på landevei. Hvis han traff en i motgående så kjørte han da i 180km/t uten midtrabatt. Da ber du nesten om å kræsje.

 

Litt annerledes og kjøre i 200km/t alene på motorveien kl 04, på en søndag. JA, jeg er dum som leker slik men noen er født med litt mer nød for adrenalin. Og alle svarene deres om hvor dum jeg er som kjører fort osv hjelper veldig lite.

 

Ja, da har vi konkludert at jeg lider av fartsgalskap. Nå vil jeg gjerne ha noen konstruktive svar som kan hjelpe meg med og få utløp for dette andre steder enn på offentlig vei. MEN siden dere bare sitter å griner over at jeg setter andre liv i fare istede for og fortelle meg noen jeg kunne gjort med det. Så kommer jeg nok til å havne ut på veien igjen om ikke så altfor lenge. Hadde jeg vært dere hadde jeg passet meg, siden dere skal ha det på den måten.

 

Ja, jeg skryter av å ha mistet lappen.

 

.................................................................

 

Vi har da svart....! Stikk til Tyskland da!

Lenke til kommentar

Men du innser at det både er galt og farlig å kjøre slik du gjør? Eller tenker du at det er helt greit?

Og hvordan kjører du i 50 og 60-soner hvor det finnes hus, bygninger, og fotgjengeroverganger?

 

Du burde definitivt finne på et eller annet hvor du kan få utspill for lysten til å kjøre fort. Som nevnt av meg flere ganger her nå: Motorsport. Gokart, cross, bilcross, ++.

Lenke til kommentar

Såklart, er ikke det veldig logisk? Hvis internett hadde blitt borte hjemme hos deg for alltid. Da hadde du jo søkt til andre steder hvor du kunne fått det?

Ja, og dette synes du altså er greit. I stedet for å skjønne at det er galt så gjør du det likevel og sier "kan ikke noe for det, dessuten er det for dårlig tilbud for sånne som meg". Det er akkurat dette jeg mener.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hva du er ute etter. Hvorfor opprettet du tråden igjen? Har i så fall ikke fått det med meg. :hmm: Svar og alternativer til hva du kan gjøre er det jo nok av her. Mange av forslagene er faktisk gode, må jeg si. For eksempel det med å flytte til Tyskland. Tror både jeg og flere andre er enige i den. Elle kanskje å hoppe utfor et stup gir deg nok adrenalin? Hvem vet, å hoppe utfor Oslo Plaza uten sikring er kanskje den optimale løsningen? Alt i alt, det er nok individuelt.

Endret av Bassa.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flott altså, folkens!

Jeg var i Tyskland selv for ca. én uke siden, og det er så absolutt å anbefale. Vanligvis må jeg kjøre 40 mil til nærmeste 90-sone, i Tyskland kunne jeg sette cruisecontrollen på 170 km/t, og strekningene gikk unna som bare juling, og der det ikke var ubegrenset, kunne jeg holde 120/130 km/t. I Sverige er det 120 km/t på store deler av motorveien, og det samme i Danmark.. Vi burde også kunne skaffe oss veier i den klassen? Jeg er ikke spesielt glad i å kjøre fort, det skal sies, men jeg er heller ikke interessert i å tilbringe hele dagen i bilen..

Endret av Crumpler
Lenke til kommentar

Jeg hadde noe av det samme problemet som deg R3pulsive når jeg var yngre. Men jeg kjørte bil for andre grunner enn bare å kjøre fort. Det du trenger er et heftig bensinbudsjett. På den måten kan du kjøre de samme strekningene om og om igjen helt til du blir komfortabel med veien og mengden trafikk på veien ved hvilken som helst tid på døgnet.

 

Jeg foreslår øde landeveier mellom 01.00 og 04.00 på hverdager. Hvis du faktisk er en habil sjåfør så vil du presse bilen til den er nesten ute av kontroll og kanskje til og med ute av kontroll.

Det skal ikke mer enn 1 eller 2 situasjoner til før du opplever ute av kontroll følelsen og frykter at nå går det til helvete at kjøreatferden din blir bedre.

 

Når du først har opplevd dødsangst på veien så tror jeg du legger av deg denne villmannskjøringen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde noe av det samme problemet som deg R3pulsive når jeg var yngre. Men jeg kjørte bil for andre grunner enn bare å kjøre fort. Det du trenger er et heftig bensinbudsjett. På den måten kan du kjøre de samme strekningene om og om igjen helt til du blir komfortabel med veien og mengden trafikk på veien ved hvilken som helst tid på døgnet.

 

Jeg foreslår øde landeveier mellom 01.00 og 04.00 på hverdager. Hvis du faktisk er en habil sjåfør så vil du presse bilen til den er nesten ute av kontroll og kanskje til og med ute av kontroll.

Det skal ikke mer enn 1 eller 2 situasjoner til før du opplever ute av kontroll følelsen og frykter at nå går det til helvete at kjøreatferden din blir bedre.

 

Når du først har opplevd dødsangst på veien så tror jeg du legger av deg denne villmannskjøringen.

 

Oppfordrer du til lovbrudd.... ærlig talt!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel... deg om det, bare så du vet er det ulovlig også her på forumet.

 

Men går sikkert bra for deg for du ser jo TØFF ut!!

 

Å hjelpe noen som er fast bestemt på å bryte veitrafikkloven til å gjøre dette på det tidspunktet på døgnet der det er minst sjangse for at han kan ikke gjøre noe skade , ser jeg på noe som positivt!

 

Jeg tøff ? Ikke sånn uten videre.

post-184419-0-58279600-1375475909.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...