Gå til innhold

Vil prøve å sette opp en seriøs server, men vet ikke hvor jeg skal starte.


Anbefalte innlegg

Så jeg har drevet en liten Minecraft server en stund sammen med noen venner, har blitt kjent med plugins, permissions og anti-grief verktøy. Jeg har drevet den som åpen og har hatt folk fra andre deler av verden på serveren som sier den er fantastisk.

 

Men etter endel rot, og mye frem og tilbake så ser jeg at skal jeg drive noe seriøst som samtidig kan tjene nok penger til å holde serveren noenlunde uavhengig av egen lommebok med hjelp av donasjoner/premium må jeg starte fra scratch.

 

Så jeg lurer da på hva jeg må huske, hvilken rekkefølge ting bør gjøres i og eventuelt hvilke andre faktorer som må beregnes med i dette prosjektet?

 

For tiden så planlegger jeg følgende:

Hvilken type server skal jeg drive, hva skal være gullroten for å få spillere til å bli.

Eventuelt om jeg skal bruke et custom map.

Hvilke plugins og funksjoner skal jeg tilby.

Hvordan økonomien skal fungere.

 

 

Jeg gjør dette for å ha en hobby på fritiden. Noe som er både teknisk utfordrende, morsomt og som kan være sosialt både for meg og mine venner. All eventuell inntekt går tilbake til serveren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Istedet for å ha et spesifikt map, så kan du jo sette opp en server som har litt av alt?

 

Se til HiveMC.eu f.eks (det er minecraft-url'en). De tar f.eks inn penger på at spillere betaler for å bli Premium-brukere, og dermed kan gå foran i køen på de forskjellige mini-spillene de kjører på serveren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...