Gå til innhold

Ny regjering kan få DLD skrotet i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge hw.no's tydelig partiske vinkling: "KrF er enige, og forteller at de har som mål å få stoppet, mens Frp sier at de gladelig stemmer ned noe Høyre og Arbeiderpartiet har vedtatt." - dette høres jo veldig barnslig ut? Dersom du klikker på kildelinken i bunnen av artikkelen står det at Frps representant sier følgende: "?Vi er ikke redde for å stemme ned noe Høyre og Arbeiderpartiet har fått gjennomslag for tidligere, om stortingsflertallet endres. Vi mener DLD gir for mye makt til staten på bekostning av individet, sier Solvik-Olsen."Det er en vesentlig forskjell på hardware.no's gjengivelse av kildeartikkel og original. Dersom hardware.no ikke er begeistret for fremskrittspartiet oppfordrer jeg dere til å skrive en artikkel om hvorfor dere ikke er det. Usannheter i artikler om viktige tema, som DLD er ikke en god framgangsmåte.

 

Hei,

 

Jeg har rettet opp den siteringen nå, takk for tipset.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En ny regjering bør skrote både DLD og endringene i åndsverksloven slik at vi får tilbake normaltilstanden.

 

Dette er den viktigste saken for meg i årets valg, fordi det handler om privatlivets fred og personvern. Normalt stemmer jeg Høyre som utrolig nok har vært for begge deler (totalt i strid med mange prinsipper Høyre har i andre saker), men jeg tror kanskje jeg stemmer Venstre i år som har vært mot begge deler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ny regjering bør skrote både DLD og endringene i åndsverksloven slik at vi får tilbake normaltilstanden.Dette er den viktigste saken for meg i årets valg, fordi det handler om privatlivets fred og personvern. Normalt stemmer jeg Høyre som utrolig nok har vært for begge deler (totalt i strid med mange prinsipper Høyre har i andre saker), men jeg tror kanskje jeg stemmer Venstre i år som har vært mot begge deler.

 

Her er jeg faktisk enig med deg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En mindre stemme til AP & Høyre = frihet.

 

Frp, SV, SP, KrF og Venstre – stemte i mot.

 

Dette er ikke angående DLD, men kan allikevel være aktuelt for de som legger vekt på dette ved et stortingsvalg. R, Piratpartiet og MDG har ingen mandater på stortinget og var ikke representert.

 

Voteringsoversikt for sak:

Endringer i åndsverkloven (tiltak mot krenkelser av opphavsrett m.m. på Internett)

President: Marit Nybakk (A)

Dokumenter: Innst. 266 L (2012-2013), jf. Prop. 65 L (2012-2013)

Referat Stortinget 29.04.2013. Sak nr. 2

Vedtak i korthet

Stortinget har behandlet forslag til endringer i åndsverkloven om tiltak mot krenkelser av opphavsrett m.m. på Internett, herunder regler om tilgang til opplysninger om identiteten bak IP-adresser. Lovendringen ble vedtatt av et flertall bestående av Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet og Kristelig Folkeparti. Høyre sluttet seg til flertallet med unntak for § 56a.

 

Angående MDG:

Jeg vet ikke hvordan disse stiller seg til dette, og er ikke så kjent med partiet, men fant en side på MDG om digitale rettigheter, vagt ser det ut til at også MDG stiller seg imot dette:

http://www.mdg.no/po...ale-rettigheter

 

"Oppheve Norges tilslutning til EUs datalagringsdirektiv, kreve slutt på Sveriges overvåking av norsk internett-trafikk gjennom FRA-lagen og prioritere hensynet til personvern og borgerrettigheter i behandlingen av nye lover eller avtaler som berører digitale rettigheter."

Endret av olavalo
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Stem Piratpartiet! Vi trenger bare én representant for at det skal stilles spørsmål på Stortinget som ingen andre har baller og kunnskap nok til å stille.

Lenke til kommentar

En ny regjering bør skrote både DLD og endringene i åndsverksloven slik at vi får tilbake normaltilstanden.Dette er den viktigste saken for meg i årets valg, fordi det handler om privatlivets fred og personvern. Normalt stemmer jeg Høyre som utrolig nok har vært for begge deler (totalt i strid med mange prinsipper Høyre har i andre saker), men jeg tror kanskje jeg stemmer Venstre i år som har vært mot begge deler.

 

Har tenkt det samme.

Lenke til kommentar

Skulle ønske det var noen store partier utenom Frp som var imot dette. Bare en måte å få til det på - bruk stemmeretten

 

Bare en måte? Der tar du vitterlig feil.

 

Det skinner virkelig gjennom i denne tråden at nordmenn er naivt stemmekveg. Det vil være samme gjengen som sitter på makta, med noen få forskjeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...