Gå til innhold

Gir opp 3D-TV-satsingen


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

Så du tror holografisk 3D (eller annen fremtidig 3D teknologi) bare kommer automatisk helt uten forskning og utvikling av dagens 3D?

Holografisk 3D har ingenting til felles med den stroskopiske 3D'en. Ergo sløsing med tid. Slutt med å bruke penger på steroskopisk 3D og legg pengene i holografisk 3D.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sløsing med tid? Tøv. All videreutvikling av stereoskopisk 3D er bare positivt.

 

Hva får deg forresten til å tro at holografisk 3D er så mye bedre for kino/hjemmekinobruk enn stereoskopisk at de bare må droppe alt de driver med og gå rett over på det?

 

Bare under forutsetning at man uendelig ressurser og uendelig tid, det har man ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis nytteeffekten av forskningen og utviklingen er lav hadde det vært bedre om ressursene ble satt inn å forskning og utvikling med større nytteeffekt. Satt på spissen kan det koste milliarder av kroner og tusenvis av årsverk for en knøttliten og umerkbar forskjell. Da er det bedre om de folkene og milliardene ble brukt til forskning og utvikling av andre ting som virkelig monner.

Lenke til kommentar
Det har ikke falt deg inn at det er kvaliteten som gjør deg kvalm og får vondt i hodet? Du ser daglig i 3D uten det problemet, stereoskopisk 3D er ett konsept med mange svakheter.AtW
Zhe Bingåååå! Derfor kan hele forskningen og utviklingen her like så gjerne kastes over bord og brennes. Til vi har ekte holografi så er 3D søppel og bortkastet energi.

 

Hvordan skal man komme dit du vil, uten at man forsker på dette og prøver ut, samt selger litt på "mellomløsningene" for å finansiere vider forskning og utvikling?

 

Jeg selv har nylig kjøpt meg ny TV, da den gamle ble omlevert (fikk oppgradere mot mellomlegget) i forbindelse med service. 3D er for meg et større poeng enn apps på tv, da jeg har HTPC og et skikkelig lydanlegg, der forsterker er klar med HDMI 1.4-støtte og dertil støtte for HD-lydformatene.

 

Skikkelig TV med støtte for 3D var neste på lista. Nå er det i boks. Nå står nytt skjermkort og 3D BD-spiller som neste på lista å kjøpe inn, samt filmer i 3D (får jo med 2D-versjonen samtidig). Senere får jeg se om det blir projektor med støtte for 1080p og 3D. Min gamle støtter kun 720p.

 

Jeg bruker briller, selv om jeg har liten synsforstyrrelse, og de fleste 3D-briller er tilpasset "BrilleJens'er" som meg... Eneste som kreves, er at brillene og 3D-brillene er rene før jeg starter å se film. Jeg plages ikke av 3D-plage, og nøyt Avatar på kino.

 

Den skal i boks i huset, om så jeg må kjøpe spiller fra Panasonic, selv om TV er Philips, og forsterker er Yamaha. Mulig jeg prøver å skaffe meg en som er sonefri om det ikke koster for mye ekstra.

 

Det som er litt søkt med konklusjonen til BBC, er at de fleste digitaltv-bokser ikke støtter 3D, så selv om TV støtter det, så kunne man muligens ikke få kanalen inn, eller få bilde på 3D-bilde på tv, uansett hva man håper på.

 

Dronningens tale i 3D må man jo være erkebritisk patriot og teknofob samtidig for å se poenget med. Derimot vil jeg ha mere tro på natur og dyreprogrammer i tillegg til tegnefilmer/anime og actionfilmer for 3D. Sport i 3D tror jeg og vil slå godt an fremover.

 

Uansett, flere produsenter ser uansett på flere kule funksjoner som er mulig nettopp pga 3D-teknologien, som game mode og med 2 tunere, dualview. Med mulighet for å sende stereolyd til to kanaler via trådløse headset, slik at flere kan se på samtidig, men ut fra briller og kanalknapp på headsettet kan velge hva man ser og hører på.

