Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Psykisk problem?


Slettet---

Anbefalte innlegg

Hei, til mange av deres store glede sikkert så mistet jeg lappen idag. 125km/t i 80 sone. Gidder ikke å si hvor det var eller omstendigheter da jeg skjønner det var dumt osv blabla. Men uansett ja, problemet er at jeg seriøst har faktisk

 

"Need for speed" Jeg tuller ikke her, sier såklart ikke hvordan jeg kjører til foreldre osv men jeg som regel den som ligger alltid i venstre filen på motorveien og skal forbi. Ligger nesten alltid 5-15km/t over fartsgrense med mindre det er tettbebygd/30 Sone.

 

Men med engang jeg har fri sikt/strekning og det er forsvarlig i mine øyne så slippes min indre racer ut. Selvfølgelig når jeg kjører med andre personer tar jeg mye mer hensyn og gjør aldri noe jeg person føler vil sette dems liv i fare.

 

Men om jeg kjører alene på kvelden osv, ja. Spesielt hvis det er 6-8 felt motorvei. Altså 3-4 i vær retning, da har jeg ikke noe problem med å se luker i trafikken.

 

Etter litt fundering så tror jeg faktisk dette er ett psykisk problem (farstgalskap), iløpet av 16-18års alderen med øvelseskjøring så kjørte jeg 2000+mil. Og forteste jeg hadde kjørt da var 176km/t. Iløpet av 7 måneder med lappen tilbakela jeg ca 1300mil. Dette er jo faktisk ganske mye til ikke å ha jobb/skole.

 

Jeg kan ærlig innrømme at jeg har passert 200km/t oppimot 5-6 ganger. Jeg hadde gjennomsnitt fart på 140km/t hjem fra Nordby til Oslo. Jeg har makset 2/3 biler jeg har prøvd.

 

Desverre er det så og si ingen steder i Norge hvor man har muligheten til å utfyllle sine indre ønsker. Rudskogen er ett sted, men hvor ofte er det mulighet for det. Og det ligger i fredrikstad området.

 

Takker for alle svar, og dere moraleprekende taper ikke gidd. For jeg kommer aldri til å gi meg.

Endret av R3pulsive
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du kjørte 1300 mil på 7 mnd (ca 215 dager) har du altså kjørt ca 60 km pr dag...

 

Jeg synes nå dette høres temmelig mye ut, men nå er ikke jeg blant de som kjører mest heller.

 

Når du kjører rundt i 200 km/t som en jævla idiot, da setter du faktisk ikke bare ditt eget - men andres liv i fare. Jeg liker fart selv, men det er lov til å bruke hodet litt...

 

Ved 200km/t beveger du deg så fort, at du ikke har sjangs i helvete, til å rette det opp igjen om noe går feil. Det er nok at det springer et ekkorn over vegen, og refleksene dine og instinktet ditt vil automatisk prøve å unngå dette Ekornet. Og i den farten vil den minste bevegelse på rattet kunne føre til konsekvenser som du ikke har peiling på at eksisterte en gang!

 

Hva om du treffer noen, og overlever selv?

Vedder 500kr på at du ikke har tenkt så langt en gang.

 

Jeg hadde en kamerat som kjørte seg ihjel for under en måned siden. Han hadde 180km/t, natt til søndag (lite biler på vegene da) men han greide likevel å treffe en karavelle som kom i motgående felt (ikke fyllekjøring).

 

Om du skal utfylle dine indre ønsker bør du stikke ned til Tyskalnd å kjøre der. Flesteparten av veiene i Norge er ikke bygget for at du skal kunne "utfylle" dine egne ønsker.... Og det må du bare respektere... Men såklart, du kommer aldri til å gjøre det, og derfor håper jeg sånne som deg blir fotgjengere og sykkelryttere - resten av livet.

 

Men jeg synes synd på den stakkaren som du treffer, han skulle bare vei å hente ungene på barnehagen....

Endret av Latias
Personangrep fjernet.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Takker for alle svar, og dere moraleprekende taper ikke gidd. For jeg kommer aldri til å gi meg.

 

Så, hva i alle dager er det du lager en tråd på dette for - du har jo bestemt deg, men det blir ingen kake fra denne karen ..

 

:)

Lenke til kommentar

Håper du aldri får tilbake lappen. Vi trenger ikke sånne som deg i trafikken. Finn deg en ny hobby.

