Gå til innhold

Hva synes du om tiggere? Riktig å gi dem penger?


Bør man gi penger til tiggere?  

196 stemmer

  1. 1. Er det riktig å gi penger til tiggere?



Anbefalte innlegg

Mer politi hadde ikke vært så dumt.

 

Selv om et forbud innføres; så kan ikke politiet være overalt på en gang. De kan ikke værepå Grønland, Grünerløkka, Bergen og Stavanger på en gang. Politiet har (forhåpentligvis) bedre ting å drive med enn å rydde vekk tiggere, fordi at noen stakkars nordmenn (som tjener €100.000 på et år, hva tiggeren skaffer er bare en brøkdel) synes de er ekle.

 

Jeg er enig i at det nødvendigvis ikke er lurt å gi penger til tiggere, da de kan være narkomane osv., men å forby tigging blir bare litt for nye. Nå skal det sies at ikke alle tiggere er kriminelle og narkiser.

Endret av FandensOldemor123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Notelitten er inne på noe, trygdede mennesker som jeg ikke har et personlig forhold til er et langt større pengesluk enn tiggere. Kanskje må jeg skatte til ergoterapien deres? Finansiere frikortbruken?

 

Dersom noen vil ha pengene mine, kan de spørre meg pent først, så kanskje jeg er grei og gir dem en slant. Å forby tiggere men å tilbe trygdesystemet vårt er jo helt på trynet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Notelitten er inne på noe, trygdede mennesker som jeg ikke har et personlig forhold til er et langt større pengesluk enn tiggere. Kanskje må jeg skatte til ergoterapien deres? Finansiere frikortbruken?

 

Dersom noen vil ha pengene mine, kan de spørre meg pent først, så kanskje jeg er grei og gir dem en slant. Å forby tiggere men å tilbe trygdesystemet vårt er jo helt på trynet.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Ja. Men fattigdommen er ikke borte. Stakkars oss, som må se noe så fælt som en tigger på gata! Nei, vet du hva, det er ikke synd på oss!

 

Det er ikke vår plikt eller jobb å være barnehagepassere for utenlandske tullinger som tigger penger i Norge istedenfor å skaffe seg en jobb i sitt eget land! Og heller ikke vårt ansvar å gi penger til de norske tiggerne heller! Gid em en jobb dersom de ber om hjelp.

 

Ja, men som sagt: Fattigdommen er fortsatt der. Eneste forskjellen er at vi ikke ser den. Disse menneskene lider fortsatt i fattigdom.

 

Hvor har du det fra? Tror du virkelig på den løgnen tiggerne serverer om at de lider i fattigdom og nød?

Lenke til kommentar

Selv om et forbud innføres; så kan ikke politiet være overalt på en gang. De kan ikke værepå Grønland, Grünerløkka, Bergen og Stavanger på en gang. Politiet har (forhåpentligvis) bedre ting å drive med enn å rydde vekk tiggere, fordi at noen stakkars nordmenn (som tjener €100.000 på et år, hva tiggeren skaffer er bare en brøkdel) synes de er ekle.

 

Snakk for deg selv. Politiet er i likhet med flertallet av befolkningen for et forbud mot tigging.

 

Jeg er enig i at det nødvendigvis ikke er lurt å gi penger til tiggere, da de kan være narkomane osv., men å forby tigging blir bare litt for nye. Nå skal det sies at ikke alle tiggere er kriminelle og narkiser.

 

Hvorfor blir det for mye å forby tigging?

Lenke til kommentar

Det er ikke vår plikt eller jobb å være barnehagepassere for utenlandske tullinger som tigger penger i Norge istedenfor å skaffe seg en jobb i sitt eget land! Og heller ikke vårt ansvar å gi penger til de norske tiggerne heller! Gid em en jobb dersom de ber om hjelp.

 

 

 

Hvor har du det fra? Tror du virkelig på den løgnen tiggerne serverer om at de lider i fattigdom og nød?

 

Tror du det er så enkelt som det høres ut som? Det er så godt som 100% umulig for disse menneskene å skaffe seg en jobb. Enklere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar

Snakk for deg selv. Politiet er i likhet med flertallet av befolkningen for et forbud mot tigging.

 

 

 

Hvorfor blir det for mye å forby tigging?

 

Disse tiggerene lar seg ikke skremme av et forbud! Jeg mener at det er meningsløst, av tre grunner:

 

1) Man kan ikke forby fattigdom

2) Et forbud er ikke å fjerne problemet, man skjuler det.

