Gå til innhold

[Løst] Sjefen min overkjører meg


Gjest Slettet+1342

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1342

Jeg har ar det nok som mange andre. jeg jobber i en bedrift som jeg er alt for underkvalifisert for, beklager hvis det høres arrogant ut.

 

Jeg BS grad i et samfunnsemne. Jeg jobber som en kundebehandler på telefon og er 37 år. Tok utdannelse i voksen alder. Har mange års ledererfaring ect.

 

Men min sjef tapper meg for energi, hun avbryter meg midt i en setning. Går sin vei midt i en samtale. Og har en merkelig evne til å la meg føle som jeg sier noe galt og er rett og slett dum. Jeg føler meg som en fjortis.

 

Hun har kritisert meg på hvordan mitt hår ser ut.... ( det er ikke noen rar farge, helt vanlig blondering)

 

Hvorfor tillater jeg at hun overkjører meg på denne måten og hva bør jeg gjøre....

 

P.S er på utskikk etter ny jobb, bare på grunn av henne. (og kanskje også forde jeg har lyst å arbeide med det jeg er kvalifisert til. )

 

Har andre lignende erfaringer???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1342

Vi har dessverre ikke en HMS/HR-avdeling der jeg jobber. Arbeidsmiljøet er ikke akkurat etter norsk lovgivning..... Vår tillitsvalgt er også kun en som bare har det vervet ettersom det er ingen andre som "gidder".... Fikk beskjed når jeg begynte at hvis det var noe som jeg ville ta opp skulle jeg snakke med sjefen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1342

Det verste av alt, dette er nøyaktig det jeg har studert..... Hms, arbeidsmiljøloven ect. Men jeg er en konflikt sky kvinne til tider som ikke makter å ta dette opp med sjefen. Jeg burde ringe arbeidstilsynet pga av kritikkverdige forhold, og ikke bare på grunn av en dust av en sjef. men generelt vernombud, tillitsvalgt ect.

 

men takk for svar, jeg hadde bare behov for å snakke med noen i lignende situasjon :)

Lenke til kommentar

 

Enig med ham. Hvis du finner deg ny jobb, kan du bare ta opp dette med sjefen uten frykt for konsekvenser, da verste som kan skje blir at hun sier deg opp og kanskje slippe å jobbe i oppsigelsestiden også.

 

Jeg tror ikke du har så mye å tape her egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1342

Er selvsagt enig i det.

 

men som tidlgere skrevet er jeg en ganske konfliktskjy kvinne.... spesielt i arbeidsforhold.

 

det blir lett en makt ubalanse , der jeg som arbeidstaker føler meg mindreverdig og tør ikke si ifra til de med autoritet.

 

Spesielt når det gjelder denne kvinnen som vil bare avbryte meg og komme med setninger som " ja, har du spesifike eksempler..." Og jeg blir da litt duh, eh ja , altså... sånn generelt.

 

Jeg har dog tatt opp en gang en sak med henne, der hun hadde bare gått sin vei midt i en setning. jeg gikk inn på kontoret hennes og hun var smørblid og beklagde det hele med at hun snakket med seg selv....

Hun sier at hun har en tenndens til å småprate med seg selv....

 

jeg må vel skaffe meg noen "baller" og være litt tøff. men merkelig hvor ydmyk og usikker jeg blir i en slik situasjon, jeg er som en redd liten unge. Blir så sint på meg selv.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg har ar det nok som mange andre. jeg jobber i en bedrift som jeg er alt for underkvalifisert for, beklager hvis det høres arrogant ut.

 

Jeg BS grad i et samfunnsemne. Jeg jobber som en kundebehandler på telefon og er 37 år. Tok utdannelse i voksen alder. Har mange års ledererfaring ect.

 

Men min sjef tapper meg for energi, hun avbryter meg midt i en setning. Går sin vei midt i en samtale. Og har en merkelig evne til å la meg føle som jeg sier noe galt og er rett og slett dum. Jeg føler meg som en fjortis.

 

Hun har kritisert meg på hvordan mitt hår ser ut.... ( det er ikke noen rar farge, helt vanlig blondering)

 

Hvorfor tillater jeg at hun overkjører meg på denne måten og hva bør jeg gjøre....

 

P.S er på utskikk etter ny jobb, bare på grunn av henne. (og kanskje også forde jeg har lyst å arbeide med det jeg er kvalifisert til. )

 

Har andre lignende erfaringer???

Det samme på min jobb. Hennes humør er mye opp od ned. Hvis natten var vellyket, er hun blid og gald. Otherwise helvete for oss. Siste gang brukte peke fingeren. Hun trodde sikker snakkert til barnet sitt på 11 år. Minner at min utdannelse er mye mye høyre enn henne. Får ikke den jobben som jeg ønsker p.g.a navnet mit

Endret av FEAR2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...