Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dårlig kontakt til hengerlys


Anbefalte innlegg

Har en Renault fra 2008 der lysene på tilhengere som kobles på ikke virker særlig edru. Noen ganger lyser de ikke i det hele tatt, men hvis jeg da rikser litt på kontakten kommer plutselig noen lys på, og en sjelden gang alle. Men det virker ikke som om det bare er dårlig kontakt mellom pluggene, for det hender også at når bilen blinker til en side, blinker hengeren på bremselysene eller motsatt vei på blinklyset...

 

Er dette et kjent problem? Jeg regner med at det er kontakten på bilen det er noe galt med, men har ikke mye greie på dette... Kan jeg bare kjøpe en ny kontakt fra f.eks. Biltema, og regne med at det vil fikse det?

 

EDIT: Det er en normal 7-punkts kontakt.

post-259253-0-08521400-1373020432_thumb.jpg

Endret av optimisten123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spray på bra med CRC (5-56) i kontakt både på bil og tilhenger.

Når du setter i kontakten kan du med fordel vri og styre forsiktig med den, det er ofte det hjelper..

Disse tilhengerkontaktene er no skikkelig søppel, og det er mange av de som funker dårlig.

 

Det kan like gjerne være feil på tilhenger som på bil, og den enkleste måten å sjekke dette på er ved å kjøpe et testinstrument på Biltema eller tilsvarende, det koster en slikk og ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...