Gå til innhold

Nye headphones til rundt tusenlappen


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier er jeg på jakt etter nye hodetelefoner til rundt tusenlappen. Er ute etter mest bang for the buck både når det kommer til lydkvalitet og konfort. Skal brukes til data og musikk. Kommer ikke til og kjøpe Monster/Beats, har lyst på skikkelige hodetelefoner.

 

Har sett litt på Sennheiser HD 558 og Philips O'Neil. Er det noe og anbefale?

Endret av oddsmurf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD558 er solide headphones, selv om noen fort vil klage over lite bass, og sammenlignet med beats/monster/portapro, er det nok endel mindre bass, men lydbildet er desto mer riktig.

 

Du skriver lite om ønsket bruksområde, lydkvalitet og komfort er bra dekket med HD558, men passer det med åpne headphones der du sitter?

Skal du bruke de opp imot mobilen f.eks? Eller er det kun opp imot pcen (internt lydkort?)?

 

Om du ønsker å bruke de opp imot telefonen, kan Creative Aurvana Live gjerne være et bedre valg

http://www.prisjakt.no/product.php?p=214635

Disse er gjerne det beste du får av lukkede under 1k. Så fort du går over 1k, type 1300-2000, så åpnet utvalget seg veldig.

Lenke til kommentar

Skal brukes mest med PC og lydkort, men kommer nok og til å bruke den til telefonen en gang i blant. Hører for det meste på metal, så setter større pris på et mer korrekt lydbilde en jeg gjør på overdreven bass. Går fint med både åpne og lukkede headphones, det har jeg ingen formening om.

 

Kan muligens strekke meg opp til 1300-1500 KR. Har i underkant av 2K jeg tenkte at jeg skulle bruke på nytt lydkort og nye headphones, så jeg tenkte Creative Sound Blaster Z + headphones til ca 1K ville vært et godt valg.

Ville jeg fått bedre lyd med et billigere lydkort og dyrer headphones?

Lenke til kommentar

Om du ikke har problemer med hodetelefoner som ligger ørene, og som presser ganske hardt, vil jeg anbefale Sennheiser HD25-1 II.

 

Fordeler:

Lav vekt

Sitter ekstremt stødig på hodet

Lettdrevet

Tåler alt

"Alle" deler kan enkelt byttes ut om du skulle klare å ødelegge noe

Suveren lyd i sin klasse

Isolerer meget bra

Følger med både "skinn"- og velurputer

 

Ulemper:

Noen finner de ukomfortable (prøv de før du kjøper)

Ikke sammenleggbar

Ikke akkurat en designperle - du vil se ut som om du jobber innen TV

 

De krever i tillegg veldig lite av lydkortet ditt, og alle mobiler/mp3-spillere vil kunne drive de til øredøvende høyder uten dedikert forsterker.

 

Om du heller vil ha heldekkende klokker, tror jeg Shure SRH840 vil kunne gi deg det du vil ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...