Gå til innhold

Trenger en ny serie!


Anbefalte innlegg

Hei! Trenger sårt en ny serie, da jeg har en del "dødtid" foran meg, mtp. kjøring, flyplass osv.!

 

Har sett en del serier, og dette er de jeg liker best:

 

-Suits, entourage, californication, prison break, white collar

 

Har ellers sett (Synes disse var bra også):

 

-Family guy, breaking bad, big bang, HIMYM

 

Elsker karakterene Harvey Spector, Hank Moody, Scofield, Ari Gold og Caffrey.

 

Liker serier med smarte skuespillere. Gjerne helt sjef, som Spector og Moody! ;)

 

Serier gir meg motivasjon for skole (utrolig nok), så en serie type "Suits" hadde vært ypperlig i slutten av ferien! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallaien. Har nettopp hatt 2 intense TV-serie-diskusjoner med to kompiser nå. Separate samtaler. Begge ledet fram til at vi har sett for mye TV-serier de siste årene, og det beste er nok tatt.

 

"Franklin and Bash" kan minne om Suits, da du har 2 artige karer som er advokater, og vinner saker på underlige måter. Mer fokus på festing og jenter i forhold til Suits.

 

"Game of Thrones" har du ikke nevnt, og burde vært det første du nevnte. Jeg har sett alt du har nevnt, så GOT vil nok gjøre livet ditt godt. Du MÅ bruke noen episoder på å komme inn i det, for ting går fort fra koselig og rolig introduksjon, til at du sitter og lener deg fram og tenker "DA FUQ!?".

 

"Blue Mountain State" er dum humor, men humor uten tvil. Du vil like serien.

Lenke til kommentar

Hallaien. Har nettopp hatt 2 intense TV-serie-diskusjoner med to kompiser nå. Separate samtaler. Begge ledet fram til at vi har sett for mye TV-serier de siste årene, og det beste er nok tatt.

 

"Franklin and Bash" kan minne om Suits, da du har 2 artige karer som er advokater, og vinner saker på underlige måter. Mer fokus på festing og jenter i forhold til Suits.

 

"Game of Thrones" har du ikke nevnt, og burde vært det første du nevnte. Jeg har sett alt du har nevnt, så GOT vil nok gjøre livet ditt godt. Du MÅ bruke noen episoder på å komme inn i det, for ting går fort fra koselig og rolig introduksjon, til at du sitter og lener deg fram og tenker "DA FUQ!?".

 

"Blue Mountain State" er dum humor, men humor uten tvil. Du vil like serien.

 

Har sett bms, og Franklin and Bash! Begge seriene er midt i blinken for min del! Hvordan kunne jeg glemme dem..?

 

Game of thrones er en serie jeg faktisk ikke har sett! Med tanke på ratings av den serien tipper jeg den er ekstremt bra, men frykter at det ikke er min "smak". Samme tenkte jeg dog om prison break - en serie jeg ble forelsket i. Skal definitivt gi den et forsøk!

 

Spytt på med flere serier! Overraskende rask respons :D

Lenke til kommentar

Ikke undervurder Game of Thrones.

Jeg så den første epsioden med det samme den var tilgjengelig for meg (HVORDAN trengs ikke diskuteres), og var ikke hekta da. 2 år senere hadde jeg 1,5 sesonger og se på. Fantastisk! Serien er så stor at du MÅ investere 4 timer i den (4 episoder) før du velger om du vil legge den fra deg. Det er mange som skal introduseres, mye som skal settes i gang med det samme, og serien gir deg muligheten til å forstå alt som skal skje, før alt braker løs.

 

"Curb your enthusiasm" handler om en av forfatterne bak Seinfeld, og hans liv etter TV-serien. Det er en sit-com uten handling, og handler rett og slett om at hvis man skal si hva man mener, bør man pokker meg være forsiktig å fortelle det i de riktige omstendighetene, ellers vil man bli hatt. Bottom line: Alt han sier og mener er riktig, men alt tolkes på feil måte. Hysterisk morsomt.

 

"The Newsroom" er en politisk serie som handler om en TV-kanal og nyhetene de skal sende. Hvordan informasjonen samles inn, hva som skal fortelles på TV. Ikke så morsomt, men er du rimelig flink i engelsk og har en forståelse for hvordan politikk fungerer, kan det være noe for deg.

 

"House of Cards" er en annen politisk serie som handler om at Kevin Spacey ikke fikk den jobben i det Hvite Huset som han ønsket, og planlegger nå et plott for å til slutt oppnå noe selv. Er bare 3 episoder ute i det, men jeg akter å se mer. Inngår som forrige serie i kategorien drama og politikk.

 

"The Walking Dead" har du vel hørt om. Jeg var skeptisk til den selv, men ble så hekta. Det er mulig den er litt som LOST; De to første sesongene må sees. Deretter håper vi bare den blir bedre etter 3.

 

"Vampire Diaries", hallo? Ikke for jenter den. Det handler om guttevampyrer som har sex med jenter og digge jentevampyrer som gjør lignende. Litt klische på starten, men ta det fra meg: Jeg HATER True Blood og aller mest: Jeg HATER Twilight. VD derimot, bon appetite.

Lenke til kommentar

Skal du ha en serie som er smart, vittig og interessant, så ser du britiske Hustle.

 

http://www.youtube.com/watch?v=vcQXCcmkjwQ

 

Andre: Terriers, How to Make it in America og Bored to Death. Alle kansellert, men verdt å se.

 

Så ville jeg tatt en titt på Louie, Workaholics, Justified og Homeland som alle er serier som går nå (har pause).

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Hvis man ser i avataren min er det ingen hemmelighet at jeg er svak for 'Sons of Anarchy'. Det er en serie om en motorsykkelklubb basert i California og alt det innebærer. Vold, våpensmugling, familiedrama, narkotikakarteller og Harleys. Virkelig fantastisk serie som man virkelig knytter nære bånd til. Jeg er ikke særlig interessert i motorsykler og gjengaktivitet generelt, men denne serien har vært en av mine favoritter de siste årene. :) Vurderes på det sterkeste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her får Dysfunctional positiv cred ;) Skulle komme med SoA selv, siden det er en smuud serie, men så hadde du vært før meg gitt :p

 

Ellers så kan du sjekke ut Breaking In, handler om er sikkerhetsfirma som bruker litt unormale måter for å "selge" seg inn hos folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...