Gå til innhold

- Samsung øker ytelsen for ytelsestester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Brukerfeil kaller vi det tror jeg! Ligger sikkert et tusentalls applikasjoner å kjører i bakgrunnen, telefonen har sikkert ikke blitt oppdatert og det som verre er! Ikke alle burde ha smarttelefoner.

Har S4 selv å det er den kjappeste telefonen jeg noen gang har brukt.

 

De fleste telefoner på markedet idag kan vel kallest smarttelefoner ? Om telefonen trenger oppdatering for å fungere slik at den oppleves som brukervennlig, er det vel å forvente at Samsung sender ut oppdateringer slik at folk flest kan gjøre dette selv uten å ha noen spesiell kunnskap ? Produktet appelerer til folk flest igjennom reklame og markedsføring

Lenke til kommentar

 

 

Antagelig har du fyllt den opp med moekka apps?

 

Har en S600 mobil jeg å, kjapp som faen i begynnelsen men etter en 10-20 random appz ble den ganske sloev. Gjorde en factory reset å da var den like rask på nytt.

 

Spørsmålet jeg da stiller.... Skal det være nødvendig å kjøre factory reset med jevne mellomrom for å få en telefon til å fungere som tiltenkt ? Ved å gjøre dette forsvinner vel alt som er lagret på telefonen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet jeg da stiller.... Skal det være nødvendig å kjøre factory reset med jevne mellomrom for å få en telefon til å fungere som tiltenkt ? Ved å gjøre dette forsvinner vel alt som er lagret på telefonen?

Det skal ikke det, men mange putter alt mulig rart av apper på telefonene sine, og har dem kjørende i bakgrunnen, man merker ikke nødvendigvis noe med en gang, men når du har 10-20-30 apper som kjører litt av og på i bakgrunnen så merkes det etterhvert. Det beste tipset er derfor å avinstallere apper du aldri bruker, evt. om du er litt mer teknisk endre instillingene til appene så de ikke kjører hele tiden.

Lenke til kommentar

 

 

Spørsmålet jeg da stiller.... Skal det være nødvendig å kjøre factory reset med jevne mellomrom for å få en telefon til å fungere som tiltenkt ? Ved å gjøre dette forsvinner vel alt som er lagret på telefonen?

Android telefoner og tablets må man ta en factory reset på jevnlig. Det er min erfaring i allefall etter å ha eid 3 android telefoner og vært support for venners samsung tablets. Minner meg om windows 98 tiden..etter noen måneder så trengtes en reformattering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Android telefoner og tablets må man ta en factory reset på jevnlig. Det er min erfaring i allefall etter å ha eid 3 android telefoner og vært support for venners samsung tablets. Minner meg om windows 98 tiden..etter noen måneder så trengtes en reformattering.

Hva slags telefoner var det? Er nysgjerrig siden jeg ikke har hatt noe problem med mine tablets eller note2, hadde dog problemer med min desire s etter ca. 1 år.

Lenke til kommentar

 

Hva slags telefoner var det? Er nysgjerrig siden jeg ikke har hatt noe problem med mine tablets eller note2, hadde dog problemer med min desire s etter ca. 1 år.

 

Desire, nexus og x10. Tabletsene jeg har hjulpet til med er samsung galaxy 10. Jentungen som hadde den hadde vistnok innstallert for mange spill på den. Har også hatt ca 4-5 andre android telefoner i nærmeste familie de siste årene. Men nå er det ikke akkurat noen hemmelighet at android telefoner blir treg og opplever feil etterhvert som de fylles opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Desire, nexus og x10. Tabletsene jeg har hjulpet til med er samsung galaxy 10. Jentungen som hadde den hadde vistnok innstallert for mange spill på den. Har også hatt ca 4-5 andre android telefoner i nærmeste familie de siste årene. Men nå er det ikke akkurat noen hemmelighet at android telefoner blir treg og opplever feil etterhvert som de fylles opp.

 

Om dette er tilfelle så er det ihvertfall veldig skuffende av Android og mobilprodusentene. Som kunde bør en kunne forvente at apps og programmer kan lastes ned og innstalleres på telefonen fra marketplace, og samtidig være trygg på at dette ikke påvirker ytelsen og brukeropplevelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å garantere det når appene får såpass mye tilgang. Det er f.eks. mange apps som legger til bakgrunnsprosesser som f.eks skal gi varsler i varsellinja, og som man ikke kan skru av selv om man ikke har noen interesse av det. Dette stjeler systemressurser. Ellers er det vel neppe uten grunn at TRIM-støtte kommer nå med Android 4.3, selv om det tydeligvis er omdiskutert. Eiere av Nexus 7 (2012) vil nok fort finne ut om det har noen effekt.

Lenke til kommentar
Desire, nexus og x10. Tabletsene jeg har hjulpet til med er samsung galaxy 10. Jentungen som hadde den hadde vistnok innstallert for mange spill på den. Har også hatt ca 4-5 andre android telefoner i nærmeste familie de siste årene. Men nå er det ikke akkurat noen hemmelighet at android telefoner blir treg og opplever feil etterhvert som de fylles opp.
Om dette er tilfelle så er det ihvertfall veldig skuffende av Android og mobilprodusentene. Som kunde bør en kunne forvente at apps og programmer kan lastes ned og innstalleres på telefonen fra marketplace, og samtidig være trygg på at dette ikke påvirker ytelsen og brukeropplevelsen.

 

Blir som å kjøpe en bil og fylle den opp med tunge varer, og så blir irritert for at den ikke yter som når den var tom..

 

Lenke til kommentar

 

 

Det er den, og i mine erfaring fungerer dette også helt fint.

 

AtW

 

Bra ! Er glad at du er fornøyd med din. Så får jeg finne ut hvorfor der ikke fungerer hos oss. Sjekket hvilke apps som var installert og den eneste jeg fant var FB, samt over 1000 bilder og videoer. Snakket med en venn som har samme problem med din S4. Han hadde løst dette med factory reset. Så da får vel vi ta jobben å gjøre det samme...

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

 

Blir som å kjøpe en bil og fylle den opp med tunge varer, og så blir irritert for at den ikke yter som når den var tom..

Fryktelig dårlig sammenligning. En smarttelefon er vel laget for at brukeren skal kunne innstallere å kjøre apps ?

 

 

Hei

 

Sammenligningen er gjeldene den.

En bil er også laget for å kunne lastes med varer og personer, men det betyr ikke at den yter like godt som tom.

 

Det samme gjelder en smarttelefon, den er laget for å yte med mange programmer, men det er ikke det samme som at den yter like bra med mange programmer kjørende. Alle telefoner og pcer blir trege, bare de blir belastet nok.

 

Frihet kommer med en bakside..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...