Gå til innhold

Bildetråd - Treff i Oslo 29.06.13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her var det virkelig mange flotte bilder og selv om turen startet fuktig (med tanke på regn) så synes jeg det tok seg opp etter hvert.

 

Jeg ble faktisk fornøyd med mange av bildene jeg tok og jeg tror ikke jeg har slettet mer enn ca. 20stk. bilder fra i går. Dette må være ny rekord tror jeg. Joda, noen er bedre enn andre og ikke alle ble slik som tenkt, men hvem bryr seg :)

 

Mange av bildene jeg tok innendørs med X100S brukte jeg 6400 ISO og det er helt uproblematisk med dette kameraet. Rett og slett et vannvittig flott gatekamera!

 

Det var synd jeg måtte dra så tidlig. Jeg synes tiden gikk sinnsykt fort på slutten, noe som vel tyder på at jeg hadde det morsomt :)

 

"Blå" var jo en utrolig tøff og urban bar som var verdt besøket og gatefoto ellers får jo en helt annen betydning i større byer. :)

 

Var det ikke en som klarte kunstykket med å ta "makrobilde" av ansiktet til en Sigøyner??

Lenke til kommentar

Jeg begynner med et par jpg'er rett fra kamera, så og si. De er resized og snippet litt for å få et renere motiv:

Er de to første bildene der jpg'er rett fra kameraet som bare er "snippet" litt aspirant??

For meg ser disse voldsomt overredigerte ut... kanskje du mente det ironisk? :)

 

De andre bildene likte jeg godt dog :)

 

Takk for en hyggelig fototur! :)

Lenke til kommentar

 

Er de to første bildene der jpg'er rett fra kameraet som bare er "snippet" litt aspirant??

For meg ser disse voldsomt overredigerte ut... kanskje du mente det ironisk? :)

 

De andre bildene likte jeg godt dog :)

 

Takk for en hyggelig fototur! :)

 

Neida, de kommer rett fra kamera med bold art effekt. Lar nok det være for fremtiden. Hyggelig at du likte noen av bildene. Det er tydelig at du har tatt gatebilder før ;)

Lenke til kommentar

Tenkte kanskje jeg kunne dra denne tråden litt lenger og komme med en liten utfordring til alle dere som var med på denne fototuren:

 

Oppgaven går ut på og poste ETT av bildene du tok som gir deg det beste minnet fra Osloturen. Altså ikke det beste bildet rent teknisk sett, men det bildet som får deg til å huske fototuren til Oslo på best mulig måte.

 

Gi gjerne også en begrunnelse...

 

Her er vertfall mitt bidrag:

 

Jeg har allerede skrevet ut bildet og det skal rammes inn i morgen, så jeg tok bilde av utskriften.

post-30214-0-15869300-1372727108_thumb.jpg

 

Jeg synes det var veldig hyggelig når vi satt på "Blå". Været var på det tidspunktet veldig bra og den urbane pub'en var jo artig å oppleve. Ved siden av dette hadde vi nok en trivelig fotosamtale og fikk løst noen "verdensproblemer" over en kald'en :)

 

Kunne kanskje spart meg for at tomsi blottet føttene sine for å vri sokkene sine for så og gå barbeint inn i baren.... men underholdene var det så absolutt! :)

 

No fence tomsi! :)

Lenke til kommentar

Takk for en hyggelig lørdag. Trivelig å treffe gamle og nye fotointeresserte.

 

Her er mine brdrag:

 

post-172535-0-48879200-1372745264_thumb.jpg

Inni den grønne veggen

 

post-172535-0-09691300-1372745238_thumb.jpgpost-172535-0-78608300-1372745252_thumb.jpg

Var så heldig at det ikke var sperret opp til 2. etg, og vakta slapp noen av oss forbi.

 

post-172535-0-33727200-1372745280_thumb.jpg

det blir sikkert fint når anleggsarbeidene er ferdige

 

post-172535-0-55879000-1372745295_thumb.jpgpost-172535-0-11023000-1372745296_thumb.jpg

Bilder tatt på Grønnland.

 

post-172535-0-87041600-1372745312_thumb.jpg

En som absolutt skulle vasse/bade i Akerselva

 

post-172535-0-24362300-1372745297_thumb.jpg

Ikke en offisiell gate.

Lenke til kommentar
Tenkte kanskje jeg kunne dra denne tråden litt lenger og komme med en liten utfordring til alle dere som var med på denne fototuren: Oppgaven går ut på og poste ETT av bildene du tok som gir deg det beste minnet fra Osloturen.

Et godt forslag.

 

Jeg vil nok velge dette regnværsbildet:

 

9170892022_d3007a630e_z.jpg

 

Mye fordi regnværet styrte det vi gjorde på den første delen av turen, og at vi ikke fikk med oss så mye som vi hadde tenkt, rent motivmessig.

Lenke til kommentar

Dette var ihvertfall det beste jeg tok med analogkameraet:

Aspirant som leker med utstyret sitt utafor fotovideo (og tar bilde av Fantorang)

 

Er ikke enig. Fantorang-bildet ble det mye mindre streker på og er minst like skarpt. Samt at subjektet dessverre tar seg bedre ut...

Lenke til kommentar

Er ikke enig. Fantorang-bildet ble det mye mindre streker på og er minst like skarpt. Samt at subjektet dessverre tar seg bedre ut...

Stripene tror jeg kommer fra scanneren, de er ikke der på papirkopien. Har ikke scannet fra negativ ennå..

 

Det må ha vært litt av en fest på fredagskvelden for Fantorangen ...

Ja, tror han var hardt utpå kjøret da :wee:

Lenke til kommentar

Motivjakt er en ting, men den har jeg hittil erfart som relativt individuell. Derfor blir mitt minne om denne turen de gangene vi satt oss ned og pratet om vår felles interesse - foto:

 

Dette er fra "Lompa" (Olympen):

 

post-296600-0-45304400-1372796988_thumb.jpg

 

Og her er et tidligere upublisert, uhøytidelig snapshot fra ingangen, da været begynte å snu for alvor:

 

9193325037_a660082da1_c.jpg

Olympen by aspirant_101, on Flickr

Endret av aspirant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...