3) Politiet kan ikke være overalt på en gang. Forbudet blir umulig å håndheve.

Lenke til kommentar

Det er ikke vår plikt eller jobb å være barnehagepassere for utenlandske tullinger som tigger penger i Norge istedenfor å skaffe seg en jobb i sitt eget land! Og heller ikke vårt ansvar å gi penger til de norske tiggerne heller! Gid em en jobb dersom de ber om hjelp.

 

Dette synet må du gjerne ha, men da er det så enkelt som å la være å gi penger. Hvis du velger å la være, kan du la være, og hvis noen vil gi penger, må de få lov til det.

 

Jeg synes ærlig talt at det er litt egoistisk å tenke at "Giid, jeg synes tiggere er så ekle! Og av den grunn bør tigging forbys! Stakkars meg, som må se fattigdom!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel du definerer tiggingen min ovenfor Skatteflyktning som "bomming" og ergo lov. Derimot hvis jeg skulle gjøre det gjentakende så blir det kriminelt. Så ergo er det altså 2 eller mer.

 

Den "logiske" grense er det bare å trekke opp.

 

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg vet ikke om dere kjenner hverandre til vanlig, men om du låner penger til bussen av en kamerat eller om han/henne spanderer bussen på deg er det hverken tigging eller ulovlig. Problemet er om kameraten gir eller låner deg penger du bruker til noe ulovlig. Jeg er ikke begeistret for folk som alltid skal bomme av andre enten det dreier seg om penger, cigaretter, øl, vin, tyggegummi eller hva som helst. Men noe lovbrudd er det ikke.

Lenke til kommentar

Bør vi også fjerne trygdede med makt? - For min del er de et større onde, da de ikke spør meg om pengene mine.

 

De trygdede jeg kjenner til ønsker å kunne være i fast jobb med fast lønn framfor å mota trygd så det som burde gjøres er langt mer innsats fra NAV, Arbeid med bistand ol. Systemet slik det fungerer i dag er altfor dårlig og altfor treigt med å få folk i arbeid.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd så mange aggressive tigger at jeg styrer plent unna dem.

Gir dem ikke penger.

 

Før så ga jeg en slant hvis jeg hadde no småpenger lett tilgjengelig

Men etter opplevelsene med aggressive tiggere så holder jeg meg unna dem og nekter plent å gi noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Disse tiggerene lar seg ikke skremme av et forbud! Jeg mener at det er meningsløst, av tre grunner:

 

Bruker vi makt samt riktige metoder skal vi nok få skremt dem! Og det kraftig... ;)

 

1) Man kan ikke forby fattigdom

Irrelevant ettersom tiggerne lyver og ikke lider noen nød.

 

2) Et forbud er ikke å fjerne problemet, man skjuler det.

 

Man fjerner problemet med å gi de norske tiggerne en jobb så de for en inntekt på den måten. Og ved å kaste de utenlandske tiggerne ut så de kan skape seg et liv i sitt eget land hvor myndighetene faktisk har plikt til å hjelpe dem.

 

3) Politiet kan ikke være overalt på en gang. Forbudet blir umulig å håndheve.

 

Dette har du alt fått svar på.

 

PS: Forklar gjerne hvordan du definerer fattigdom. Det virker som du mener det holder å ikke ha sportsbil, båt samt sommerhus i Syden...

Lenke til kommentar

Naboen min er fra Romania. En ærlig og redelig mann, bare for å pressisere det. Han kunne fortelle meg at mange normenn er veldig naive når det kommer til "gypsy" (som han kalte de). Han sa at ALLE rumenere som tigger i norge hører til kriminelle miljøer, og at det ikke var vits å gi de penger for det går rett til bakmennene (som bor i svære palass i Romania fordi vi gir dem penger). Han kunne også fortelle at ALLE i Romania vet om dette. Tiggeren selv får beholde akkurat nok penger til at hun/han klarer seg.

 

Dette er vanlig praksis selv om det høres vanvittig ut. Det finnes dokumentarer om det på youtube

Endret av annonymus
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Irrelevant ettersom tiggerne lyver og ikke lider noen nød.
Bullshit, du skiller ikke mellom tiggere og menneskehandlerne. De fleste tiggerne har det ikke bra, og tvinges til tigging. Hvilken rik mann/kvinne vil sette seg på Karl Johan i skitne klær og tigge?

 

Nå må dere faen forstå forskjellen på de som tigger og bakmennene. Det blir som å si at nigerianske horer er rike bare fordi halliken er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...