Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy S4 Active


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne har ikke sjangs mot Xperia Z.

Bare for at det er par små ting som er kanskje bedre på denne enn Z ,skal det ikke bety at den er bedre.

Z er en knall telefon, men det mest spesille er at den LEKKER. Samsung er langt i fra lekker, jeg synes det er viktig.

Lenke til kommentar

Ser ut som Sony ble dunket av tronen IMO.

 

Sony er best på vanntette mobiler, blir vanskelig å dunke Sony. Se heller på hvem som klarer å lage både tynn ,pen og vanntett samtidig, Ikke Samsung tror jeg.

Vent å se Xperia i1 som kommer snart du.

Lenke til kommentar

Denne har ikke sjangs mot Xperia Z.

Bare for at det er par små ting som er kanskje bedre på denne enn Z ,skal det ikke bety at den er bedre.

Z er en knall telefon, men det mest spesille er at den LEKKER. Samsung er langt i fra lekker, jeg synes det er viktig.

Er også enig at design betyr mye, men det er nå også litt individuelt hva som er pent og hva som ikke er det. Jeg synes personlig standardversjonen av Galaxy S4 er penere enn både Xperia Z og Galaxy S4 Active.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke noe grunn til å velge vanlig S4 over denne nå. Denne ser egentlig meget interessant ut. Vet ikke helt om dere nevnte det, men kan man bruke øreplugger uten å miste den vanntette egenskapen?

 

23 gram (15%) tyngre enn vanlig S4, 12mm (10,9%) tykkere og to ekstra fysiske knapper.

Lenke til kommentar

Jeg hadde S3 før og har nå hatt S4 Active noen dager. Her er mine kommentarer.

  • Kamera er samme som S3 sitt. Altså ikke mulighet for slow-motion filming slik S4 kan. Ellers helt ok.
  • Om du vil sammenligne størrelse så er denne omtrent helt like bred som S3 men pittelitt lengre (kanskje noen få millimeter)
  • Høyttaleren er litt artig. Den sitter bak dekselet bak og bruker bakplaten som en del av høyttaleren.
  • Platen som dekker Micro-USB inngang (lading etc) henger fast ved hjelp av gummi. Litt smånervøs for at denne skal løsne på lang sikt. Gummi holder aldri i mange år?

For ungdom er det ikke så farlig, men for meg som voksen med barn så er det utrolig hvor mange bilder og film jeg tar med mobilen og ser etterhvert at bildekvalitet og filmkvalitet er utrolig viktig. Derfor skulle jeg helst sett at vi fikk litt bedre kamera her selv om det er ganske bra.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte denne i dag. Min første Android telefon siden Desire HD. Håper og tror opplevelsen blir bedre denne gang :)

 

Dette er den første telefonen jeg virkelig ser mer positive ting med en jeg savner. Eneste jeg egentlig savner er bedre kamera, større batteri og trådløs lading.

 

Men det får gå! Trådløs lading og bedre batteri kan jo hende kommer seinere :)

 

Edit: kom borti "retur" så telefonen min postet den halvferdig skrevne posten...

Endret av Missy TommeN
Lenke til kommentar

Hei!

Dere som har kjøpt telefonen, hva er inntrykket deres? Vurderer sterkt å gå til innkjøp av denne, da min SE Xperia Active begynner å bli sliten. Det negative aspektet med S4 Active for min del er størrelsen og nedgraderingen av kameraet (ift. Galax4 S4). Da jeg primært bruker telefonen til bilder,meldinger, samtaler og gps under trening, blir det muligens litt overkill mtp. pris.

Rivalene for min del:

Iphone 4 (bedre størrelse, design, bra brukergrensesnitt og billigere), ulempen med denne er vanntettheten (men dette kan kanskje løses med et cover?)

Sony ZR (noe bedre størrelse, billigere, bedre kamera, minuset er at 3.5mm ikke er vanntett)

 

Har dere noen formening?

Ser forresten at elkjøp kjører kampanje i dag!

 

Vennlig hilsen

Endret av vestlia
Lenke til kommentar

Fikk ha denne tlf på prøve en hel dag og den er meget god. Rask og responsiv, skjermen er fantastisk, krisp og sylskarp og meget god utendørs. Det som gjorde at jeg ikke gikk for denne var nettopp kameraet, det er betydelig dårligere enn på min S4 og også dårligere enn på min Note II så det var det. . . . .

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...