Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Frykter downs syndrom kan bli utryddet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Er det 1 eneste person som er enig med denne uttalelsen?

 

Det er i hvert fall en her som er prinsipielt motstander av aborter, uannsett alle mulig logiske og så kalt "fornuftige" hensyn og grunner. Hva angår selve artikkelen, så er det satt sammen i velkjent "vg-stil", og er derfor ikke til å tro på i det hele tatt.

 

:)

 

En uttalelse som nok ikke er så rent lite farget av at man har viet store deler av livet til å overbevise seg selv og andre om at sitt barn er likeverdig.

 

Det er likeverdig, sett fra naturens side, og den siden er jo også rette eier av kroppene - så du har ingen som helst rett til å bestemme dette.

Lenke til kommentar

Det er likeverdig, sett fra naturens side, og den siden er jo også rette eier av kroppene - så du har ingen som helst rett til å bestemme dette.

 

Dette er jo noe som avhenger av folks syn og meninger, og sett fra naturens side er det jo heller ikke likeverdig, snarere tvert imot siden det helt klart er vanskeligstilt i forhold til et friskt foster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Dette er jo noe som avhenger av folks syn og meninger, og sett fra naturens side er det jo heller ikke likeverdig, snarere tvert imot siden det helt klart er vanskeligstilt i forhold til et friskt foster.

 

Har du spurt naturen om dette med likeverdighet - hva var svaret i så fall?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har du spurt???

 

Nå tenker jeg selvsagt fra et rent naturlig synspunkt, har du downssyndrom har du mindre sjangse til å overleve, survival of the fittest. Enklere blir det ikke.

 

Ja, jeg har spurt - og svaret var; det har du ingenting med - pass dine egne saker, og vær snill med ALLE levende vesener. Og hva angå uttrykket så later det til at du mener vi driver rundt i en slags livbåt, uten land i sikte, og nå går vi snart tom for vann ... så hvem skal vi kvitte oss med?

 

:)

Lenke til kommentar

Har du spurt???

 

Nå tenker jeg selvsagt fra et rent naturlig synspunkt, har du downssyndrom har du mindre sjangse til å overleve, survival of the fittest. Enklere blir det ikke.

 

Kan hende de har bedre sjanser på grunn av sympatipoeng, enn en som er stor i kjeften. ;) Er ikke nødvendigvis så rett fram som mange vil ha det til.

Lenke til kommentar

Denne saken handler om de som skal fostre opp dette mennesket og tross alt leve med et "barn" så lenge det lever.

 

Se for deg normale småbarn som etterhvert blir mer og mer selvstendig. Så etter hvert går de på skole, får venner og flytter ut.

Når de flytter ut har de med downsbarn fortsatt en jobb med en som er som en 5-åring som kanskje er større enn deg.

 

Jeg sier ikke at de ikke får venner eller ikke går på skole, men det er folkene som skal ha disse barna vi må tenke på. Spør du meg er barn som ikke er født enda, ikke et menneske, så man kan jo forsåvidt si at det bør være greit å få et ordentlig barn som etterhvert kan være selvstendig, få egne barn og gi deg barnebarn. Det bør være de som skal ha barna sine egne valg, ikke de med "normale" barn sitt valg

Lenke til kommentar

Tror nesten du må ha et snev Downs selv for å komme med slike uttalelser

 

Har du eller kjenner du noen som har barn med downs for å få innsikt i hvilken jobb det er?

 

Jeg kjenner 3 familier. Den ene har ikke lenger sitt barn. De kunne ikke være foruten selvfølgelig, men de har hatt en helsikes jobb med dette. Ikke bare personen selv, men alt rundt også

Lenke til kommentar

Har du eller kjenner du noen som har barn med downs for å få innsikt i hvilken jobb det er?