 

Neste gang håper jeg du får deg noen noen uker bak lås og slå.

 

Og hva er egentlig poenget med denne tråden? Skryte eller provosere?

Endret av Skurupu
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som andre har påpekt her, hva er poenget med tråden din?

Er poenget å få et utvetydig svar på hvorvidt du har et psykisk problem (fartsgalskap) eller ikke? Eller er spørsmålet om need for speed er en genuin legitim psykisk lidelse (som du kanskje lider av)?

Lenke til kommentar

Eneste løsning er vel å flytte til Tyskland. Var der nå, og der kjører de som svin, akkurat som deg.

 

Tyskland, har i motsetning til Norge flere strekninger med fri fartsgrense og tre-fire filer på en strekning. Dette er vel den optimale løsningen for folk som ha ''psykiske problemer'' når det gjelder fart. Men fri fartsgrense har sine negative sider også skal jeg si deg. For på motorveien på vei til Hamburg var det en snerten bil som suste forbi oss i minst 200km/t. H*n hadde tydeligvis et psykisk problem når det gjelder fart. H*n forbikjørte den ene etter den andre og i avkjørselen så gikk det riktig gærent. Bilen kjørte ut av veien og inn i et tre. Fører måtte skjæres ut av vraket og for å si det mildt, så tror jeg ikke det var så mye igjen av han.

 

Men, men. For dem som liker spenning så vel dette perfekt? Hva er vel bedre en å utsette ditt og andres liv i fare?

 

Kanskje du lærer når du kjører av veien i 200km/t. Man lærer av sine feil, eller kanskje er det for sent. I så fall, lykke til videre i ditt neste liv. Men vær så snill, tenk på andre uskyldige ofre.

 

Ups, beklager. Dette ble visst en liten moralpreken...

Endret av Bassa.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til alle! Poenget med tråden er å finne ut noe annet som jeg kan da få ut denne galskapen på. LOL, dere trenger ikke da og fortelle hvor tragisk blablabla. Og dere tror det kanskje men jeg kjører aldri gris når jeg veit at jeg setter andres liv i fare. Trist med han kompisen din, men har aldri kjørt fortere en 120km/t på landevei. Hvis han traff en i motgående så kjørte han da i 180km/t uten midtrabatt. Da ber du nesten om å kræsje.

 

Litt annerledes og kjøre i 200km/t alene på motorveien kl 04, på en søndag. JA, jeg er dum som leker slik men noen er født med litt mer nød for adrenalin. Og alle svarene deres om hvor dum jeg er som kjører fort osv hjelper veldig lite.

 

Ja, da har vi konkludert at jeg lider av fartsgalskap. Nå vil jeg gjerne ha noen konstruktive svar som kan hjelpe meg med og få utløp for dette andre steder enn på offentlig vei. MEN siden dere bare sitter å griner over at jeg setter andre liv i fare istede for og fortelle meg noen jeg kunne gjort med det. Så kommer jeg nok til å havne ut på veien igjen om ikke så altfor lenge. Hadde jeg vært dere hadde jeg passet meg, siden dere skal ha det på den måten.

 

Ja, jeg skryter av å ha mistet lappen.

Lenke til kommentar

Konstruktive svar forutsetter en konstruktiv beskrivelse av problemstillingen, og i beste fall viser du her total mangel på fornuft, i verste fall viser du total mangel på intelligens.

Lenke til kommentar

hahah, med den instillingen til noen av dere. Kan jeg ikke vente med å få lappen tilbake. Jeg føler i mine øyne at jeg setter ett enkelt spørsmål: Hvordan få utløp for denne fartsgalskapen som ikke setter andre i fare.

 

 

Men siden noen av dere har så jævlig store problemer med å svare på det så, tror jeg driver å skryter av å miste lappen. Fyfaen hvor lite dere har å gjøre, tragiske keyboard ryttere. Dere er faen meg en gjeng med lapskaus i hodet som tror dere veit best for alle osv.

Lenke til kommentar

Det blir for enkelt å tolke dette som et behov som må fylles, men det er kanskje en fristende forklaring siden man da kan skylde på samfunnet for ikke å tilby løsninger. Hvis du fant en annen måte å få "utløp" ville du kanskje oppført deg, men det kunne like gjerne være fordi du følte deg forpliktet til det, noe du tydeligvis ikke gjør nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...