 

Jentene f.eks. ser på "grinefilm" samtidig som gutta ser på fotballkamp på samme tv, og alle får lyd i forhold til hva man ser på, i eget headset. Så kan man eventuelt velge om TV-lyden for den ene sendingen skal gå til høyttalere istedet for eller i tillegg til ene trådløskanalen. Kjekt om man må på do, og ikke får streamet til egen mobil eller netbrett, men ihvertfall ønsker å få med seg lyden.

 

;-)

Lenke til kommentar

Det hjelper jo å fjerne grunnen til å ha 3D-produkter...

 

Gi folk en grunn til å bruke det, så blir det suksess. De kan ikke forvente at det skal ta av slik det er nå! 3D burde også vært inkludert i alle abonnement.

 

Vi får satse på at Netflix fikser opp og gir oss 3D-sendinger istedenfor.

Lenke til kommentar

Hvordan skal man komme dit du vil, uten at man forsker på dette og prøver ut, samt selger litt på "mellomløsningene" for å finansiere vider forskning og utvikling?

 

Jeg selv har nylig kjøpt meg ny TV, da den gamle ble omlevert (fikk oppgradere mot mellomlegget) i forbindelse med service. 3D er for meg et større poeng enn apps på tv, da jeg har HTPC og et skikkelig lydanlegg, der forsterker er klar med HDMI 1.4-støtte og dertil støtte for HD-lydformatene.

 

Skikkelig TV med støtte for 3D var neste på lista. Nå er det i boks. Nå står nytt skjermkort og 3D BD-spiller som neste på lista å kjøpe inn, samt filmer i 3D (får jo med 2D-versjonen samtidig). Senere får jeg se om det blir projektor med støtte for 1080p og 3D. Min gamle støtter kun 720p.

 

Jeg bruker briller, selv om jeg har liten synsforstyrrelse, og de fleste 3D-briller er tilpasset "BrilleJens'er" som meg... Eneste som kreves, er at brillene og 3D-brillene er rene før jeg starter å se film. Jeg plages ikke av 3D-plage, og nøyt Avatar på kino.

 

Den skal i boks i huset, om så jeg må kjøpe spiller fra Panasonic, selv om TV er Philips, og forsterker er Yamaha. Mulig jeg prøver å skaffe meg en som er sonefri om det ikke koster for mye ekstra.

 

Det som er litt søkt med konklusjonen til BBC, er at de fleste digitaltv-bokser ikke støtter 3D, så selv om TV støtter det, så kunne man muligens ikke få kanalen inn, eller få bilde på 3D-bilde på tv, uansett hva man håper på.

 

Dronningens tale i 3D må man jo være erkebritisk patriot og teknofob samtidig for å se poenget med. Derimot vil jeg ha mere tro på natur og dyreprogrammer i tillegg til tegnefilmer/anime og actionfilmer for 3D. Sport i 3D tror jeg og vil slå godt an fremover.

 

Uansett, flere produsenter ser uansett på flere kule funksjoner som er mulig nettopp pga 3D-teknologien, som game mode og med 2 tunere, dualview. Med mulighet for å sende stereolyd til to kanaler via trådløse headset, slik at flere kan se på samtidig, men ut fra briller og kanalknapp på headsettet kan velge hva man ser og hører på.

 

Jentene f.eks. ser på "grinefilm" samtidig som gutta ser på fotballkamp på samme tv, og alle får lyd i forhold til hva man ser på, i eget headset. Så kan man eventuelt velge om TV-lyden for den ene sendingen skal gå til høyttalere istedet for eller i tillegg til ene trådløskanalen. Kjekt om man må på do, og ikke får streamet til egen mobil eller netbrett, men ihvertfall ønsker å få med seg lyden.

 

;-)

 

Nå er det da ikke så mage (tv) skjermer som støtter 2 video avspillinger / bilder samtidig , og spesielt ikke i 3D

Lenke til kommentar

Nå er det da ikke så mage (tv) skjermer som støtter 2 video avspillinger / bilder samtidig , og spesielt ikke i 3D

 

Nei, må to tunere for å se to sendinger. Og foreløpig er det vel ikke mulig å se 2x3D, men 3D på tv gjør at man med "gaming mode" og tilhørende "gamingbriller" ser enten det ene bildet eller det andre bildet.

 

2x3D får du kanskje mulighet til på 4K-skjermer, og muligens 4x gamingmode med dobbel polarisering i bildet og på tilhørende briller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...