 

Jeg kjenner 3 familier. Den ene har ikke lenger sitt barn. De kunne ikke være foruten selvfølgelig, men de har hatt en helsikes jobb med dette. Ikke bare personen selv, men alt rundt også

 

Kjenner selv en med Downs, og er enig i alt du sier. Jeg kommenterte artikkelen, noe jeg kanskje ikke fikk fram helt tydelig. :)

Lenke til kommentar

Har du spurt???

 

Nå tenker jeg selvsagt fra et rent naturlig synspunkt, har du downssyndrom har du mindre sjangse til å overleve, survival of the fittest. Enklere blir det ikke.

Survival of the fittest-kortet der altså. La oss spesialisere menneskerasen så til de grader. Meg med mitt noe skjeve brystben kan dere hive på bålet.

Endret av Der Kaiser
  • Liker 2
Lenke til kommentar

er denne karen helt blåst ?

- Det kan det selvfølgelig på sikt. Da synes jeg vi får et fattigere samfunn, jeg tror mangfold er viktig. Mennesker med Downs syndrom gjør noe med alle oss som treffer dem og har noe med dem å gjøre. I dag er det mennesker med Downs syndrom, i neste omgang finner de kanskje en blodprøve som kan sortere ut de blinde og det synes jeg er synd.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

er denne karen helt blåst ?

- Det kan det selvfølgelig på sikt. Da synes jeg vi får et fattigere samfunn, jeg tror mangfold er viktig. Mennesker med Downs syndrom gjør noe med alle oss som treffer dem og har noe med dem å gjøre. I dag er det mennesker med Downs syndrom, i neste omgang finner de kanskje en blodprøve som kan sortere ut de blinde og det synes jeg er synd.

 

Jeg synes ikke det er synd, jeg synes det er fremgang. Mangfoldet sitter i hodet i mitt syn, vi har nok raser og utseender å ta av uansett, blinde, døve og folk med div. syndromsfeil er ikke noe jeg ser på som nyttig mangfold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er synd, jeg synes det er fremgang. Mangfoldet sitter i hodet i mitt syn, vi har nok raser og utseender å ta av uansett, blinde, døve og folk med div. syndromsfeil er ikke noe jeg ser på som nyttig mangfold.

enig er jo ren galskap det han karen sier.

Lenke til kommentar

La vårs først være enige i at Down syndrom strider mot naturen. Fra naturens side råder det vel lite tvil om at dersom en antilope hadde blitt født med Downs, hadde den blitt spist rimelig fort. Det samme gjelder for øvrig de fleste andre dyrearter. Nå diskuterer vi ikke individets rett til eksistens, naturen er bare slik.

Mennesket er laget med en intelligens som gir vårs muligheten til å beskytte vårt avkom mot naturen. Vi diskuterer fremdeles ikke retten til eksistens, vi bare beskytter da det ligger i trenden. Vi har også muligheten for å resonere etisk og moralsk. Vi krangler siden om hvem sin etikk som skal være normen for alle. Naturen på sin side, den hører ikke på etisk refleksjon, den gjør bare det den er best på, strever mot den sterkes overlevelse.

Når vi nå en gang har fått vår intelligens til å beskytte vårs mot alle naturens lumskheter, hvorfor plutselig stoppe opp i utviklingen ved å grensesette vårs med abortetikk og påstander som nærmest omtaler Down syndrom som en utryddingstruet dyreart som burde dyrkes frem for å beholde et mangfold?

Som nevnt på forumet, alle sundt emosjonelt reflekterte wannabe foreldre ville svare -"Ja takk" til et normalt barn, fremfor et med Down syndrom. Her får dere en bombe til: "Jeg skulle ønske jeg aldri ble født med Downs, jeg vil være normal", har jeg hørt fler enn en si.

Endret av TOMpsy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Survival of the fittest-kortet der altså. La oss spesialisere menneskerasen så til de grader. Meg med mitt noe skjeve brystben kan dere hive på bålet.

 

Ja, det skjeve brystbenet ditt har vi ikke bruk for. Men bålbrenning er gammeldags, i dag kastrerer vi, mye enklere. Bålbrenning er dårlig for miljøet uansett, så win-win.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...