Gå til innhold

Panasonic lanserer nytt systemkamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig de kun skiller mellom optisk korreksjon og elektronisk korreksjon (aka. lissom-korreksjon). Man flytter jo brikken i den optiske banen ...

Det er nok årsaken, mener jeg har sett optisk stabilsiering brukt om både linseelementer som flytter seg og om sensor som flytter seg flere qanger tidligere også (uten at jeg husker av hvem). De virker jo mye på samme måte uansett i motsetning til elektronisk stabilisering.

Lenke til kommentar

Jeg tillater meg å linke :

 

http://www.japanphoto.no/search/gx7

Ok, da bommet jeg ikke, rundt 10-11.000,- med objektiv. Rimelig stiv pris for et speilløst er min mening, men jeg vet ikke hvordan prisutviklingen over tid pleier være for panasonic (eller om de er fremdeles på banen om 5-10 år - leste et sted at de slet og at kamera-avdelingen hadde en viss kniv på strupen, hvor mye hold det er i de utsagnene aner ikke jeg)

 

Tor

Lenke til kommentar

Ja 11000,- blir for drøyt for oss som skal ha det som nummer to kamera. Mulig prisen faller noe , men kameraets bildefiler må være gode siden OMD nå er falt så pass i pris. Prisen får gjør også at S100X blir en konkurrent. Nei jeg avventer ennå på en ny EOS-M , men prisen blir vel like stiv.

Lenke til kommentar

Ok, da bommet jeg ikke, rundt 10-11.000,- med objektiv. Rimelig stiv pris for et speilløst er min mening, men jeg vet ikke hvordan prisutviklingen over tid pleier være for panasonic (eller om de er fremdeles på banen om 5-10 år - leste et sted at de slet og at kamera-avdelingen hadde en viss kniv på strupen, hvor mye hold det er i de utsagnene aner ikke jeg)

 

Tor

 

Hva har det å si at det er speilløst? Kvaliteten står ikke tilbake for DSLR, så at prisen skal være så mye lavere er vel ikke særlig realistisk? (selv om man sparer pengene til akkurat speilmekanismen)

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, da bommet jeg ikke, rundt 10-11.000,- med objektiv. Rimelig stiv pris for et speilløst er min mening, men jeg vet ikke hvordan prisutviklingen over tid pleier være for panasonic (eller om de er fremdeles på banen om 5-10 år - leste et sted at de slet og at kamera-avdelingen hadde en viss kniv på strupen, hvor mye hold det er i de utsagnene aner ikke jeg)

 

Tor

Prisen vil gå noe ned etterhvert, men er ikke noe verre enn det f.eks. Canon forlanger for 70D for tiden. Kvalitet måles ikke i kubikk-cm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...