Gå til innhold

Hva er best av Youtube og Spotify når det kommer til musikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spotify er ok. Men syns det er greit å ha den gratis. Litt reklame innimellom gjør ikke så mye. Ikke foreløpig

hvertfall, da jeg bare bruker den til å skjekke ut sånt jeg ikke har hørt før. Legger noen i spilleliste da.

Kan vurdere oppgradere seinere eventuelt.

På youTube finnes det mye sjeldent som man ikke får på spotify. Så hver til sin bruk.

 

Men skal jeg lytte til musikk ordentlig velger jeg helst vinyl.

Lenke til kommentar

For oss som ikke har iDevices er faktisk Spotify mye mer praktisk enn YouTube. Høre på musikk på en tretimers biltur? Hiv på offline-listen(e) og hør så mye musikk du vil. Enkelt er det også.

 

For 100 kroner i måneden får jeg reklamefri og ubegrenset steaming av all musikken jeg har behov for, muligheten til å laste ned det jeg vil og høre på det også uten internett og friheten til å bruke det på så mange devices jeg trenger. Da tolererer jeg gladelig at et par artister ikke er tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Jeg scrobbler til Last.fm og gir egentlig beng i taggingen.

Hva er da poenget? :p

 

Last.fm brukes for å anbefale deg ny musikk basert på hva du hører på. Hvis du scrobbler "Eminem feat. Rihanna" i stedet for "Eminem" (og "feat." i sangtittelen) vil anbefalingene bli annerledes.

 

Det der var bare et eksempel.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Kvaliteten på musikken på Youtube er dårligere enn Spotify? Dette bekrefter bare at Spotify har gode markedsførere som får deg til å tro det. Gratulerer. Så klart er kvaliteten variabel på Youtube, noen sanger har dårlig kvalitet, andre hører du bra. Noen videoer har dårlige pixler, andre rene. #Fact.

 

Hah! Beklager at jeg svarer på gammelt innlegg, men.. Really? Dårligere piksler? Renere piksler? Congratulations... Man måler ikke kvalitet på sanger i piksler, men i kbit/s. Youtube har derimot satt opp maks bitrate på alle de forskjellige "videostørrelsene". Det kan du lese om her.

 

Spotify har også satt en maks bitrate, men du velger selv ved å si hvilken bitrate du vil streame/laste ned offline i. Her har du Spotify sin liste. Legg merke til at hvis du har Premium så får du litt bedre lydkvalitet, mye bedre program til å lagre musikk i spillelister og utforske ny musikk (Les: Spotify apps, Discover, venners og ukjentes spillelister osv.)

 

Youtube har mye av det spotify har, og jeg er en ivrig bruker av begge deler, men Spotfy vinner når det kommer til musikk.

Lenke til kommentar

Kvaliteten på musikken på Youtube er dårligere enn Spotify? Dette bekrefter bare at Spotify har gode markedsførere som får deg til å tro det. Gratulerer. Så klart er kvaliteten variabel på Youtube, noen sanger har dårlig kvalitet, andre hører du bra. Noen videoer har dårlige pixler, andre rene. #Fact.

 

Ja, noen videoer har dårlig kvalitet, noe som betyr at du aldri vet hva du får.

På Spotify vet man at alt man hører er av bra kvalitet. Det meste har en bitrate på 320kbps.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...